Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-16, 15:49
  #721
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Precis, någon med en hjärna.

Men för att förklara för den svagsinnade.

Det är svårt att damma utan en kvast.
kvasten i detta fall betraktas som ett verktyg för att få ut damm.
På samma sätt ska vapnet betraktas som verktyget dvs kvasten.
Och dammet ska betraktas som inkräktarna.

Du använder vapnet till att få inkräktarna av din egendom.

Får hoppas att han förstår nu
Och dammet är beväpnat med kniv...!?
Du har tydligen ingen som helst aning om hur snabbt det går när någon går till angrepp med kniv mot någon som är beväpnad med pistol eller gevär.

Knife attack - One man stabs multiple cops, kills one
Attacken börjar ca 4 minuter in i videon, efter ca 7,5 minuter är det totalt kaos.
https://www.youtube.com/watch?v=75RTkGbiJpk

Här har du en tydlig demonstration.
På frågan hur polisen hanterar en som attackerar med kniv blir svaret... jag skjuter dom. Men i verkligheten så hinner dom inte ens dra sitt vapen om den knivbeväpnade är för nära.
Knife vs Gun - The 21 Foot Rule - Great Demonstration
Knivattacken går så snabbt så polisen hinner inte ens dra sitt vapen.
https://www.youtube.com/watch?v=J_KJ1R2PCMM
__________________
Senast redigerad av Timeout 2015-10-16 kl. 16:08.
Citera
2015-10-16, 15:50
  #722
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Då får man vända sig till polisen.

Därför är det som 67-åringen gjort, fel.

De har inte tid utan hänvisar till regeringen.
Hur lång tid tog det nu i detta fallet?

Citat:
Eller menar du att polisen finns för skojs skull?

Ja man undrar ju om det inte är precis just det.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2015-10-16 kl. 15:55.
Citera
2015-10-16, 15:53
  #723
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Och dammet är beväpnat med kniv...!?
Du har tydligen ingen som helst aning om hur snabbt det går när någon går till angrepp med kniv mot någon som är beväpnad med pistol eller gevär.

Knife attack - One man stabs multiple cops, kills one
Attacken börjar ca 4 minuter in i videon, efter ca 7,5 minuter är det totalt kaos.
https://www.youtube.com/watch?v=75RTkGbiJpk

Här har du en tydlig demonstration.
På frågan hur polisen hanterar en som attackerar med kniv blir svaret... jag skjuter dom. Men i verkligheten så hinner dom inte ens dra sitt vapen och den knivbeväpnade är för nära.
Knife vs Gun - The 21 Foot Rule - Great Demonstration
Knivattacken går så snabbt så polisen hinner inte ens dra sitt vapen.
https://www.youtube.com/watch?v=J_KJ1R2PCMM

Exakt, för det är det jag skrivit. att man ska låta beväpnade angripare vistas i din närhet.

Du kan tydligen inte heller läsa.
Citera
2015-10-16, 15:54
  #724
Medlem
Det är väl helt okej att försvara sig men varför skjuter man ihjäl folk? Skjut dom i knäna så de överlever men får ett helvete och gubben slipper ett längre straff.
Citera
2015-10-16, 15:58
  #725
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Det är väl helt okej att försvara sig men varför skjuter man ihjäl folk? Skjut dom i knäna så de överlever men får ett helvete och gubben slipper ett längre straff.

Nr1. Det är ingen film, du kommer inte träffa ett rörligt ben.
Du skjuter mot största målet och det är bålen.

Nr2. ett skott i låret som tar fel(rätt) så blöder du ut på ett par min max. det är inte ofarligt, långt ifrån.

Nr3. Om du tar beslutet att skjuta så har du bestämt att dödligt våld är berättigat, finns ingen poäng med att sikta på benen övht. Det viktiga är att angriparen stoppas.
__________________
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2015-10-16 kl. 16:00.
Citera
2015-10-16, 16:05
  #726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tycker ryktet om GM:s påstådda pedofili är intressant. Utan att veta ett skit om det hela kan jag åtminstone säga att om det stämmer så skulle det förklara brödernas annars ganska obegripliga trakasserier av GM.

Psykopater behöver ingen annan anledning att trakassera någon än att det går att trakassera någon. Det är därför psykopater plågar och dödar små djur, inte som hämnd eller för att de hatar djur ens, utan för att de kan. Jag tror inte man behöver leta längre än så efter ett motiv: De tyckte det var kul att plåga gubben. De kunde ostraffat plåga gubben.
Citera
2015-10-16, 16:06
  #727
Medlem
sprithitlers avatar
Sebnie, att försvara sig är inte en offensiv åtgärd. Att åka hem till någon som man ogillar och angripa denne med Kniv och påk är en offensiv åtgärd.
Om du kommer in i min bostad och får söka runt i fem minuter (eller två) så kommer du att hitta lampolja, värmeljus, tändstickor, toapapper, hushållspapper, dagstidningar, magasin, böcker, ved, bokhyllor, stolar, fåtöljer, kläder och annat som brinner bra och som i många fall är lättantändligt. Om jag lyckas låsa in mig i sovrummet så har du innan polisen anlänt och forcerat ytterdörren minst fem minuter på dig att stapla upp saker mot min sovrumsdörr och tända på. En normal innerdörr står inte emot en brand anlagd mot den länge nog för att inte mitt liv skall vara hotat.
Risken att bli innebränd är i sig skäl nog att driva ut inkräktare eller med skjutvapenvåld stoppa dem.
De flesta av oss har dessutom inte nycklar i låsen i rumsdörrarna och kan alltså inte låsa in oss i en del av bostaden.


