Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-11-17, 02:23
  #73
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Förstår inte riktigt varför Ronda hade b.l.a Rener Gracie i ringhörnan. Ronda körde helt fel upplägg inför matchen. Rener Gracie är ju BJJ och det pekar väl på att de trodde de skulle kunna ta Holm till marken.
Ronda visar amatör mässiga egenskaper.
Ronda har tränat med Gracie-bröderna länge. Rener är alltid med i hörnan. Alltså, förstår du inte att man tar med sig alla sina tränare? Man tar inte bara med sig den tränaren som kör stilen man tror man kommer vinna med. Naturligtvis trodde de Ronda skulle kunna ta ner Holm. Ronda är judomästare och Holm kommer från striking-bakgrund. Menar du att de skulle de komma till matchen utan självförtroende, eller vad? Du har noll koll men försöker ändå vara högfärdig och tala nedlåtande om "amatör mässiga egenskaper." För övrigt särskriver du.

Alltså, är det bara jag eller har det varit jävligt mycket skräpinlägg på sistone? Jag har varit borta från forumet några månader, och jag minns inte att det var så här mycket skitinlägg. Jag kanske bara behövde vara borta ett tag för att märka det. Borde nog återgå till att skita i FB
Citera
2015-11-17, 03:40
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Förstår inte riktigt varför Ronda hade b.l.a Rener Gracie i ringhörnan. Ronda körde helt fel upplägg inför matchen. Rener Gracie är ju BJJ och det pekar väl på att de trodde de skulle kunna ta Holm till marken.
Ronda visar amatör mässiga egenskaper.

Det säger du efter matchen. Rondas upplägg brukar ju funka, eller vad tycker du? Du kan ge dig fan på att RG kan allt om fight, hur du slåss på marken, hur du slåss på krogen, allt och lite till, som du inte vet.
Citera
2015-11-17, 11:31
  #75
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Det säger du efter matchen. Rondas upplägg brukar ju funka, eller vad tycker du? Du kan ge dig fan på att RG kan allt om fight, hur du slåss på marken, hur du slåss på krogen, allt och lite till, som du inte vet.

Jag är en av Rene Gracies fans, kollar alltid på hans youtube analyser m.m. Han är grymm.

Men när man väljer vilka som ska sitta i ringhörnan o ge råd så bör det vara strategi som gäller först. Titta vilka råd hon fick av sin coach efter rond 1??????? Däremot var RG helt tyst.
Holm slogs ju som Gustafsson o backade runt i ringen men slagserier. Hon hade behövt bättre råd eller rådgivare!!!
Citera
2015-11-17, 12:27
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Har Ronda mött en south paw förut? Såg svag ut hur som helst. Har inte asbra koll på MMA eller på Ronda, men var tvungen att gå in och titta. Hon sprang ju rakt in i Holms vänster varje gång. Hon försökte föra fighten men försökte ta sig in nära Holm utan någon huvudrörelse och fick äta slag. Holm boxades smart och valde sina slag, timeade Ronda perfekt.

Ronda har inte särskilt bra striking vad jag vet. Sedan blev hon taggad ganska hårt i början vilket förmodligen gjorde att hon blev sämre och sämre efter varje smäll.
Citera
2015-11-18, 02:16
  #77
Medlem
Apologists avatar
Edmond Tarverdyan heter Rondas coach. Så här sa Rondas mamma om honom för några månader sedan. Tänk på att Rondas mamma är gammal judo mästare själv:


Morsan sa också att hon skull köra över Rondas coach med bilen om hon så fick möjligheten.

Detta sa Tarverdyan efter rond ett: "Champ, beautiful work." sedan sa han till henne att andas o koppla av. Det var allt

Ronda har mött så mycket dåligt motstånd innan att det gått bra med "söndra o härska" taktiken. Men som Holly Holm coach sa "det var ett matematiskt problem som vi löste". De bara tog Rondas vanliga strategi och plockade isär den bit för bit.
Det otroliga är att Rondas coacher inte hade någon plan B eller plan C.
Citera
2015-11-18, 06:38
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Edmond Tarverdyan heter Rondas coach. Så här sa Rondas mamma om honom för några månader sedan. Tänk på att Rondas mamma är gammal judo mästare själv:


Morsan sa också att hon skull köra över Rondas coach med bilen om hon så fick möjligheten.

Detta sa Tarverdyan efter rond ett: "Champ, beautiful work." sedan sa han till henne att andas o koppla av. Det var allt

Ronda har mött så mycket dåligt motstånd innan att det gått bra med "söndra o härska" taktiken. Men som Holly Holm coach sa "det var ett matematiskt problem som vi löste". De bara tog Rondas vanliga strategi och plockade isär den bit för bit.
Det otroliga är att Rondas coacher inte hade någon plan B eller plan C.


Synd att Holly knockade henne. Skulle vilja ha sett Rondas cardio som jag tror är obefintlig.
Citera
2015-11-18, 23:34
  #79
Medlem
Theberzerkers avatar
Ja hon slipper ju möta Cyborg nu enligt Dana i alla fall
Citera
2015-11-23, 20:27
  #80
Medlem
Tjejerna är bra så det räcker till, skulle mest troligt spöa 98% av vi som skriver i kamsportstrådarna. Träning är en sak, matcher något helt annat. Tjejkamsport är bra, men kommer bara bli bättre och bättre.
Citera
2015-11-23, 23:36
  #81
Medlem
derautos avatar
har sett ronda sparras mot killar o hon är ganska chans lös
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback