Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-13, 22:42
  #1
Medlem
Hur skulle det vara om man började fokusera på kamera-övervakning lika mycket som till exempel England har gjort?
Känns som att det börjar bli dags med alla människor som rör sig ute idag!

För att trådstarten inte ska bli för tunn då jag endast har denna fråga och åsikt så skriver jag även det här;
Läser du även detta är du vacker som en solnedgång!
Citera
2015-10-13, 23:06
  #2
Medlem
Jag hade jättegärna haft CCTV övervakning som i England
Citera
2015-10-14, 07:07
  #3
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Jag hade jättegärna haft CCTV övervakning som i England
Erfarenheten av CCTV är att den gör åklagarens arbete lättare, tyvärr har den endast marginell effekt när det gäller att förhindra brott.
Citera
2015-10-14, 18:44
  #4
Moderator
Ruskigbusss avatar
Rubrik korrigerad. (Utgår från att ts menade kamera och inte kemera)
/Mod
Citera
2015-10-19, 07:10
  #5
Medlem
Grizzlys avatar
Är det viktigare att i några få fall lösa brotten i efterhand men då för en enorm prislapp så är kamera övervakning att föredra.
Är det viktigare att hindra brotten från att ens utföras så är det bättre att anställa fler poliser och sen se till att dom faktiskt finns på plats och det för en bråkdel av kamera övervakningens prislapp.

Allt detta enligt flertalet studier om/från london.

Enligt mig så är det ju betydligt bättre att betala mindre och förhindra brotten än att betala dyrt och kanske lösa dom i efterhand!
Citera
2015-10-19, 19:36
  #6
Medlem
swebarbs avatar
det borde vi ha tycker jag sverige är inte som det en gång var lugnt och fint här.
Citera
2015-10-21, 23:49
  #7
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly
Är det viktigare att i några få fall lösa brotten i efterhand men då för en enorm prislapp så är kamera övervakning att föredra.
Är det viktigare att hindra brotten från att ens utföras så är det bättre att anställa fler poliser och sen se till att dom faktiskt finns på plats och det för en bråkdel av kamera övervakningens prislapp.

Allt detta enligt flertalet studier om/från london.

Enligt mig så är det ju betydligt bättre att betala mindre och förhindra brotten än att betala dyrt och kanske lösa dom i efterhand!

Nämner studierna nåt om hur mycket brottsförebyggande inverkan kamerorna har ?
Vetskapen att ett ställe är övervakat och risken att lättare bli fälld borde ju avskräcka något, men hur mycket ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback