2016-06-05, 04:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då kanske du ska tänka ett steg till... men det är väl lite svårt för nu har du skrivit 85 inlägg i tråden sedan 09.16 i går
Inga problem för mig ... jag fixar det där med att trycka på tangenter och skapa ord utan att det ger handikapp .. Så vi är väl olika där du och jag.

Citat:
Man behöver inte vara speciellt smart för att räkna ut att ett kontaktförbud gäller åt båda håll för det är ju det som det går ut på. Kontaktförbud!!!
Bröderna godtar besluten. Fredrik godtar det till och med utan att han delgavs någon brottsmisstanke PUNKT!!!
Nej, man kanske inte behöver vara speciellt smart för att inse det .. så då kanske vi kan konstatera att det finns användare i tråden som inte ens når upp till den nivån .. och att polisen uppenbarligen inte kände att de kunde räkna med att KG heller förstod det "bara så där" -- utan faktiskt upplyste honom särskilt om detta...

Citat:
Ta nu dina tabletter och gå och lägg dig. Du har varit i tråden i snart 20 timmar i sträck.
Och du anser att det är ditt ansvar att se till att jag sover?

Lite KG över dig alltså -- en kvinna skall veta sin plats och följa tänkta regler ..
Citera
2016-06-05, 04:38
Medlem
Skönt att han äntligen blev släppt.
Tydligen är Sverige det enda land i världen där man inte får försvar sitt hus och sitt liv om man inte själv har blivit mördad först.

Hyser ingen större förhoppning att han kommer bli helt frikänd. I svensk idiotanda kommer han minst bli dömd för vållande till annans död. Möjligen hade en muslim kunnat bli helt frikänd med ordet "kulturkrock". Pinsamt jävla uselt Sverige är.

###

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då handlar det inte längre om ett inbrott ...

Absolut - ja.

Om du inte upptäckt det själv, kan jag meddela att du behöver någon ny medicin för den du äter nu fungerar inget vidare och hitta ett liv utanför FB. Ett liv.
Citera
2016-06-05, 04:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Skönt att han äntligen blev släppt.
Tydligen är Sverige det enda land i världen där man inte får försvar sitt hus och sitt liv om man inte själv har blivit mördad först.

Hyser ingen större förhoppning att han kommer bli helt frikänd.
I svensk idiotanda kommer han minst bli dömd för vållande till annans död. Möjligen hade en muslim kunnat bli helt frikänd med ordet "kulturkrock". Pinsamt jävla uselt Sverige är.

###

Vi är mao helt överens om att någon dom/något beslut inte fattats än .. Bra.

Citat:
Om du inte upptäckt det själv, kan jag meddela att du behöver någon ny medicin för den du äter nu fungerar inget vidare och hitta ett liv utanför FB. Ett liv.
Och ditt liv är givetvis att kliva upp halv fem på morgonen för att slänga in en kommentar som du hoppas skall kränka en annan medlem ..

Kul ..
Citera
2016-06-05, 05:03
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Du har nog missat lite tror jag -- det är bröderna som betraktas som offer i det här fallet - KG är GM.

KG är brottsoffer i och med det faktum att två beväpnade män angriper honom i hemmet. Det är denna brottsofferstatus du försöker underminera med din tokroliga hypotes att KG "provocerat" fram angreppet.

Att attacken mot KG inte prövas rättsligt har sin uppenbara förklaring i att de misstänkta gärnigsmännen är avlidna. Det innebär dock inte att KG inte utsatts för brott.
Citera
2016-06-05, 12:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ett antal inlägg raderade såsom varande utanför ämnet. Skärpning. //Mod
Citera
2016-06-05, 13:18
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Lite KG över dig alltså -- en kvinna skall veta sin plats och följa tänkta regler ..

Är det det som stör dig med K-G?
Hade det varit en utsatt kvinna som avlossat de två skotten så hade allt varit hunky dory?
Citera
2016-06-05, 13:20
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
KG är brottsoffer i och med det faktum att två beväpnade män angriper honom i hemmet. Det är denna brottsofferstatus du försöker underminera med din tokroliga hypotes att KG "provocerat" fram angreppet.

Att attacken mot KG inte prövas rättsligt har sin uppenbara förklaring i att de misstänkta gärnigsmännen är avlidna. Det innebär dock inte att KG inte utsatts för brott.

Kan bara instämma i detta, därav att jag tycker alla är offer i denna händelse.
Ingen förtjänar att bli attackerad i sitt hem!
De som attackar ensamma människor i deras hem har förverkat en stor del av sina rättigheter.
Citera
2016-06-05, 13:23
Medlem
Lian.Vendls avatar
En fågel viskade i mitt öra att folk som känner K-G sedan gammalt anser att det rör sig om en religiös och lite udda varlse men hederlig. Skulle tro en gubbe av gamla skolan. Med allt vad det innebär, säkert en omodern kvinnosyn som stör en del här i tråden...
Har inga användbara källor till ovanstående påstående så det får ni ta för vad det är!
Citera
2016-06-05, 13:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd

Ja, ur den aspekten är KG också ett brottsoffer.
Citera
2016-06-05, 13:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
[...]

Och så tar vi det för femtioelfte gången. Bröderna blev anhållna den 21 sep och dom togs på ett fält i närheten av K-G:s hus på väg till hans hus enligt hoten som mamman ringde in till polisen!!!
Nu har jag hittat uppgifter om gripandet av bröderna -- och nej, de togs inte på ett fält i närheten av KG:s hus.

De greps på sin egen gata, ett par hus bortanför Kenneths hus.

Fredrik -- sid 889
Plats för verkställan
HAGADALSVÄGEN ,
VALLÅKRA

2014-09-21 20:40

Simon sid 890

Plats för verkställan
Cyklandes på vägen. ,
HAGADALSVÄGEN ,
VALLÅKRA

2014-09-21 20:40

Den här kvällen var
de bara ute och cyklade och var nästan hemma när polisen kom och tog dem. Det var typ två
hus innan deras hus.

Edit
Detta är enligt kartan avståndet som de befann sig på ...

https://www.google.se/maps/dir/B%C3%...8!2d55.9702303

Ser man på kartan så förstår man också att KG inte bara passerade huset på vägen hem/bort .. utan att han faktiskt tar en omväg för att passera huset.
Senast redigerad av micro113 2016-06-05 kl. 14:38.
Citera
2016-06-05, 14:15
Medlem
micro113s avatar
Förhör med mamman 2014-09-23 (sid 852 - akt bil 80)

Uttalas det något hot i samband med händelsen?
Nej, men efteråt hörde hon hur både Fredrik och Simon pratade sinsemellan. De pratade då
om att de skulle tända fyr på Karl-Gustavs hus och vandalisera. Helen hörde också att de
pratade om att de ville skada Karl-Gustav. Helen kommer inte ihåg exakt vad de sade mer att
de skulle skada honom och misshandla honom.
De pratade om hur de skulle kunna gå
tillväga. Helen minns dock inte mer detaljerat än så.
Helen ringde sedan till Karl-Gustav och berättade det hon hade hört Fredrik och Simon prata
om.

Detta är alltså två dagar efter hon hävdar att hon hört sina söner uttala hot som uppfattats så allvarliga att hon kontaktar KG och polis...
Citera
2016-06-05, 14:50
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
...jävligt noga med att INTE ta med det som kan tala till K-G:s fördel!

...
Bland de som gör seriösa inlägg i tråden (läs: du är en av dem och bortse från personer som läst en artikel och blir förbannade över att man inte får skjuta av "buset"), är du den mest ensidiga. Du kapar detaljer i uppgifter från bl a FUP på så sätt som du tror att det är till K-Gs fördel. (i vissa fall är det t o m saker, som på ytan verkar tala till K-Gs fördel, men i juridisk mening är till hans nackdel.) Även om man anser att det är på ett visst sätt (inkl mig) bör man, åtminstone för sin egen skull, konstant ifrågasätta sin uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
En fågel viskade i mitt öra att folk som känner K-G sedan gammalt anser att det rör sig om en religiös och lite udda varlse men hederlig. Skulle tro en gubbe av gamla skolan. Med allt vad det innebär, säkert en omodern kvinnosyn som stör en del här i tråden...
Har inga användbara källor till ovanstående påstående så det får ni ta för vad det är!
Man behöver inte läsa mycket för att inse att han är en udda personlighet (det är inte olagligt), enligt min mening. Har inte hittat något att han skulle vara religiös, i teologisk mening, ö.h.t. (Att man är medlem i SvK för att det är "mysigt"/"tradition"/etc gör ingen kristen.) Att han skulle ha en kvinnosyn åt endera håll verkar inte vara något en utomstående kan läsa sig till här. Jag skulle gissa på att hans kvinnosyn var normal för hans ålderskategori och att han, utöver kärleksrelationen, uppfattade sig vara snäll och hjälpsam gentemot modern.

Gissar på att meddelandet du fick är grundat på hur ryktet går på bygden, din uppgiftslämnare får gärna lämna fler uppgifter via dig (om det är den vägen dito vill gå).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in