Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-12, 15:18
  #2605
Medlem
Captinheros avatar
De stod idag utanför Åhléns sergelstorg och delade ut lappar om omröstningen.

De delade ut 2 typer av blad om jag såg rätt. 5-6 st var det. Några fel platser ni sett dem?
Citera
2015-12-12, 16:03
  #2606
Medlem
Y2Ws avatar
Jag har fortfarande inte fått utskicket om omröstningen, antar att brevbärarna här är antidemokrater.
Citera
2015-12-12, 17:16
  #2607
Moderator
sm910difs avatar
Borde det inte börja bli dags att redovisa resultatet nu snart? De allra flesta potentiella sympatisörer borde ju blivit medvetna om kampanjen vid det här laget, så vinsten i att få in några extra röster borde inte vara större än vad det kostar i att man haft en längre undersökningsperiod.
Citera
2015-12-12, 17:42
  #2608
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Borde det inte börja bli dags att redovisa resultatet nu snart? De allra flesta potentiella sympatisörer borde ju blivit medvetna om kampanjen vid det här laget, så vinsten i att få in några extra röster borde inte vara större än vad det kostar i att man haft en längre undersökningsperiod.

De allra ivrigaste SD-partigängarna här menar att det allra bästa vore om det svenska folket glömde bort hela kampanjen(*), så att redovisa resultatet vore isf kontraproduktivt.

(*) Samtidigt som de såklart vidhåller att Lillefar och hans trojka varit oskyldiga till varje fel som har skett i kampanjen, som alltså blivit sjanghajad av lägre krafter. Beviset för detta är enkelt: eftersom Lillefar och hans trojka är ofelbara så har alltså planeringen av den misslyckade kampanjen skett utan deras vetskap, det följer ju av ren logik!
Citera
2015-12-12, 18:10
  #2609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
De allra ivrigaste SD-partigängarna här menar att det allra bästa vore om det svenska folket glömde bort hela kampanjen(*), så att redovisa resultatet vore isf kontraproduktivt.

(*) Samtidigt som de såklart vidhåller att Lillefar och hans trojka varit oskyldiga till varje fel som har skett i kampanjen, som alltså blivit sjanghajad av lägre krafter. Beviset för detta är enkelt: eftersom Lillefar och hans trojka är ofelbara så har alltså planeringen av den misslyckade kampanjen skett utan deras vetskap, det följer ju av ren logik!

Menar du Jimmie Åkesson och övriga i styrelsen då du skriver * Lillemor och hans trojka* ? Kampanjen är nu omotiverad då Löfvén svarade på en direktfråga av Jimmie Åkesson i statsministerns frågestund i riksdagen. Löfven sa att en folkomröstning aldrig skulle bli tal om. Och tyvärr, så är det regeringen som bestämmer detta.

Men jag tycker det var ett tappert försök av SD.
Citera
2015-12-13, 06:46
  #2610
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Menar du Jimmie Åkesson och övriga i styrelsen då du skriver * Lillemor och hans trojka* ?

Nu får du ju skärpa dig! Hur många är det i styrelsen, och hur många är det i en trojka? Och det är ju gulligt att du blandar ihop egennamnet Lillemor med ett välkänt kulturellt och historiskt fenomen från ett land (från vilket f.ö. ordet trojka kommer).

Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Kampanjen är nu omotiverad

Ja det är ju (som jag just sagt) helt sjukligt hur snabbt de mest lojala SD-anhängarna är beredda att fullständigt överge en kampanj som utgav sig för att vara deras största satsning någonsin, och som man formligen öst pengar in i.

Detta säger oss att vi har att göra med ett sjukt parti med en sjuk partikultur. Och med tanke på att, efter M:s ompositionering, de enda som kommer att fortsätta att rösta på SD är sådana som håller fast vid åsikter som gör att de skulle bli uteslutna om de gick med i partiet, så är nog SD inte bara det sjukaste partiet i Sveriges historia, utan i hela världshistorien. Värre perversitet än detta har jag aldrig hört talas om.

Jag träffar med jämna mellanrum SD-medlemmar i vardagen. Och då tittar jag honom/henne i ögonen och frågar om han/hon vet att enligt SD-toppen och det mest idoga SD-anhängarna är du (jag tilltalar dem enligt du-reformen) det största hotet mot partiets framgång, och att kampanjen bara var menad som terapi för dig så att du inte skulle hitta på dumheter som förstörde för partiet (vilket är den typen av låga förväntningar de har på dig).

Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
då Löfvén svarade på en direktfråga av Jimmie Åkesson i statsministerns frågestund i riksdagen. Löfven sa att en folkomröstning aldrig skulle bli tal om. Och tyvärr, så är det regeringen som bestämmer detta.

Tja, Löfven är en latecomer i detta. Den förste som deklarerade att han inte tror på idén med folkomröstning var Åkesson själv:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....folkomrostning

Way to go för att inspirera sina medlemmar för kampanjen! Medlemmar som man förstås bara ser som problem, och som man vill bara ska hålla käft och göra terapiarbete...

De är uppenbarligen inte bara moraliskt ruttna utan även genuint dumma i huvudet.
Citera
2015-12-13, 15:36
  #2611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nu får du ju skärpa dig! Hur många är det i styrelsen, och hur många är det i en trojka? Och det är ju gulligt att du blandar ihop egennamnet Lillemor med ett välkänt kulturellt och historiskt fenomen från ett land (från vilket f.ö. ordet trojka kommer).

Ja det är ju (som jag just sagt) helt sjukligt hur snabbt de mest lojala SD-anhängarna är beredda att fullständigt överge en kampanj som utgav sig för att vara deras största satsning någonsin, och som man formligen öst pengar in i.

Detta säger oss att vi har att göra med ett sjukt parti med en sjuk partikultur. Och med tanke på att, efter M:s ompositionering, de enda som kommer att fortsätta att rösta på SD är sådana som håller fast vid åsikter som gör att de skulle bli uteslutna om de gick med i partiet, så är nog SD inte bara det sjukaste partiet i Sveriges historia, utan i hela världshistorien. Värre perversitet än detta har jag aldrig hört talas om.

Jag träffar med jämna mellanrum SD-medlemmar i vardagen. Och då tittar jag honom/henne i ögonen och frågar om han/hon vet att enligt SD-toppen och det mest idoga SD-anhängarna är du (jag tilltalar dem enligt du-reformen) det största hotet mot partiets framgång, och att kampanjen bara var menad som terapi för dig så att du inte skulle hitta på dumheter som förstörde för partiet (vilket är den typen av låga förväntningar de har på dig).

Tja, Löfven är en latecomer i detta. Den förste som deklarerade att han inte tror på idén med folkomröstning var Åkesson själv:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....folkomrostning

Way to go för att inspirera sina medlemmar för kampanjen! Medlemmar som man förstås bara ser som problem, och som man vill bara ska hålla käft och göra terapiarbete...

De är uppenbarligen inte bara moraliskt ruttna utan även genuint dumma i huvudet.


Tack för din reaktion!
Jag ber om ursäkt för " Lillemor". Jag skrev på min platta, och den ändrar på de ord den inte tycker passar, och jag hade inte lagt märke till det. Jag brukar vinna ordstriden.
Med detta inte sagt att jag brukar vinna strider. Jag är inte inne i så många heller. Du verkar vara en riktig kämpe, en riktig Don Quijote. Du slåss desperat mot alla väderkvarnar. SD och liknande.

Du talar om " Lillefar" och Trojkan. Putin ? I Ryssland hade man en trojka. SD brukar kallas nazister, och då måste du mena Hitler. Trojka? Njaä.

Hur är det med din paranoia? Din beskrivning av SD får mig att se paranoida drag hos dig.
" Det sjukaste partiet i världshistorien. Har aldrig hört talas om värre perversitet." Det säger en del om dina omfattande kunskaper och erfarenheter.

Jag är en SD anhängare, och jag tror inte att jag skadat dem så mycket. Jag tror att de vill mig väl. De vill alla väl. Det är det de kämpar för.
Tack för länken till GP. Jag hade inte läst detta förr. Här säger JÅ det han sagt hela tiden. Han kände regeringen och de andra så väl, att han hade aldrig trott han skulle få igenom en Folkomröstning. Men med deras kampanj kunde han kanske få regimen att se folkviljan. Vilket håll det blåser åt.
Denna tanke bakom åtgärden var god. Han bjuder på att vissa tycker det var löjligt. Du märker väl att Jimmie är storsint.
SD har i alla år kämpat för den politik som nu alla de andra partierna, nästan, apat efter. Skulle Sverige må väl av detta och SD minska, så a la bonne heure. Åkesson sa i radiointervju att kampen för deras politik är inget självändamål. Sveriges bästa gäller.

Det du skriver att han vill att medlemmarna skall hålla käft och idka terapiarbete får du komma med en källa på. Medlemsantalet är stort, och inte många bedriver illojal verksamhet.

Take care! Be Happy!
Citera
2015-12-13, 19:44
  #2612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Menar du Jimmie Åkesson och övriga i styrelsen då du skriver * Lillemor och hans trojka* ? Kampanjen är nu omotiverad då Löfvén svarade på en direktfråga av Jimmie Åkesson i statsministerns frågestund i riksdagen. Löfven sa att en folkomröstning aldrig skulle bli tal om. Och tyvärr, så är det regeringen som bestämmer detta.

Men jag tycker det var ett tappert försök av SD.


Löfven anser klokt nog att tåget för en folkomröstning redan har gått. SD hade sin chans att få till en folkomröstning om sin invandring när vi uppdaterade grundlagen:

Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsformen
16 § Folkomröstning om ett vilande grundlagsförslag ska hållas, om det yrkas av minst en tiondel av riksdagens ledamöter och minst en tredjedel av ledamöterna röstar för yrkandet. Ett sådant yrkande ska framställas inom femton dagar från det att riksdagen antog grundlagsförslaget som vilande. Yrkandet ska inte beredas i utskott.

Det är sedan riksdagen som beslutar om en rådgivande folkomröstning sa ske genom att stifta en lag om föreskrift om folkomröstning. Det står däremot inte någonstans vem som kan påkalla en folkomröstning i andra fall än vid vilande grundlagsförslag ovan.

SD kan stå och utföra sina kampanjer hur länge de vill. De har inget lagstöd som stadgar att deras petitioner är berättigade till folkomröstning. Även om 99% av folket hade skrivit på en petition så hade inte den petitionen kunnat öppna en folkomröstning.
Citera
2015-12-13, 20:05
  #2613
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicAt
Löfven anser klokt nog att tåget för en folkomröstning redan har gått. SD hade sin chans att få till en folkomröstning om sin invandring när vi uppdaterade grundlagen:



Det är sedan riksdagen som beslutar om en rådgivande folkomröstning sa ske genom att stifta en lag om föreskrift om folkomröstning. Det står däremot inte någonstans vem som kan påkalla en folkomröstning i andra fall än vid vilande grundlagsförslag ovan.

SD kan stå och utföra sina kampanjer hur länge de vill. De har inget lagstöd som stadgar att deras petitioner är berättigade till folkomröstning. Även om 99% av folket hade skrivit på en petition så hade inte den petitionen kunnat öppna en folkomröstning.

Du måste ju vara en idiot då du inte förstår vad opinionsbildning är eller kan läsa innantill om vad Åkesson säger.
Citera
2015-12-13, 20:13
  #2614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Du måste ju vara en idiot då du inte förstår vad opinionsbildning är eller kan läsa innantill om vad Åkesson säger.

Sverigevännerna med järnrörsligan kommer aldrig få inflytande hur dom än försöker med sina löjliga kampanjer. Dom ansvarsfulla 87 % kommer aldrig ge järnrörsligan minsta inflytande. Trollsvansen efter JÅ kan aldrig vinna. Antingen måste vi anpassa maktordningen till 60 % om det är minoritet som SD åsyftar eller så samregerar de 87 % som hittils tagit stort ansvar för vårat fina och humana land. Får SD över 30 % så blir det samregering vi måste ställa upp på eller en ny DÖ. Kosta vad det kosta vill. Vi måste stoppa SD.
SD kan kampanja om folkomröstning (vilket är en vidrig form att rösta om människors öden).

