Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-10-17, 00:52
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Kom med något bättre argument än att jämföra F1-tävlingar med köttindustrin. Klart som fan att det finns betydligt värre aktiviteter och affärsverksamheter än F1-tävlingar när det gäller miljöaspekten men det hade varit ett argument som i alla fall jag kunnat förstå. På vilket sätt var det korkat egentligen?

Men, visst du får väl hata Formel 1 för att du tycker det är löjligt. Och bojkotta på bäst du vill av samma anledning.
Fortsätt du och njut av eländet, inget prassel med din syster för då är du på hal is.
Citera
2015-10-17, 14:11
  #26
Medlem
Martinsons avatar
"Seriös tråd, ingen pajkastning"

Tråden saknar diskussionsunderlag.
Varför vill TS att F1 ska bojkottas?

Finns massor av sporter som jag inte är ett dugg intresserad av eller tycker är avskyvärda, t ex MMA eller UFC. Inte behöver jag göra en tråd på FB om det.
Citera
2015-10-17, 18:14
  #27
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Om fler la mer energi på saker de tycker om och mindre på de saker de ogillar skulle världen bli lite bättre.
Citera
2015-10-27, 08:32
  #28
Medlem
Klart att f1 handlar mycket om pengar och de största teamen har avsevärt mycket bättre bilar än de andra. Men det gäller att ta sig dit också och för att få en sits i ett toppstall räcker det inte med att slanta upp cash utan du måste visa dig värdig platsen genom att köra jävligt mycket bättre än andra. Det är ingen slump att de bästa förarna hamnar i de bästa stallen.
Citera
2015-10-28, 11:10
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Är min herre en fantast av F1 så förmodar jag att min herre är börd av inavel.

Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Ingen pajkastning utan seriös tråd.
Jasså... Troll.

Självklart påverkas en så teknisk sport som F1 av pengar. Men mest pengar=snabbast bil=vinner är bara fel. 2013, året då Mercedes kan sägas ha utvecklat sin vinnande bil för 2014 hade de 4e störst budget (~64% av Ferrari). 2014, första året de vann, hade de 3e störst budget (~70% av RBR). I år, som regerande mästare har de näst störst budget (i stort sett samma som RBR).

RBR har störst budget 2015 och ligger 4. McLaren har 3e störst budget (99% av RBR) ligger 6a. Jämför mot Williams som ligger 3a med en bråkdel av deras tillgångar.

F1 är en fantastisk sport därför att det representerar absolut framkant av en mängd teknologier som visas upp och sporten har världens bästa förare. De är definitivt inte överbetalda, eftersom marknaden sätter lönen och den har per definition rätt. Någon annan definition är inte möjlig.

Att du aldrig kan komma i närheten av det beror på att du inte är en unik människa utan lätt kan ersättas, det kan inte dessa gossar. Folk ogillar att Zlatan tjänar vad han gör, men det är fritt fram för alla att göra precis samma sak men då kommer insikten att man inte är så speciell och folk blir ledsna

Tramstråd av dåligt troll.
Citera
2015-10-28, 12:03
  #30
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Träning? störtsta plånboken köper snabbaste bilen och vinner gång på gång, är det idrott?
Du begriper ju inte ens skillnaden mellan sport och idrott, F1 är ingen idrott. Dessutom, F1 som många andra motorsporter driver utvecklingen framåt, vi får bättre och säkrare fordon. F1 drabbar inte skattebetalarna heller. Och btrf träning, du skulle inte orka ett många varv i en F1, och inte jag heller för den delen.
Citera
2015-11-02, 03:44
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
F1 borde bojkottas, larvig sport där man skall jubla över hur överbetalda förare kör runt i idiotiska leksaksbilar.
F1 är enligt mig ett nöje endast för inavlade bönder som inte har vett i skallen, dreggla över motorer som varvar fiii fanken vilken dynga.
Lägg ned F1 och satsa på riktig idrott.

Hej ditt smutsiga troll!

Någon gång i framtiden, troligtvis inte förrän någon gång efter att du genomlidit 15 år på denna jord, kommer du att vakna upp och inse att F1 är en sport. Jag tror inte att det är någon i denna tråd förutom du själv som kallat det en idrott, men utan tvekan en sport. Du är helt enkelt den enda som är dum nog att försöka kalla F1 en idrott. I vilket fall, som många har påpekat krävs det en hel del av F1 förare, rent fysiskt, under race-helgerna så det kan helt klart ses som en krävande individuell sport. Jag skulle dock ta det ett steg längre och säga att F1 är en av de bästa lagsporterna i världen. Som du själv säger så krävs det mer än bara en bra förare, det krävs en bra bil. Med andra ord blir sporten inte bara en tävling på banan. Alla som följer F1 är väl medvetna om att det krävs otroligt mycket jobb mellan säsongerna. Det är många med mig som inte bara fascineras över tävlingarna på helgerna utan även all den extrema teknik de tar fram och till vilka längder de går för att spara delar av en sekund. Men det är klart... De flesta inavlade bönder är väl rätt intresserade av små motorer som är extremt effektiva, elmotorer och extrem aerodynamik.

Idiot!
Citera
2015-11-22, 19:54
  #32
Medlem
Herregud vilken okunnig TS. Vore kul om TS kunde återge vilka sporter han själv följer, så man kan bojkotta dem på luddiga grunder.
Citera
2015-11-29, 01:45
  #33
Medlem
Estranged62s avatar
Som andra redan nämnt.. F1 är en fruktansvärt fysisk och psykiskt krävande sport. Många som inte har koll kör med argumentet "vadå, det är ju bara sitta i en bil och gasa?"

Givetvis får man tycka att sporten är trist, men ingen kan komma och säga att förarna i topp är underbetalda. Håller även med ovan som skrivit att f1 stallen även bidrar med utvecklingen av bilar för oss vanliga dödliga!

Sen är det ju en sjujäkla folkfest kring detta med F1 tävlingar. Har tyvärr aldrig sett någon tävling på plats (än)

offtopic: samma gäller folk som tror detsamma om Motocross tex.. Bara sitta ner och gasa.. Puckon säger jag
Citera
2015-11-29, 11:20
  #34
Medlem
Ibiza80s avatar
Snälla nån, kolla trådstartarens FB-historik. Allt går ut på att trolla. Jag trodde att han var bannlyst sedan länge. Lås tråden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback