Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-14, 21:52
  #1
Medlem
Tjena!

Jag lämnade förra veckan in min mobil till en reparatör, dom skulle fixa laddningsdockan och byta batteriet. Jag stängde av mobilen på disken i butiken och hade kommit överens om 1000kr för operationen. På Lördagen kom jag in och trodde jag kunde hämta min telefon, men då säger dom att min skärm är sönder men att dom skulle återkomma i veckan.

LCD skärmen är alltså sönder nu. Dom säger att dom kan byta ut den för 1000. Vad ska jag göra? Känns jävligt surt att betala dubbla priset jag hade kommit överens om.

skärmen hade en obetydlig spricka som jag hade haft i mer än ett år.
Om jag inte betalar 1000 spänn extra så får jag tillbaka en ännu mer oduglig telefon än när jag lämna in den. Och att sälja den och köpa en ny lur känns osoft.

Tackar för alla svar jag kan få och om det är nått otydligt bara fråga.
Citera
2015-10-14, 21:55
  #2
Medlem
Dom sa också att om dom erbjuder mig att byta skärmen för 1000kr så går dom en förlust för att köpa in själva delen. vilket jag är jävligt osäker på. kostar runt 1800 att byta skärmen annars.
Citera
2015-10-15, 00:05
  #3
Medlem
lorebfs avatar
På en del mobiler så tar man bort skärmen. Är det en spricka i den så borde dom informerat om detta, och att det kan leda till att den går sönder.

Skärmen till HTC m8 kostar ca 1250:- inklusive moms, så du får definitivt rabatt.
Citera
2017-06-05, 23:14
  #4
Medlem
Är väldigt svårt att normalt ta isar htc m8 o finns det en spricka så kan hela skärmen spricka av att man delar telefonen. Samsung s5 är också en telefon som jag aldrig tar isär om det finns en spricka o skärmen funkar, gör jag det så spricker amoleden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback