Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-08, 02:25
  #589
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.Reilly
Nu ska vi se.

Jag tror nog inte jag ställt Håkan mot Kent.
Jag tycker också Kent är grymma.

Ok. Glömde ett förtydligande i mitt förra inlägg.
Det finns givetvis de som har koll på musik som inte tycker Håkan är bra.
Men de brukar vara trygga i sin musiksmak och inte känna ett behov av att såga Håkan.
Exakt så ja! Gillar dina inlägg. Kloka människor växer inte på träd.
Citera
2016-06-08, 11:14
  #590
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Din kverulant, återigen så var jag där vilket du inte var. Det många som är missnöjda med ljudet. Man hörde emellanåt knappt hans röst. Under all kritik.

/ Leif

Var bara där på söndagen och jag håller med om att ljudet var under all kritik. Hade ståplats, stod ganska långt fram på vänster sida till en början men efter en pisspaus så försökte jag ta mig så nära mitten som möjligt för se om det blev någon skillnad, men icke.
Citera
2016-06-08, 11:23
  #591
Medlem
En något annorlunda men ändå relevant fråga. Hur fan gör ni som står längre fram när nöden kallar? En halvtimme in i konserten var blåsan full och fyfan vad jag led resterande 2,5 h i söndags. Trångt som fan var det också. Såg ut som att folket på sittplats hade betydligt bättre drag än oss på ståplats, vi kändes matta pga dålig luft och trängsel.

Så, hur gör ni? Håller ni er? Trots ölintag etc.
Citera
2016-06-08, 11:42
  #592
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TazT
En något annorlunda men ändå relevant fråga. Hur fan gör ni som står längre fram när nöden kallar? En halvtimme in i konserten var blåsan full och fyfan vad jag led resterande 2,5 h i söndags. Trångt som fan var det också. Såg ut som att folket på sittplats hade betydligt bättre drag än oss på ståplats, vi kändes matta pga dålig luft och trängsel.

Så, hur gör ni? Håller ni er? Trots ölintag etc.
Jag brukar ha sittplats pga av det där du beskriver. Sittplats enligt mig är mycket bättre när man ska vara på en spelning som vara längre.

vad var det stora skillnaderna mellan lördag och söndagen? Jag var där på Söndagen och inte läst något om lördagens spelning.
Citera
2016-06-08, 11:47
  #593
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Var bara där på söndagen och jag håller med om att ljudet var under all kritik. Hade ståplats, stod ganska långt fram på vänster sida till en början men efter en pisspaus så försökte jag ta mig så nära mitten som möjligt för se om det blev någon skillnad, men icke.

Flöjten ovan som tjafsar mot bättre vetande menar att "mer seriösa" källor hävdar att ljudet var kanon, perfekt. Jag har gått på konserter i 25 år nu, och detta var fan bland det sämsta jag varit med om. Ditt drag var var smart, för ibland har det hänt att jag stått relativt långt fram, i den inre fållan och ljudet har då inte varit det bästa, bl.a. för mycket bas. Jag har då istället ställt mig längre bak, och då har ljudet varit perfekt.


Citat:
Ursprungligen postat av TazT
En något annorlunda men ändå relevant fråga. Hur fan gör ni som står längre fram när nöden kallar? En halvtimme in i konserten var blåsan full och fyfan vad jag led resterande 2,5 h i söndags. Trångt som fan var det också. Såg ut som att folket på sittplats hade betydligt bättre drag än oss på ståplats, vi kändes matta pga dålig luft och trängsel.

Så, hur gör ni? Håller ni er? Trots ölintag etc.

Jag dricker inte alkohol om jag har ståplatsbiljett. Enbart om jag har sittplats.

/ Leif
Citera
2016-06-08, 11:57
  #594
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TazT
En något annorlunda men ändå relevant fråga. Hur fan gör ni som står längre fram när nöden kallar? En halvtimme in i konserten var blåsan full och fyfan vad jag led resterande 2,5 h i söndags. Trångt som fan var det också. Såg ut som att folket på sittplats hade betydligt bättre drag än oss på ståplats, vi kändes matta pga dålig luft och trängsel.

Så, hur gör ni? Håller ni er? Trots ölintag etc.
Brukar dricka ordentligt innan spelningen, toapaus precis innan och sen inget (eller ytterst lite) intag under spelningen. Då brukar det gå bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
vad var det stora skillnaderna mellan lördag och söndagen? Jag var där på Söndagen och inte läst något om lördagens spelning.
Lördagen hade inte Thåström som gäst men hade en/två låtar mer. Möjligtvis sämre ljud också.
Citera
2016-06-08, 18:16
  #595
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Bara jag som känner att snubben i gula byxor och saxofon samt negressen kunde stannat hemma så hade konserten varit bättre?
Citera
2016-06-08, 18:51
  #596
Medlem
Kahlans avatar
Jag stod hyfsat långt fram och hade inga problem med ljudet. Jag hörde allt som sades.

Edit: jag var där på söndagen.
Citera
2016-06-13, 14:06
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Heter han verkligen "Hurricane Gilbert"? Eller är det taget - som tex "Alexis Carrington", "Gene Simmons"?

Han heter Daniel Gilbert.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback