Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-25, 15:19
  #13
Medlem
PappaPundares avatar
Måste skaffa körkort.
I vilka EU länder kan man fixa? Och då ska jag ha bevis på att det är 100% äkta och jag ska åka dit inte få något skickat.
Ni som har gjort på detta vis berätta gärna hur det gick till och hur mkt ni pröjsa.
Citera
2017-10-30, 00:39
  #14
Medlem
Källa på att det inte går att köra på utländskt körkort med spärrtid i Sverige önskas.
Citera
2018-01-23, 04:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Måste skaffa körkort.
I vilka EU länder kan man fixa? Och då ska jag ha bevis på att det är 100% äkta och jag ska åka dit inte få något skickat.
Ni som har gjort på detta vis berätta gärna hur det gick till och hur mkt ni pröjsa.

Börja med att ansöka om körkortstillstånd sedan uppfylla dem krav som ställs för att bli tilldelad ett 100% äkta körkort. Annars bli/är det inget äkta körkort eller?
Tror sen att det går att skaffa körkort i alla EU länder eller har jag missat något land som inte har fordon av något slag?
Glöm ej att ta kvitto för garantin och ”äktebeviset” vid eventuell poliskontroll!

Men med det användarnamnet så förstår jag dina fantastiska frågor..
Citera
2018-01-23, 21:31
  #16
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Känner till en person som misslyckats flera gånger med den svenska uppkörningen.

Två resor till Bulgarien och en kostnad på ca 25.000kr senare än körkortet i hamn.

Första resan varade i 2 dagar. Är lite osäker på vad som uträttades då. Själva körkortet tillverkas mellan den första och den andra resan. Den andra resan är vistelsen 1 dygn och inkluderar en uppkörning. Den informationen jag fått är att ett körkort tagit inom ett annat Eu-land duger lika gott som ett svenskt.

Det lite märkliga i hela historien är att berörd person bara "tar" körkort för automatväxlad bil när det säkert inte skulle varit nåt problem att "få" ett B-körkort utan begränsning.
Citera
2019-12-02, 00:28
  #17
Medlem
Har din vän bytt ut den mot svensk körkort när han väl skaffade det? Tacksam för svar
Citera
2019-12-02, 00:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Känner till en person som misslyckats flera gånger med den svenska uppkörningen.

Två resor till Bulgarien och en kostnad på ca 25.000kr senare än körkortet i hamn.

Första resan varade i 2 dagar. Är lite osäker på vad som uträttades då. Själva körkortet tillverkas mellan den första och den andra resan. Den andra resan är vistelsen 1 dygn och inkluderar en uppkörning. Den informationen jag fått är att ett körkort tagit inom ett annat Eu-land duger lika gott som ett svenskt.

Det lite märkliga i hela historien är att berörd person bara "tar" körkort för automatväxlad bil när det säkert inte skulle varit nåt problem att "få" ett B-körkort utan begränsning.



Har din vän bytt ut den till svenskt körkort när han väl skaffade den ? Tacksam för svar
Citera
2019-12-03, 09:11
  #19
Medlem
Albusdlxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg2019
Har din vän bytt ut den till svenskt körkort när han väl skaffade den ? Tacksam för svar
Har läst att det är körskolorna som utfärdar korten där på nåt konstigt sätt. Något som gör det svårt att byta in de mot ett svenskt eftersom Bulgariens register ska vara ganska bristfyllt.
Är själv på jakt efter ett sätt att kringgå svenska byråkratin. Så kan juballtid skicka ett pm om du springer på en lösning. 👌
Citera
2019-12-03, 09:12
  #20
Medlem
Albusdlxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg2019
Har din vän bytt ut den till svenskt körkort när han väl skaffade den ? Tacksam för svar
Ryskt kort kanske. Va fan ska snuten säga när dom får ett krylliskt kort i näven.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback