Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-15, 03:17
  #1
Medlem
QuattroStagiones avatar
Tjo tänkte gå igenom hur man skapar en simpel RAT.

1. Skapa Servern (starta ett nytt windows projekt i Visual Studio.)
2. Kopiera in följande kod i Form1.VB
3. Skapa sedan i Form1.vb [Design] en ListView som du döper till L1 BILD: https://gyazo.com/206a859cbb2e8c44fd93ff96607ab1ce
3.1 I ListView skapar du två Columnheaders "Users" och "IP Address"
3.2 Sedan skapar du en ContextMenuStrip och binder denna till Listview
3.3 I ContextMenuStrip skapar du dessa menuitems
3.4 Du är nu klar med GUI och mainformen
4. Skapa en ny klass och kalla denna SocketServer.vb och pasta följande kod
5. Skapa en ny klass och kalla denna Func.vb och pasta följande kod
6. Skapa en ny windowsform och kalla denna cap.vb och pasta följande kod (Remote Desktop)
7. cap.vb [Design] (Remote Desktop) BILD: https://gyazo.com/53cadab2bca84072a0c5e7eb6b0dac09
7.1 Skapa en timer och sätt interval till 500ms och Enabled = True
7.2 Skapa en Picturebox och docka den till "parent continer". Döp den till P1 och välj valfri Backcolor
7.3 Skapa en ComboBox och döp denna till C1 (Med denna väljer du bild storlek med)
7.4 Skapa en till ComboBox och döp denna till C2 (Med denna splitar värdet)
7.5 Skapa en NumericUpDown och döp denna till C (denna är bildkvaliten i %)
7.6 Skapa en checkbox och döp den till Checkbox2 eller fixa koden (denna väljer om du vill kontrollera musen på andra datorn eller inte
7.7 Och till sist skapa en knapp (så du kan starta Remote Desktop!)
7.8 Nu var du klar med Servern, nu är det bara Clienten som återstår (den du filbindar i ett word document och skickar till din chef)

8. Då måste du skapa ett nytt windowsprojekt och kopiera koder igen,
8.1 Denna ska in i Form1.vb
9. Skapa en ny klass som heter CRDP.vb och kopiera följande kod
10. Skapa en ny klass som heter SocketClient.vb och kopiera följande kod
11. Skapa en ny klass som heter Func.vb

12. Nu vare klart!

13. Nu har ni en RAT som ni kan skicka till alla era vänner. Använd en VPN såklart och byt gärna ut 'Quattro' som splitord :]
14. och skanna förihelvete inte skiten i virustotal.com för då blir jag fan sur.
15. Rekommenderar även att ni krypterar
Puss och kram, Quattro.

ps, texten är säkert fylld av särskrivningar och stavfel. Men klockan är fan 3 och jag pallar inte så ni får leva med det
Citera
2015-10-15, 21:41
  #2
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod --> C# / VB.NET / .NET Framework
/Moderator
Citera
2015-10-16, 11:24
  #3
Medlem
fittPlusPluss avatar
funderar själv på att skriva en, synd att din är i vb, fattar inte ett skit trots att det var språket jag lärde mig som första språket, ska kolla igenom koden lite senare
Citera
2015-10-28, 00:54
  #4
Medlem
QuattroStagiones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittPlusPlus
funderar själv på att skriva en, synd att din är i vb, fattar inte ett skit trots att det var språket jag lärde mig som första språket, ska kolla igenom koden lite senare

Jo rekommenderar verkligen inte vb.net eller nått annat .net om du ska göra en bra RAT. Kör MASM ist
Citera
2017-02-20, 18:40
  #5
Avstängd
hade vart roligt och väldigt användingsbart att lära sig göra en crypter. Speciellt en fud crypter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback