Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-10-14, 21:18
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetongNasse
Hur tokig eller hopplös en peson är svårt att bedöma i tredjehandshörsägen.

1) Du ska absolut inte lämna ut några mål eller diarienummer här på flashbac. Här hänger betydligt fler och värre skumma och skadade individer än på växjö rättspsyk. Allt från 12 åringar som vill outa dig till researchgruppen till Aftonbladetjournalister(och även andra sexualförbrytare)

2) Det enda viktiga för att föra diskussionen vidare är om det är LPT eller LRV som gäller och om sup finns. Olika lagläge
Samt ålder eftersom du säger att föräldrar eller fosterföräldrar är inblandade. är personen över 18 så kan den ju be dem att dra åt helvete och slippa att de förstör vården i såna fall.
Sen är det förmodligen ett gäng skadliga socialkärringar och sektledarna på behandlingshemmet inblandade..
Troligen är det bäst att bryta med så många av dessa gamla myndighets/-auktoritets personer som möjligt och börja om.
Socialkärringarna vill förstås försöka fortsätta slå klorna i din väns vän därför är sjukskriviningstatusen viktig, folk är mycket sårbarare för psykopaterna som sjukskriven på soss än på aktivtetsersättning.

Då det är en ung person så kanske den kan börja om han/hon bryter en del kontakter och självrehabiliterar/återhämtar sig från vården i frihet en tid. Sedan kanske den kan börja plugga och nätverka där för hitta ett jobb genom kontakter verkar uteslutet just nu när han/hon har varit isolerad på rättspsyk m.m.

Tackar för upplysningen! Jag ska ha det 100%-igt osagt, men jag tror helt klart det rör sig om LPT och inte LRV. Tror inte det är pga en dom som personen vårdas, utan en längre period av problem med droger och självskadebeteende. Troligen har föräldrarna sett till att få personen inlagd innan denne blev myndig och är fortfarande kvar och "vårdas".




Citat:
Ursprungligen postat av NudityMiles
Så till TS vill jag säga, kämpa på och leta efter en läkare som kan bekräfta att han inte är sinnessjuk och att droga ner honom är helt fel. Det var vad som gjordes med min mormoster, tyvärr inte snabbt nog men finns förhoppningsvis mer tid i din väns fall. Tillslut dyker det upp ett guldkorn som är en ärlig läkare med vilja att hjälpa. Man får leta som bara fan och det är extremt krävande, men det ger oftast resultat. Läkarvården är en djungel och rätt läkare är en liten hydda mitt i allt snår.

Väldigt tråkigt att höra! Jag ska definitivt kämpa. Min vän är den enda som finns kvar och stöttar "min väns vän". I och med att jag inte har den personliga kontakten så kan jag på avstånd försöka sköta saker mer professionellt utan att det ska beröra mig för mycket. Förhoppningsvis kan detta även leda till något större där det kanske sker en ändring inom psykvård, för det verkar vara en hel del som inte går rätt till.

Senast idag var min vän i kontakt med den inlagda per telefon. Denne var tydligen så pass nerdrogad så min vän hörde inte riktigt vad hen sa. Det hen hörde i bakgrunden dock var att de just i det ögonblick skulle ge personen ännu mer preparat och min väns vän skrek ifrån att hen inte ville ha mer droger innan samtalet plötsligt bröts.. Ska försöka få min vän att hädanefter spela in samtalen så det går att få material för att ta ärendet vidare.
__________________
Senast redigerad av jakobmiller 2015-10-14 kl. 21:26.
Citera
2017-06-12, 11:04
  #38
Medlem
mike6971s avatar
inte konstigt allt där e upp och ner -med personal som missbrukar droger/dopingpreparat-
och bristfälliga el i vissa fall inga drogtester på dom anställda.

Ryktas tom personal tar in droger till dom insatta eftersom dom inte visiteras eller drogtestas :-(
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback