Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-17, 21:48
  #1321
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Frågan är ju dock varför han blivit häktad för mord?

Rimligen menar åklagaren att han i stunden inte alls befann sig i en trängd situation - hur kommer det sig?


En av de få "vettiga" förklaringar skulle vara att han lurat dit dem och försåtsgillrat en hagelbössa i dörren.
Citera
2015-10-17, 21:49
  #1322
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi vet ju fortfarande inte om han hade en studsare eller ett hagelgevär.
Att dom hittades utomhus och den ena har lyckats ta sig 30 m, om den uppgiften är riktigt, så kan scenariot ha varit att han sköt dom inomhus och dom blev skadade och försökte ta sig därifrån. Den ene brodern säckade ihop på verandan och den andra 30 m bort.
Med ett hål i huvudet klarar du knappast av att ta dig ens några meter så att någon blir hittad 30 m bort talar för skott mot kroppen,

MEN nu till en intressant frågeställning. Det tog polisen över en timme att komma dit EFTER att dom hade fått veta att det låg två skadade på altanen.
Låg bröderna och förblödde under den dryga timmen och skulle kunna ha räddats till livet om polisen hade varit på plats tidigare?
Vem är då i så fall ansvarig för brödernas död?
K-G som sköt för att skada så han själv inte skulle bli dödad?
Polisen som inte skötte sitt jobb och tog sig dit i tid?

Polisens agerande är bortom alla kritik.

Att bröderna tog sig in i huset likaså!

Men VAD ligger bakom denna händelse? Är övertygad om att det inte enbart handlar om att
bröderna ville jävlas med 67-åringen utan anledning.

Ni skribenter som antytt att gubben agerat otillständigt i det förflutna, kan ni inte utveckla era
utsagor för att ge saken den komplexitet den förtjänar!?
Citera
2015-10-17, 21:51
  #1323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Polisens agerande är bortom alla kritik.

Att bröderna tog sig in i huset likaså!

Men VAD ligger bakom denna händelse? Är övertygad om att det inte enbart handlar om att
bröderna ville jävlas med 67-åringen utan anledning.

Ni skribenter som antytt att gubben agerat otillständigt i det förflutna, kan ni inte utveckla era
utsagor för att ge saken den komplexitet den förtjänar!?

Bröderna har pressat gubben på stålar o försökt få han att skriva över kåken..
Citera
2015-10-17, 21:51
  #1324
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Frågan är ju dock varför han blivit häktad för mord?
Rimligen menar åklagaren att han i stunden inte alls befann sig i en trängd situation - hur kommer det sig?

Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte obligatorisk häktning när brottsrubriceringen är "mord"?
Citera
2015-10-17, 21:52
  #1325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Är du dum eller?



Jaha...mina inlägg är "spekulationer"...till skillnad från dina då? ha!! Du menar förstås "förståndshandikappad" i den meningen att jag inte förstår och håller med i dina spekulationer om vad som hänt... Tomte!

Nej..till skillnad från såna som du så vill jag ha svar på vissa frågor...hoppas verkligen inte ta mig fan att du är utredare inom polisen...en katastrof i så fall!!

VARFÖR hatade bröderna så intensivt den skjutglade 67-åringen, som hade älgstudsare hemma?? och VARFÖR hittades dom skjutna utomhus, när dom varit inomhus?? Det är viktiga frågor!! Är GM månntro en riktigt elak jävel?

Du påstår att K-G hade älgstudsare hemma, har du något belägg för det ???
Hittar du bara på ???

Den skjutglade 67-åringen skriver du, vad vet du om det ???
Citera
2015-10-17, 21:52
  #1326
Medlem
kordens avatar
Trakassera folk slutar man att göra vid 13 års åldern (ett annat ord är busa)
Rätt att avliva horumgarna, säkerligen pågåt ett bra tag.

