Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-15, 22:06
  #1
Avstängd
Feminister hävdar ju att endast vita män kan vara rasister.

Hur förklarar ni då att svarta människor utsätts för rasism i mellanöstern? https://www.youtube.com/watch?v=QaUsR-blSw0

Se klipp.
Citera
2015-10-15, 22:13
  #2
Medlem
Var hävdar vi det?

har du någon källa på det?
Citera
2015-10-15, 22:16
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Var hävdar vi det?

har du någon källa på det?

Har du nån källa på att ni hävdar att alla vita män inte är rasister och att även icke-vita män kan vara rasister? Snälla visa mig.
Citera
2015-10-15, 22:20
  #4
Medlem
Vet inte om det är rätt ställe med denna tråd.
Alla som arbetat eller känner någon som arbetat i arabländerna vet att de är de värsta rasister som finns.
Gästarbetare behandlas som hundar och deras kvinnosyn (de otrogna hundarnas kvinnor) är om möjligt än värre.
Vad nytt ?
Citera
2015-10-15, 22:21
  #5
Medlem
Skulle nog mer hävda att feminister inte säger att andra inte kan vara rasister men då det är rasistiskt att "hacka" på andra grupper så väljer dem att inte tala om svartas rasism, muslimers våld mot kvinnor osv. De fokuserar bara på sina egna för att inte verkar rasistiska. Det gör ju att det verkar som att de faktiskt säger att bara vita kan vara rasister då de enbart talar om det och struntar i alla andra exempel.
Citera
2015-10-15, 22:25
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Metronomicum
Skulle nog mer hävda att feminister inte säger att andra inte kan vara rasister men då det är rasistiskt att "hacka" på andra grupper så väljer dem att inte tala om svartas rasism, muslimers våld mot kvinnor osv. De fokuserar bara på sina egna för att inte verkar rasistiska. Det gör ju att det verkar som att de faktiskt säger att bara vita kan vara rasister då de enbart talar om det och struntar i alla andra exempel.


Ja, de kallar t.o.m en person som Mona Walter för rasist. Så tragiskt....
Citera
2015-10-15, 22:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8881yuliano
Har du nån källa på att ni hävdar att alla vita män inte är rasister och att även icke-vita män kan vara rasister? Snälla visa mig.

Jag är feminsit, jag hävdar inte nått så blåst som att enbart vita män kan vara rasister eller att ALLA vita män är rasister.

där har du 1 bevis.

så…nu vill jag se din källa för ditt påstående. Var har du den feminist som sagt detta?
nå?
Citera
2015-10-15, 22:41
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag är feminsit, jag hävdar inte nått så blåst som att enbart vita män kan vara rasister eller att ALLA vita män är rasister.

där har du 1 bevis.

så…nu vill jag se din källa för ditt påstående. Var har du den feminist som sagt detta?
nå?

Du är bara 1 person. Nästan alla feminister hävdar att alla vita män är rasister och att endast vita män är rasister.

Du pratar om bevis, jag har läst det jag påstår så många gånger så jag tappat räkningen, jag har dessvärre inte "screenshotat" det, men jag ska börja med det bara för att....

Och ser man på erat partiprogram och hur era politiker uttrycker sig så är det ständigt detta tjat om den vita mannens rasism etc men aldrig nämner ni något om hur icke-vita beeter sig, som om dom vore helt kompletta som människor. Ni påstår dessutom att endast vita män kan förtrycka kvinnor.
Citera
2015-10-15, 22:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag är feminsit, jag hävdar inte nått så blåst som att enbart vita män kan vara rasister eller att ALLA vita män är rasister.


Vad hävdar du då?
Citera
2015-10-15, 22:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8881yuliano
Du är bara 1 person. Nästan alla feminister hävdar att alla vita män är rasister och att endast vita män är rasister.

Du pratar om bevis, jag har läst det jag påstår så många gånger så jag tappat räkningen, jag har dessvärre inte "screenshotat" det, men jag ska börja med det bara för att....

Och ser man på erat partiprogram och hur era politiker uttrycker sig så är det ständigt detta tjat om den vita mannens rasism etc men aldrig nämner ni något om hur icke-vita beeter sig, som om dom vore helt kompletta som människor. Ni påstår dessutom att endast vita män kan förtrycka kvinnor.

Du är också bara 1 person…tänkt på den?
om du läst det så många ggr så du tappat räkningen så bör du faktiskt kunna länka till en sådan källa om någon överhuvudtaget ska ta det du skriver på allvar.

Och där kom en till..

"Ni påstår dessutom att endast vita män kan förtrycka kvinnor."

Var påstår vi det?
Citera
2015-10-15, 23:35
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du är också bara 1 person…tänkt på den?
om du läst det så många ggr så du tappat räkningen så bör du faktiskt kunna länka till en sådan källa om någon överhuvudtaget ska ta det du skriver på allvar.

Och där kom en till..

"Ni påstår dessutom att endast vita män kan förtrycka kvinnor."

Var påstår vi det?

Så jag ska gå till diverse forum och facebookgrupper och leta upp det för din skull? Nej du. Men som sagt, jag screenshotar från och med nu så att du håller käften.

Ni påstår att slöjan inte förtrycker, ni påstår att ni är sexualiserade här i väst av vita män, sluta spela dum, du vet detta.

Ni påstår även att det är svenska vita män som står för nästan alla våldtäckter här i Sverige. Det lustiga är att Sverige har aldrig varit ett land där kvinnor blir våldtagna särskilt ofta, utan det är när massinvandringen från Afrika, Mellanöstern började som våldtäckterna ökade något enormt.....vilken slump. Enligt er så vaknade alltså den svenska vita mannen från ingenstans och började våldta kvinnor? Just like that. Trots att sådan kultur inte finns här.
Citera
2015-10-15, 23:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8881yuliano
Så jag ska gå till diverse forum och facebookgrupper och leta upp det för din skull? Nej du. Men som sagt, jag screenshotar från och med nu så att du håller käften.

Ni påstår att slöjan inte förtrycker, ni påstår att ni är sexualiserade här i väst av vita män, sluta spela dum, du vet detta.

Ni påstår även att det är svenska vita män som står för nästan alla våldtäckter här i Sverige. Det lustiga är att Sverige har aldrig varit ett land där kvinnor blir våldtagna särskilt ofta, utan det är när massinvandringen från Afrika, Mellanöstern började som våldtäckterna ökade något enormt.....vilken slump. Enligt er så vaknade alltså den svenska vita mannen från ingenstans och började våldta kvinnor? Just like that. Trots att sådan kultur inte finns här.

Du är verkligen käpprätt skogstokig.
-Av alla dömda våldtäkter i Sverige så är det en majoritet som begåtts av vita män ja, men det betyder inte att där inte finns våldtäkter som begås av andra än vita, eller ens att ingen kvinna dömts för våldtäkt ex.
Gruppen unga utlandsfödda män är den grupp som är överrepresenterade inom våldtäkt. dvs i förhållande till sitt antal i Sverige så begår de mer våldtäkter än svenska män. men det är alltså inte i majoritet dvs alla våldtäkter begås inte av invandrarkillar och alla svenska män är inte oskyldiga till våldtäkt.

-Att påstå att kvinnor är sexualiserade och objetifierade i väst är inte samma sak som att säga att det endast är i väst som detta sker. Inte heller är det samma sak som att säga att endast vita män objetifierar svenska kvinnor.

-Att säga att alla som bär slöja inte är förtryckta utan det finns de som valt detta själva är inte samma sak som att säga att slöjan inte är en symbol för förtryck. I de länder där alla kvinnor tvingas bära slöja så är det självklart detta.

Ska du trolla så gör det åtminstone lite intelligent.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback