Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-13, 18:44
  #1
Medlem
Någon har klottrat på en resturang med hot och IS symboler.



”Konvertera eller dö” och ”kalifatet är här” stod det på Markus Samuelssons restaurang när han kom till jobbet på tisdagsmorgonen.

Det är andra gången på kort tid som symboler för terrororganisationen Islamiska staten klottrats på kristna syrianers verksamheter i Göteborg.

”Det känns fruktansvärt obehagligt, vi känner oss hotade”, säger Markus Samuelsson till DN.


Vad tycker vi om det här? Tror ni detta kan vara riktiga IS medlemmar eller några ungdomar som hade det tråkigt?

Förlåt om tråden är felplacerad.
Citera
2015-10-13, 18:45
  #2
Medlem
Länk: http://www.dn.se/nyheter/sverige/res...tera-eller-do/
Citera
2015-10-13, 18:46
  #3
Medlem
pojkstreck, tror IS har annat för sig, lustigt typsnitt för ändamålet
Citera
2015-10-13, 18:52
  #4
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtSnor
pojkstreck, tror IS har annat för sig, lustigt typsnitt för ändamålet

IS klottrar inte, men du tycker inte att IS-sympatisörer är ett problem?
Citera
2015-10-13, 19:22
  #5
Medlem
HoodGoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Någon har klottrat på en resturang med hot och IS symboler.



”Konvertera eller dö” och ”kalifatet är här” stod det på Markus Samuelssons restaurang när han kom till jobbet på tisdagsmorgonen.

Det är andra gången på kort tid som symboler för terrororganisationen Islamiska staten klottrats på kristna syrianers verksamheter i Göteborg.

”Det känns fruktansvärt obehagligt, vi känner oss hotade”, säger Markus Samuelsson till DN.


Vad tycker vi om det här? Tror ni detta kan vara riktiga IS medlemmar eller några ungdomar som hade det tråkigt?

Förlåt om tråden är felplacerad.
Bara någon luffare som tycker det är roligt att driva om sånt man inte får driva om...
Citera
2015-10-13, 19:41
  #6
Medlem
Sereenas avatar
Är ju skrivet på korrekt svenska och vettig handstil, måste vara nån som jävlas
Citera
2015-10-13, 19:47
  #7
Medlem
Jag gissar på att det är ett dåligt skämt
Citera
2015-10-13, 20:00
  #8
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Är ju skrivet på korrekt svenska och vettig handstil, måste vara nån som jävlas

Ja, precis för att "konvertera" är ett så komplicerat ord att skriva. Finns ju sandneger som inte ens kan stava till "eller" korrekt.
Citera
2015-10-13, 21:02
  #9
Medlem
Jag tänkte också att det var ett skämt, men sen kom jag att tänka på att det vore en ganska imponerande förstudie för ett skämt att ta reda på tecknet som IS gör på kristna hus. Eller ja, man kan ju ha känt till det sedan innan, men själv gjorde jag det inte i alla fall.
Citera
2015-10-13, 21:05
  #10
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag tänkte också att det var ett skämt, men sen kom jag att tänka på att det vore en ganska imponerande förstudie för ett skämt att ta reda på tecknet som IS gör på kristna hus. Eller ja, man kan ju ha känt till det sedan innan, men själv gjorde jag det inte i alla fall.
Är ett ganska känt tecken faktiskt, florerat på sociala medier en hel del.

Intressant det om zion och pyramiden med davidsstjärnan i toppen.
Citera
2015-10-13, 21:05
  #11
Medlem
pantherTypeGs avatar
Som jag skrev i den andra tråden. Det står

"Zion + ISIS = <3"

Detta är förmodligen en lustigkurre som klottrat.
Citera
2015-10-13, 21:26
  #12
Medlem
Delägaren till caféet, Marcus Samuelsson, är kristen syrier enligt artikeln i Expressen - inget nytt att muslimer hotar / trakasserar kristna på flyktingboenden etc. Nu även på arbetsplatser.

IS har ingen plats i Europa nej, men de TAR sig plats oavsett vad vi tänker om det. Om vi inte mobiliserar och bekämpar islamism med näbbar och klor. För Mellanöstern är här, nu, i Sverige - med sina etniska/religiösa konflikter, oavsett vad medelsvensken tycker o tänker om det....och vi öppnar dörrarna för invällning av mer islam i tusental, vecka ut och vecka in. Månad ut, månad in...

Åh, den mörknande framtid är vår.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback