Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-06-14, 15:16
  #61
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Jag vet att det har införts i ett par skolor med "könsneutrala" toaletter men det är ju inte vad man tror - toalett för alla oavsett kön. Nej, såklart det är för folk som inte identifierar sig som ett kön och enbart dessa människor.

http://xn--skitikn-f1a.nu/faq/

Detta är fan skitlöjligt på ren svenska, dessutom finns det bara två kön, antingen är man kvinna, eller så är man en karl, och har man fett otur, blir man ett mellanting..

Förstår dessutom inte varför det ska ställas en massa krav på samhället med speciella toaletter, osv osv.. Galenskapen pågår i all evighet...
Citera
2017-06-14, 15:20
  #62
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Detta är fan skitlöjligt på ren svenska, dessutom finns det bara två kön, antingen är man kvinna, eller så är man en karl, och har man fett otur, blir man ett mellanting..

Förstår dessutom inte varför det ska ställas en massa krav på samhället med speciella toaletter, osv osv.. Galenskapen pågår i all evighet...

No shit? Det finns ingen poäng med det hela än att en del människor ska få sina privata toaletter någonstans där dom kommer börja skrika på vem som helst dom inte tycker är tillräckligt könsneutrala nog för att få använda dessa.

Ta bort allt och låt herrar och damer få dela på allt. Jämställdhet in i det sista och då spelar det ingen roll vilket kön du har. Problem solved.
Citera
2017-06-14, 15:21
  #63
Medlem
RetroLovers avatar
Varför skulle någon som identifierar sig som man gå under namnet Sophie? Känns som de bara utnyttjade hen-tramset för att slippa köa.
Citera
2017-06-14, 15:45
  #64
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
No shit? Det finns ingen poäng med det hela än att en del människor ska få sina privata toaletter någonstans där dom kommer börja skrika på vem som helst dom inte tycker är tillräckligt könsneutrala nog för att få använda dessa.

Ta bort allt och låt herrar och damer få dela på allt. Jämställdhet in i det sista och då spelar det ingen roll vilket kön du har. Problem solved.

No need for hard feelings, är helt enig med dig!

Idag är ju dessutom varenda "hen"idiot så jävla osäker på vilket kön de tillhör, sådär går det när man ska börja joxa och ändra på det naturen bestämt, men om inte annat fattar jag inte varför de jävla människorna kan ANPASSA SIG till samhället, och fan inte tvärt om...
Citera
2017-06-14, 15:47
  #65
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
Varför skulle någon som identifierar sig som man gå under namnet Sophie? Känns som de bara utnyttjade hen-tramset för att slippa köa.

Indeed, den får väl fan köa som alla andra?
Citera
2017-06-14, 19:59
  #66
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight


Men om man som karl föredrar att sitta o kissa, är det ju mest lämpligt att det finns en toa också, men en "neutral", öppen för alla, då hade någon jävel inte behövt känna sig kränkt..
Så var det förr, när kvinnosakskvinnorna ville ha det lite finare och slippa städa efter män. Men det dög inte, så nu går de till killarnas, för där är det kortare köer pga mindre skitsnack och allt annat man kunde gjort innan man gick ut. Krigsmålningen till exempel, och skitsnacket om män och andra kvinnor som har bättre tur med männen än de själva har.
Citera
2017-06-15, 01:25
  #67
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2017-06-15, 08:34
  #68
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
Varför skulle någon som identifierar sig som man gå under namnet Sophie? Känns som de bara utnyttjade hen-tramset för att slippa köa.

Personligen har jag mycket lätt att relatera då jag numera identifierar mig som icke-binär. Jag identifierar mig vanligtvis (99% av min tid) som man men jag var ute på krogen med ett par polare igår och efter ett par öl så blev man ju tvungen att gå på muggen. Då herrarnas var upptaget men damernas ledigt så såg jag helt plötsligt fördelen med icke-binära könsidentiteter och var transkvinna i fem minuter.

Jäkligt skönt, det kändes som en lättnad.
Citera
2017-06-15, 10:48
  #69
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Så var det förr, när kvinnosakskvinnorna ville ha det lite finare och slippa städa efter män. Men det dög inte, så nu går de till killarnas, för där är det kortare köer pga mindre skitsnack och allt annat man kunde gjort innan man gick ut. Krigsmålningen till exempel, och skitsnacket om män och andra kvinnor som har bättre tur med männen än de själva har.

Haha, jag har aldrig sminkat mig på en krogtoa, än mindre herrarnas, dessutom snackar jag inte med någon när jag är på toa.
Förstår inte hur en del jävlar kan grisa ner så jävligt, tillochmed på damernas, är det svårt att sitta ned, göra vad man ska, och vid eventuellt griseri, STÄDA EFTER SIG?

Det med common sense verkar vara utdött idag..
Citera
2017-06-16, 15:10
  #70
Medlem
RetroLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Personligen har jag mycket lätt att relatera då jag numera identifierar mig som icke-binär. Jag identifierar mig vanligtvis (99% av min tid) som man men jag var ute på krogen med ett par polare igår och efter ett par öl så blev man ju tvungen att gå på muggen. Då herrarnas var upptaget men damernas ledigt så såg jag helt plötsligt fördelen med icke-binära könsidentiteter och var transkvinna i fem minuter.

Jäkligt skönt, det kändes som en lättnad.
Det var ju passande. Jag kanske kan identifiera mig som man nästa gång damtoan är upptagen.
Citera
2017-06-17, 12:29
  #71
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
Det var ju passande. Jag kanske kan identifiera mig som man nästa gång damtoan är upptagen.

Kör på säger jag, om någon vill jiddra så finns det resurser för det:

https://youtu.be/KCEEwx4jZwc?t=30
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback