Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-15, 12:08
Medlem
prescription-drugs-that-can-be-replaced-marijuana?
http://www.attn.com/stories/3609/prescription-drugs-that-can-be-replaced-marijuana?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_ campaign=internal

Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Ge dig, du gjorde fel men fortsätt inte försvara dig som en hal ål.
Du har vid upprepade tillfällen gett folk i nöd tips om att börja knarka ner sig. Jag påpekade det skamliga och det var allt. Låt det stanna där.

Det skamliga? Så hade det itne varit skamfullt med knarka hade du knarkat? Du kanrkar alltså inte för att du skulle skämmas om du gjorde det? hahah VIlka fantasilösa spärrar som hindrar dig! Du kanske just behöver, BEHÖVER kanrka för att bli en mer lojal och empatisk person!

Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
När gjorde han det? Han rekommenderade något som kanske kan hjälpa någon som har ångest och är på väg att ta sitt liv. Är du så jävla ignorant?

Tydligen är han så jävla ignorant, uppenbarligen för att han sitter på höga hästar med en skitnödig ställning. .

Alla medel är tillåtna i sin jakt på lycka och kvitt ångest. Det flesta är just tillfälliga krokar för att hålla sig uppe och känna på hur man kan må när itne ångsten ligger på hela tien så man kan fortsätta kämpa. Möt dessa människor med öppet sinne, inte dömt efter dina egna värderingar om medicinering och sätt att leva.

Citat:
Lyssna inte på honom. Knark är allt han snackar om i forumet.

haha bullshit! Akilles-själ är en för mig väldigt givande person i forumet. Han är smart och har vettiga åsikter och funderingar samt en enorm dos av erfarenhet av livet han villigt delar med sig till oss här och till medmänniskor i nöd.

OnT TS:

Så himla tråkigt att höra att du itne får bukt med din ångest trots att du hittat orsaken, din röst. Kanske ligger det något djupare? Du vet, some people are just like onions. Layer by layer. Och på något av dessa lager du kan skala av kanske det ligger en ytterligare orsak och pyr?

Dina försök med att spela in rösten och jobba på dig själv var otroligt bra. Jag skulle nästa rekommendera dig att ha en DVD med dig hålla långa tal, teaterimprovisationer -u name it! på datorn hela dagaran så du ser och hör dig själv hela tiden.

Jag har också grym, fet, handlingsförlamad, omedicinerad ångest. Det enda som funkar för mig är Premalex(ssri, snabbverkande inom två timmar), sobril (enda benz som funkar), som jag för övrigt inte medicinerat med sen i våras. Sen har jag weed som räddaren i nöden!

Jag kan itne prata nog gott om den MIRAKELMEDICINEN WEED och tycker att idén om att laga smör av det istälelt för att röka skulle passa dig utmärkt. Tyvärr måste man laborera själv hemma då det itne är legaliserat på den svenska markanden men du kan kanske hitta någon frände i den frågan. Två mackor med smör och ost innan skola och du är fit för fight! Du kan ju alltid testa. Kanske itne är för dig men den är väl peprövad av miljontals människor som hyllar den!

Det finns recept här på forumet.
Senast redigerad av Allvaro 2015-10-15 kl. 12:11.
Citera
2015-10-15, 14:10
Medlem
Citat:
Du är ju bara en jävla idiot.

Nej jag påpekat det skamliga i att sitta och rekommendera någon som har ångest att åka utomlands och knarka sig ner sig.

VARFÖR skulle det vara skamligt med ett sådant förslag?

Kan inte du förstå att en ångestproblematik kan skingras eller iaf lättas upp med ett miljöombyte?

Att sitta fast i samma ångesttankar och mönster sätter djupare spår än om man faktiskt kan byta ut lite av det onda. En utomlandsresa är ju perfekt om man inte mår för dåligt och blir inlagd.
Citera
2015-10-15, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allvaro
VARFÖR skulle det vara skamligt med ett sådant förslag?

Kan inte du förstå att en ångestproblematik kan skingras eller iaf lättas upp med ett miljöombyte?

Att sitta fast i samma ångesttankar och mönster sätter djupare spår än om man faktiskt kan byta ut lite av det onda. En utomlandsresa är ju perfekt om man inte mår för dåligt och blir inlagd.

Så många idioter samlade på en och samma plats.

Annars normalt sett råder man folk med ångest att inte ta på sig nya saker, uppgifter. Men du vill såklart att en med ångest ska kasta sig ut i främmande marker. Men det är klart du kanske är en borderlinekärring som söker nästa tänkbara könsorgan som kan penetrera dig och ge dig en quick fix.

Om du visste lite om droger skulle du också vetat att droger kan slå väldigt fel och oftast förstärker de stämningsläget du har för närvarande, vore det inte kanon om en person med ångest kunde börja hallucinera att han är i helvetet. Är detta en del i ditt spännande "miljöombyte"?

Förövrigt har du lite rolig skala. Kvalificerar man in till en psykplats så är det inte en bra ide men annars är det bara köra hårt, kör hårt, ta en resa till Mexico och börja injicera hej vilt.

Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-15 kl. 14:18.
Citera
2015-10-15, 18:18
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Så många idioter samlade på en och samma plats.

Annars normalt sett råder man folk med ångest att inte ta på sig nya saker, uppgifter. Men du vill såklart att en med ångest ska kasta sig ut i främmande marker. Men det är klart du kanske är en borderlinekärring som söker nästa tänkbara könsorgan som kan penetrera dig och ge dig en quick fix.

För det första har du uppenbarligen inte förstått att den ångest många bär på är en ständigt närvarande ångest. Det behöver inte ha någon som helst koppling till att man "har tagit på sig för mycket". För många vore att resa utomlands skönt, att få komma iväg, släppa all skit och bara dra. Förstår ifall en semester är lite för mycket för ditt lilla psyke, så många läskiga nya miljöer osv. Men för de flesta av oss vuxna är det skönt att komma iväg som sagt.

Citat:

Om du visste lite om droger skulle du också vetat att droger kan slå väldigt fel och oftast förstärker de stämningsläget du har för närvarande, vore det inte kanon om en person med ångest kunde börja hallucinera att han är i helvetet. Är detta en del i ditt spännande "miljöombyte"?

Förövrigt har du lite rolig skala. Kvalificerar man in till en psykplats så är det inte en bra ide men annars är det bara köra hårt, kör hårt, ta en resa till Mexico och börja injicera hej vilt.

"Droger förstärker de(T) stämningsläget (menar du sinnelaget?) du har för närvarande."

De flesta brukar uppleva t.ex alkohol som dämpande. Är man ledsen brukar man som regel inte bli mer ledsen efter ett par glas. Om du skulle ha tagit din tid att läsa på kring droger och inte vore så ilsken och arg över det andra vill göra, så hade du insett att det inte finns någon drog som heter DROGER. Jag vet att det är svårt för indoktrinerade 50-åringar att förstå, men droger är inget annat än ämnen som har en psykologisk effekt. Ska jag säga till kollegan, "Du vet att droger är farligt va?" när han tänker hälla upp en kopp svart kaffe. Eller är det kaanske relevant vilken drog man talar om?

För övrigt är det ingen som rekommenderar TS hallucinogener. Så något helvete kommer han knappast hamna i.
Senast redigerad av breeze420 2015-10-15 kl. 18:26.
Citera
2015-10-15, 20:29
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Du är ju bara en jävla idiot.

Nej jag påpekat det skamliga i att sitta och rekommendera någon som har ångest att åka utomlands och knarka sig ner sig.
Det du inte fattar är att allt är knark, Alvedon, alkohol, Neuroleptikum, Bensodiazepiner, Lyrica etc för att hjälpa någon som mår dåligt. Ock likaså psykadeliska ämnen och lugnande cannabis vilket är nyttigare för kroppen en rc-droger man får på Apoteket..

Och att åka utomlands för att finna sig själv är kanske precis den nystart han behöver din pajas..
Citera
2015-10-15, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Det du inte fattar är att allt är knark, Alvedon, alkohol, Neuroleptikum, Bensodiazepiner, Lyrica etc för att hjälpa någon som mår dåligt. Ock likaså psykadeliska ämnen och lugnande cannabis vilket är nyttigare för kroppen en rc-droger man får på Apoteket..

Och att åka utomlands för att finna sig själv är kanske precis den nystart han behöver din pajas..

https://sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika
https://sv.wikipedia.org/wiki/Drog

Du har hela tiden framstått som en idiot om du frågar mig men vissa säger att du minsann har dina ljusglimtar. Jag antar att allt är relativt..
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-15 kl. 20:45.
Citera
2015-10-15, 20:47
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika
https://sv.wikipedia.org/wiki/Drog

Du har hela tiden framstått som en idiot om du frågar mig men vissa säger att du minsann har dina ljusglimtar. Jag antar allt är relativt..
Jag skiter väl i Wikipedia eller att öron märka ord, du mår sämre på lyrica och benso efter en period än med cannabis till 90% om man bara behöver bli lugn och inte vill dra på sig ett seröst missbruk.
Jag är närmare 40 och har nog mer erfarenhet än dig på dessa punkter i både teorin och praktiken..
Citera
2015-10-16, 13:06
Medlem
Sinraths avatar
Hur tusan vet man om man skulle behöva lite piller för att fungera bättre/normalt eller om man bara inte är på humör? Hade gärna velat fokusera bättre och blivit slappare socialt men jag tror jag bara är ovan, ignorant och saknar disciplin att ta tag i skiten.

Inte så att man precis vill förlita sig på droger.
Citera
2015-10-16, 14:34
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Hur tusan vet man om man skulle behöva lite piller för att fungera bättre/normalt eller om man bara inte är på humör? Hade gärna velat fokusera bättre och blivit slappare socialt men jag tror jag bara är ovan, ignorant och saknar disciplin att ta tag i skiten.

Inte så att man precis vill förlita sig på droger.

Detta gäller förstås för alla. Det finns inget som kommer att göra dig slappare socialt och mer fokuserad som kommer hålla i längden, såvida du inte har enorm självdisciplin. En del använder amfetaminliknande preparat som concerta eller ritalin för att studera på, men de flesta jag känner som tagit det säger att man mår skit som helhet. Dessutom blir man stirrig och förlorar ofta aptiten totalt. Tänk dig att du druckit 10 koppar kaffe.

Annars är just kaffe och eventuellt kratom det enda jag kan rekommendera, även om jag inte prövat det sistnämnda själv har jag förstått det som relativt riskfritt, uppiggande och fokusgivande. Växten ska vara besläktad med kaffeplantan. Cannabis är den enda andra jag känner till som kan användas regelbundet utan några direkta biverkningar, men det ger sällan fokus och gör snarare än lite sociofobisk - lite jobbigare att göra offentliga tal, lättare att bli nervös för sociala situationer m.m. Detta gäller dock främst vid daglig användning.
Senast redigerad av breeze420 2015-10-16 kl. 14:37.
Citera
2015-10-16, 17:00
Medlem
Sinraths avatar
Tack för ditt svar, breeze420. Jag får ta och kolla upp kratom om det kan vara intressant.
Citera
2015-10-16, 17:02
Bannlyst
Allt startar vid ilska. Slå dig själv på käften och skrik till dig själv att nu får det vara bra. Jävlar anamma funkar alltid.
Citera
2015-10-16, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Detta gäller förstås för alla. Det finns inget som kommer att göra dig slappare socialt och mer fokuserad som kommer hålla i längden, såvida du inte har enorm självdisciplin. En del använder amfetaminliknande preparat som concerta eller ritalin för att studera på, men de flesta jag känner som tagit det säger att man mår skit som helhet. Dessutom blir man stirrig och förlorar ofta aptiten totalt. Tänk dig att du druckit 10 koppar kaffe.

Annars är just kaffe och eventuellt kratom det enda jag kan rekommendera, även om jag inte prövat det sistnämnda själv har jag förstått det som relativt riskfritt, uppiggande och fokusgivande. Växten ska vara besläktad med kaffeplantan. Cannabis är den enda andra jag känner till som kan användas regelbundet utan några direkta biverkningar, men det ger sällan fokus och gör snarare än lite sociofobisk - lite jobbigare att göra offentliga tal, lättare att bli nervös för sociala situationer m.m. Detta gäller dock främst vid daglig användning.

Dopaminerga preparat som stimulanter och koffein är skräp om man redan har ångest. Odd Lingjaerde skriver i sin bok "psykofarmaka" att personer med ångest skall undvika detta i allra högsta grad. Det kan orsaka kroniska sömn och ångestbesvär och att patienten blir tvungen att ta högre doser benzodiazepiner för att få ett lugn. Det är faktiskt väldigt avgörande redan med så milda stimulanter som koffein/kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in