I Kalkylen för nödvärn så kan naturligtvis inte eventuell framtida karriär hos angriparna räknas in. Det vi kan räkna in är vad de bär med sig, vad de kan komma åt, vad de tidigare visat sig kapabla till, vad de tidigare hotat med och hur de beter sig.
Vad vi kan veta är deras historia, vad vi vet är hur de ser ut och hur de uppträder, vad vi inte kan veta är att de kommer att ändra sig bråkdelen av en sekund innan kniven når vår strupe och sedan utbilda sig till läkare och forskare och uppfinna en sexuellt överförd bot för alla könssjukdomar.

Skulle jag vara 67 år gammal, trött efter en lång dag och sannolikt en del krämpor efter ett långt arbetsliv och komma in i min bostad för att där upptäcka att jag har inkräktare i huset, inkräktare som jag vet att vill skada mig, så skulle jag mest sannolikt försöka lämna platsen. Kom jag från skjutbanan eller jaktskogen skulle jag givetvis ta med mig vapnet ut, att lämna det icke inlåst i huset vore såväl livsfarligt som brottsligt. Befann jag mig vid eller nära vapenskåpet när jag upptäckte inkräktarna skulle jag definitivt ta fram och ladda ett lämpligt självförsvarsvapen, oavsett om jag avsåg att stanna i huset eller ej, för upptäcker gärningsmännen mig under det att jag lämnar platsen så är jag som 67åring trött efter lång dag och i normalskick för en svensk 67åring inte i form att springa ifrån eller med händerna värja mig emot två unga våldsmän.

Vad vi vet är alltså att vi har en 67årig man vars avsides belägna hem angripits av två unga vanebrottslingar med ett personligt agg till honom och att situationen slutat med att angriparna avlidit. Allt däremellan är väsentligen okänt, men med hänsyn till de ingångsvärdena finns det inget skäl att tro annat än att det ur ett moraliskt perspektiv och sett till den allmänna rättskänslan varit fråga om skjutning i befogat självförsvar.
Citera
2015-10-16, 16:07
  #728
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
kan mycket väl vara så att han prövade att ringa först och inte fick kontakt eller ansåg att det tog för lång tid med detta jävla kopplande när man ringer, så han lade på och ringde upp släktingen i stället
Jag har själv ringt 112 vid några tillfällen och blivit väldigt förvånad över hur lång tid det kan ta ibland innan dom svarar. Sen när dom väl svara så ska man kopplas vidare och där kan det också ta lång tid innan någon svarar.
Förstår mer än väl att han ringde vännen i stället så hon fick kontakta 112 och troligen försökte han att inte röja sin position genom att prata med två dårar i huset.
Citera
2015-10-16, 16:07
  #729
Medlem
njaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Nr1. Det är ingen film, du kommer inte träffa ett rörligt ben.
Du skjuter mot största målet och det är bålen.

Nr2. ett skott i låret som tar fel(rätt) så blöder du ut på ett par min max.

Nr3. Om du tar beslutet att skjuta så har du bestämt att dödligt våld är berättigat, finns ingen poäng med att sikta på benen övht. Det viktiga är att angriparen stoppas.

Korrekt resonerat! Om man väljer att bruka väpnat motstånd måste man försäkra sig om att angriparna sätts ur stridbart skick, annars riskerar man enbart att vapnet brukas mot en själv.
Vad sedan ev rättslig prövning leder till är helt irrelevant i stunden.
Troligtvis kommer detta ärende reduceras till smisk på handen, de omkomna verkar ju inte ha tillfört samhället något och nyttan i att sätta åt gärningsmannen är obefintlig.
Citera
2015-10-16, 16:12
  #730
Avstängd
LMAO
en av dom mördade hotade mig så sent som i våras eftersom jag höll på med hans brud

Gissar att den andra är likadan
Typisk NV skåne wt:n vi har att göra med

flashback tror väl i vanlig ordning de e blattar men ej denna gång
Citera
2015-10-16, 16:13
  #731
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Därför är det som 67-åringen gjort, fel.
En kniv eller bollträ är liksom inga större grejer om man sitter säkert i sin bostad med massor av dörrar och gömställen till förfogande.

Jag tycker synd om bröderna, det är ju människor precis som du och jag.

Det finns en anledning till varför det finns strikta lagar gällande att ta rättvisan i egna händer, och det är för att bröderna har ju också rätt att få sin sak prövad i rätt, den rätten berövande 67åringen bröderna.

Eller menar du att polisen finns för skojs skull?

Fast just där har du ju helt åt helvete fel i ditt resonemang. Han har ingen som helst skyldighet att gömma sig. Tvärtom är det fritt fram att konfrontera dem, beter de sig då aggressivt kan det eventuellt vara motiverat att skjuta dem enligt nödvärnsrätten.
Citera
2015-10-16, 16:14
  #732
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Det är väl helt okej att försvara sig men varför skjuter man ihjäl folk? Skjut dom i knäna så de överlever men får ett helvete och gubben slipper ett längre straff.

Enda sättet att döda ormen är att hugga av huvudet
dom hade bara kommit tillbaka ännu argare

Folk som invanderar andras hem ska dö
I USA ser man hemmet som en fristad, som en militärbas typ och det är de
Män kan ha sina gravida kvinnor, småbarn osv hemma

Självklart ska man mörda folk som gör inbrott i ens hus och givetvis inte bestraffas

Lätt å ta jägarexamen, jag tog examen bara för att få ha en fet pump shotgun i huset
så jävla gött att ha ifall några ensamkommande har tråkigt en lördag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback