Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
...jävligt noga med att INTE ta med det som kan tala till K-G:s fördel!
...
Bland de som gör seriösa inlägg i tråden (läs: du är en av dem och bortse från personer som läst en artikel och blir förbannade över att man inte får skjuta av "buset"), är du den mest ensidiga. Du kapar detaljer i uppgifter från bl a FUP på så sätt som du tror att det är till K-Gs fördel. (i vissa fall är det t o m saker, som på ytan verkar tala till K-Gs fördel, men i juridisk mening är till hans nackdel.) Även om man anser att det är på ett visst sätt (inkl mig) bör man, åtminstone för sin egen skull, konstant ifrågasätta sin uppfattning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lian.Vendl
En fågel viskade i mitt öra att folk som känner K-G sedan gammalt anser att det rör sig om en religiös och lite udda varlse men hederlig. Skulle tro en gubbe av gamla skolan. Med allt vad det innebär, säkert en omodern kvinnosyn som stör en del här i tråden...
Har inga användbara källor till ovanstående påstående så det får ni ta för vad det är!
Man behöver inte läsa mycket för att inse att han är en udda personlighet (det är inte olagligt), enligt min mening. Har inte hittat något att han skulle vara religiös, i teologisk mening, ö.h.t. (Att man är medlem i SvK för att det är "mysigt"/"tradition"/etc gör ingen kristen.) Att han skulle ha en kvinnosyn åt endera håll verkar inte vara något en utomstående kan läsa sig till här. Jag skulle gissa på att hans kvinnosyn var normal för hans ålderskategori och att han, utöver kärleksrelationen, uppfattade sig vara snäll och hjälpsam gentemot modern.
Gissar på att meddelandet du fick är grundat på hur ryktet går på bygden, din uppgiftslämnare får gärna lämna fler uppgifter via dig (om det är den vägen dito vill gå).