Tror folket tröttnat nu på SD. Blev inte mycket gjort trots riksdagsplatser. Samt kampanjen i utländs media verkar inte fungera som tur är. Romson/Fridolin och Lövfen är ansvarstagande.
__________________
Senast redigerad av praktjakt 2015-12-13 kl. 20:16.
Citera
2015-12-13, 20:24
  #2615
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Sverigevännerna med järnrörsligan kommer aldrig få inflytande hur dom än försöker med sina löjliga kampanjer. Dom ansvarsfulla 87 % kommer aldrig ge järnrörsligan minsta inflytande. Trollsvansen efter JÅ kan aldrig vinna. Antingen måste vi anpassa maktordningen till 60 % om det är minoritet som SD åsyftar eller så samregerar de 87 % som hittils tagit stort ansvar för vårat fina och humana land. Får SD över 30 % så blir det samregering vi måste ställa upp på eller en ny DÖ. Kosta vad det kosta vill. Vi måste stoppa SD.
SD kan kampanja om folkomröstning (vilket är en vidrig form att rösta om människors öden).

Tror folket tröttnat nu på SD. Blev inte mycket gjort trots riksdagsplatser. Samt kampanjen i utländs media verkar inte fungera som tur är. Romson/Fridolin och Lövfen är ansvarstagande.

Tröttsamma SD-hatare som dig har låtit precis likadant sedan 1988. Då hette det att SD aldrig ens skulle få 1 %, idag säger ni att SD inte ska få 30 % (vilket man ligger kring nu). Det enda som inte har ändrats är att ni hela tiden haft fel.

Men visst, fortsätt drömma. Hoppas det hjälper när ert önskedrömmande går fel igen!

SD driver idag regeringen framför sig i alla viktigare frågor, det kommer knappast att bli mindre sånt fram till valet när S och M fortsätter att minska och SD öka.
Citera
2015-12-13, 20:51
  #2616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Sverigevännerna med järnrörsligan kommer aldrig få inflytande hur dom än försöker med sina löjliga kampanjer. Dom ansvarsfulla 87 % kommer aldrig ge järnrörsligan minsta inflytande. Trollsvansen efter JÅ kan aldrig vinna. Antingen måste vi anpassa maktordningen till 60 % om det är minoritet som SD åsyftar eller så samregerar de 87 % som hittils tagit stort ansvar för vårat fina och humana land. Får SD över 30 % så blir det samregering vi måste ställa upp på eller en ny DÖ. Kosta vad det kosta vill. Vi måste stoppa SD.
SD kan kampanja om folkomröstning (vilket är en vidrig form att rösta om människors öden).

Tror folket tröttnat nu på SD. Blev inte mycket gjort trots riksdagsplatser. Samt kampanjen i utländs media verkar inte fungera som tur är. Romson/Fridolin och Lövfen är ansvarstagande.

Det verkar desperation. Det är OK med en total samregering för att utesluta SD efter nästa val. Men då skall partierna gå ut i en gemensam valrörelse och lova detta. Inte smyga falskt med det som s gjorde senast. Hur många röstande S resp Mp hade önskat denna sammanslagning? Ännu flera S hade redan då röstat SD.

Hur kan du nämna att 87% tagit stort ansvar för * vårt fina humana land* ? Smaka på det. De har ansvarat att totalt bryta ner all fungerande skattefinansierad social verksamhet. Sjukvård, skolor, bostäder,social trygghet m.m.

De har tagit ansvaret att svänga helt om i sin ideologi och svikit sina väljare å det grövsta. Fråga Mp Romson o Fridolin.

Nej, folket har inte tröttnat på SD. Det är det enda parti som inte medverkat till det svenska förfallet .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback