2017-01-20, 07:22
Medlem
IdiAminsKusins avatar
@Matematiker
Ditt påstående om att bröderna hade en jobbig uppväxt uppfattades nog av flertalet som en ursäkt för deras beteende, även om det var menat som en förklaring.
Oaktat hur illa ställt det nu varit med dom två gossarna så medger det inte att dom åker runt och hotar folk. Det är belagt att dom två var mycket våldsamma och hotfulla, och när gubben fick besök så hade han all anledning att frukta för sitt liv.

Jag tycker det var bra att han tog ihjäl fanskapen, på samma sätt som att jag tycker att varenda gängskjutning som sker i Göteborg och Malmö är en bra sak! En idiot mindre för varje kula!
Bäst vore om vi laglydiga kunde crowdfunda ammunition till mupparna så att processen snabbades på!!
Citera
2017-01-20, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
@Matematiker
Ditt påstående om att bröderna hade en jobbig uppväxt uppfattades nog av flertalet som en ursäkt för deras beteende, även om det var menat som en förklaring.
Oaktat hur illa ställt det nu varit med dom två gossarna så medger det inte att dom åker runt och hotar folk. Det är belagt att dom två var mycket våldsamma och hotfulla, och när gubben fick besök så hade han all anledning att frukta för sitt liv.

Jag tycker det var bra att han tog ihjäl fanskapen, på samma sätt som att jag tycker att varenda gängskjutning som sker i Göteborg och Malmö är en bra sak! En idiot mindre för varje kula!
Bäst vore om vi laglydiga kunde crowdfunda ammunition till mupparna så att processen snabbades på!!
Okej, det var inte så lätt att förstå vad jag menade! Som jag skrev, var det ett svar till "plutoj" som skrev att killarna hade en våldsam historia.
Citera
2017-01-20, 07:43
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Okej, det var inte så lätt att förstå vad jag menade! Som jag skrev, var det ett svar till "plutoj" som skrev att killarna hade en våldsam historia.
Men ändå, det finns mängder av personer (varav jag känner en och annan) med liknande bakgrund, och som inte terroriserar sin omgivning 24/7, utan istället är mycket snälla och trevliga personer. Så, min reaktion måste nog ändå bli "jaha? Och?"
Citera
2017-01-20, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Men ändå, det finns mängder av personer (varav jag känner en och annan) med liknande bakgrund, och som inte terroriserar sin omgivning 24/7, utan istället är mycket snälla och trevliga personer. Så, min reaktion måste nog ändå bli "jaha? Och?"
Hur vet du att de hade terroriserat sin omgivning 24/7?
Citera
2017-01-20, 08:20
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
*suck*
Vet du vad? Ha ett bra liv, men för kommande generationers skull: Föröka dig inte.
Citera
2017-01-20, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
*suck*
Vet du vad? Ha ett bra liv, men för kommande generationers skull: Föröka dig inte.
Jag har ett råd till dig! Skriv inte trådsanningar!
Senast redigerad av matematiker 2017-01-20 kl. 08:24.
Citera
2017-01-20, 08:26
Medlem
Citat:
Jag har en bekant vars barn gick på samma dagis och skola som de här bröderna. Tro mig, de var problematiska i tidig ålder. Deras dödsfall har besparat samhället många framtida fall av misshandel och förmodligen även mord.
Citera
2017-01-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag har en bekant vars barn gick på samma dagis och skola som de här bröderna. Tro mig, de var problematiska i tidig ålder. Deras dödsfall har besparat samhället många framtida fall av misshandel och förmodligen även mord.
Okej, du har i.a.f. lite fakta i handen. Men jag kunde inte hitta i FUP att deras omgivning/grannar har klagat på dem (de hade var sin lägenhet).
Citera
2017-01-20, 09:42
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Okej, du har i.a.f. lite fakta i handen. Men jag kunde inte hitta i FUP att deras omgivning/grannar har klagat på dem (de hade var sin lägenhet).

Om du desperat vill klamra dig fast vid din naivitet så gör gärna det, men att försöka dela med dig av den här på FB är dömt att misslyckas. Gå och somna om under din sten och inbilla dig att alla vill dig gott och väl så ska du se att du får ett lyckligt liv... eller nåt.

För övrigt läser man igenom hela FUP så framgår det med all tydlighet att detta inte var några personer som trotsade livets svårigheter utan det var rakt igenom rötägg. Sedan kan det alltid diskuteras om man föds till rötägg eller om misslyckade föräldrar är problemet.

Hursomhelst blir det väldigt spännande att se hur HR ställer sig till detta fall.
Kan förstå båda sidor kring resonemangen gällande nödvärnsrätten även om jag tycker gubben bör gå fri. Men det är klart att det är problematiskt att skjuta det andra skottet som dessutom träffar baktill på kroppen.

Nåväl, 1/2 11:00 ser vi fram emot!
Citera
2017-01-20, 10:42
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Jag har ett råd till dig! Skriv inte trådsanningar!
Till skillnad från dig har jag följt den här tråden noggrannt från start!
Jag har tagit del av informationen som framkommit i tingsrätten och i FUP:en. Jag har fog för det jag skriver, vilket man knappast kan sägas om någon som tycker hit och dit om trovärdighet och allt möjligt.

Så kryp tillbaka under den sten du kom ifrån och fortsätt med ditt apologetiserande där, tack.
Citera
2017-01-20, 13:06
Medlem
grey.eagles avatar
Här sägs en intressant sak 19,00 in

Rättsstatsprincipen gäller inte numera.

Enligt

Magnus Lindgren – kriminolog, fil. dr. och generalsekreterare, Stiftelsen Tryggare Sverige

https://www.bgplay.se/video/dubbelmo...nsen-i-sverige
Citera
2017-01-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Om du desperat vill klamra dig fast vid din naivitet så gör gärna det, men att försöka dela med dig av den här på FB är dömt att misslyckas. Gå och somna om under din sten och inbilla dig att alla vill dig gott och väl så ska du se att du får ett lyckligt liv... eller nåt.

För övrigt läser man igenom hela FUP så framgår det med all tydlighet att detta inte var några personer som trotsade livets svårigheter utan det var rakt igenom rötägg. Sedan kan det alltid diskuteras om man föds till rötägg eller om misslyckade föräldrar är problemet.

Hursomhelst blir det väldigt spännande att se hur HR ställer sig till detta fall.
Kan förstå båda sidor kring resonemangen gällande nödvärnsrätten även om jag tycker gubben bör gå fri. Men det är klart att det är problematiskt att skjuta det andra skottet som dessutom träffar baktill på kroppen.

Nåväl, 1/2 11:00 ser vi fram emot!
Jag försöker inte försvara eller göra en bättre blid av de två killarna. Det är inget snack om saken att bröderna var kriminella och en belastning för samhället. Men det finns folk i den här tråden som ville visa att bröderna terroriserade gubben dygnet runt, men deras fostermamma säger nåt annat. En av bröderna ringde till henne och berättade att de känner sig provocerade av gubben. Min uppfattning (efter att läst FUP) är att gubben hade för avsikt att döda dem. Han verkar hade saker under kontroll när han sköt ihjäl killarna. Att släcka ljuset i huset och tända lampan utanför huset och göra två små hål i gardiner, att inte berätta för polisen att han han skjutit två personer är lite märkvärdigt. Han kunde ringa till polisen och säga: "kom fort som fan, annars skjuter jag dem". Jag tror inte på att han var så rädd som han säger. En jägare med ett laddat gevär kan inte vara så rädd. Han kommer inte ut när han ser poliser och ambulansen. Han ville visa sig så rädd och förvirrad! Det låter lite överdrivet.

Nödvärnsrätten gäller inte i den situation som gubben befann sig. Han hade många alternativ för att undvika döda två personer och det spelar ingen roll om de var kriminella! Det är min uppfattning och tycker inte att jag behöver somna under min sten för det, som du säger.
Senast redigerad av matematiker 2017-01-20 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in