Julkorten till gubben?
Citera
2015-10-17, 21:55
  #1327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi vet ju fortfarande inte om han hade en studsare eller ett hagelgevär.
Att dom hittades utomhus och den ena har lyckats ta sig 30 m, om den uppgiften är riktigt, så kan scenariot ha varit att han sköt dom inomhus och dom blev skadade och försökte ta sig därifrån. Den ene brodern säckade ihop på verandan och den andra 30 m bort.
Med ett hål i huvudet klarar du knappast av att ta dig ens några meter så att någon blir hittad 30 m bort talar för skott mot kroppen,

Undrar VAR dom blev skjutna någonstans..i huvudet? i ryggen? på kroppen?? framifrån? bakifrån?

Citat:
MEN nu till en intressant frågeställning. Det tog polisen över en timme att komma dit EFTER att dom hade fått veta att det låg två skadade på altanen.
Låg bröderna och förblödde under den dryga timmen och skulle kunna ha räddats till livet om polisen hade varit på plats tidigare?
Vem är då i så fall ansvarig för brödernas död?

HADE han verkligen lurat dit dom (mycket möjligt!) så är det inte så mycket att fundera över!

Citat:
K-G som sköt för att skada så han själv inte skulle bli dödad?
Polisen som inte skötte sitt jobb och tog sig dit i tid?

Varför sköt han inte bredvid dom istället? Dom hade aldrig vågat anfalla honom med älgstudsare i näven!!
Citera
2015-10-17, 21:57
  #1328
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte obligatorisk häktning när brottsrubriceringen är "mord"?

Syftade inte på att han blev häktad - utan på varför åklagaren valt att inte lägga dråp i brottsrubriceringen?

Det är tvärtemot den bild jag fått av fallet. Nu har förvisso åklagaren fria tyglar, men likväl borde det ju finnas en väldigt rationell tanke bakom baserad på fakta?



Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
En av de få "vettiga" förklaringar skulle vara att han lurat dit dem och försåtsgillrat en hagelbössa i dörren.

Absolut en förklaring till rubriceringen, men det låter ju samtidigt så extremt långsökt...
Citera
2015-10-17, 22:00
  #1329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Frågan är ju dock varför han blivit häktad för mord?

Rimligen menar åklagaren att han i stunden inte alls befann sig i en trängd situation - hur kommer det sig?


Att man blir häktad för mord innebär inte att man är skyldig till det, likheterna med fallet i Rödeby har diskuterats tidigare i tråden så också domen.

Pappan i Rödeby blev också häktad för mord samt mordförsök, i slutändan blev han inte dömd för samma brott som han häktades för och inte heller dömd till fängelse.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/50-...tten-i-rodeby/
Citera
2015-10-17, 22:00
  #1330
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Bröderna har pressat gubben på stålar o försökt få han att skriva över kåken..

Vad var deras argument för att pressa gubben på stålar?

Skriva över kåken på vem och varför? Ingenting man gör bara sådär gentemot random granne.
Citera
2015-10-17, 22:04
  #1331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Hulot
Du påstår att K-G hade älgstudsare hemma, har du något belägg för det ???
Hittar du bara på ???

Den skjutglade 67-åringen skriver du, vad vet du om det ???

Brukar inte jägare ha just älgstudsare hemma?? Vad jagade han annars då...jägaren?? Rabattkuponger???? men jag har ju i och för sig inte kollat i hans vapenskåp...om det finns några "älgstudsare" där...men nåt hade han i alla fall...och apropå "skjutglad"....man blir knappast jägare om man inte tycker om att skjuta!!
Citera
2015-10-17, 22:06
  #1332
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Syftade inte på att han blev häktad - utan på varför åklagaren valt att inte lägga dråp i brottsrubriceringen? .

Har jag också funderat på, sådär tvärsäkert brukar det väl vanligtvis inte vara. Antagligen sitter åklagaren på någon ytterligare uppgift som vi inte fått del av via media.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback