Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-10-13, 19:54
  #25
Medlem
TruckUrbans avatar
Det enda som tar ner psykopater på jorden är förnedring. Grov sådan. Få med dig dina kollegor och skratta åt honom.

Eller om han ringer och frågor om du kan jobba helg så utgå från att han skojar.

Typ:
-Kan du jobba lör sön? Det är mycket nu
-Haha jo men visst
-Va? Kan du det eller inte?
-Är du seriös?
Citera
2015-10-13, 20:01
  #26
Medlem
highstakess avatar
Byt jobb
Citera
2015-10-13, 20:01
  #27
Medlem
Byt arbete?
Citera
2015-10-13, 22:42
  #28
Avstängd
byt kneg?
Citera
2015-10-13, 22:44
  #29
Medlem
Ripzehs avatar
Byt arbetsplats?
Citera
2015-10-13, 22:51
  #30
Medlem
Dawlishs avatar
Du kan ju alltid byta jobb?
Citera
2015-10-14, 09:46
  #31
Medlem
jaybones avatar
Tror det är bra om du byter jobb!
Citera
2015-10-14, 18:04
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongkatt
Denna man. Eller ska jag säga pojke (tre äpplen hög max) går oss så fruktansvärt på nerverna.

Den lilla skadade människan ser sig som kungen av universum och är på mig som en kåt fluga!

Mailar sena lördagskvällar. Ringer på helger och får inget vettigt sagt ur sin lilla käft. Vad fan är det för fel på människan?

Antar att han inte ringer för att det är akuta saker som behöver lösas p.g.a. omständigheter han inte kan påverka? I så fall tyder det på dålig planering från hans sida. Din lediga tid är din och om det förväntas att du ska stå i någon slags helgberedskap ska du ju ha ersättning för det. Vad säger han om du säger att du har annat att göra?

Citat:
En typisk person som missbrukar sin makt totalt då han säger åt andra att inte göra något och 5 sekunder senare gör han precis samma sak.
Han är praktexemplet på en idiot.

På fikarasterna har vi sen jag började suttit Och snackat skit om aset, men jag har tröttnat på det och vill trycka till honom.
Hur gör jag detta bäst?.

Har lust att sätta en kula i tinningen på honom, alternativt sänka honom så mycket att han aldrig kan stå igen, men i detta fall vore det ganska dumt.

Nej, någon slug taktik måste jag ha för att visa att den jäveln inte är den Gud han tror han är. Därför vänder jag till er med frågan om vilket sätt är lämpligast för att visa att det inte är lämpligt att köra över personalen på detta sätt.

Hur har ni resonerat inom arbetslaget? Verkar ju som om du inte är ensam om att tycka detta. Enklast vore att gå ihop allesammans och dokumentera vad han gör. Bäst är om man kan hitta rena felaktigheter men även hans allmänna sätt om det påverkar arbetsmoralen.

Citat:
Hur är det som är så jävla svårt för ledningar att inse att denna behandling inte gynnar honom eller företaget? I skrivande stund har jag större lust att sabba för företaget än att få det att gå framåt, och det är resultatet av vidrig härskarteknik.

Förmodligen för man inte inser hur viktigt det är med bra ledarskap på en arbetsplats. Urvalsprocessen är troligen slentrianmässig och man väljer inte den som faktiskt har bra ledaregenskaper. Kanske främjas svågerpolitik och sen sitter man med en sån chef TS beskriver.

Citat:
Detta är alltså en chef på pappret, men fan inte en ledare. Babblar på som utav helvete, men ingen annan får en syl i vädret.
Hur ska jag/vi hantera detta på smartaste sätt?

Kan tyvärr sälla mig till de som säger att byta arbete kan vara ett bra alternativ. Vet inte hur eran ledning ser ut. Kan ju vara så att denne chef råkade trilla igenom "filtret" och att resten av ledningen är vettig. Är den det finns det nog en chans att bli av med personen om ni i arbetslaget står enade. Men det kommer inte bli en lätt process. Tyvärr är risken överhängande att ni inte får något gehör om ni inte börjar bråka rejält och blanda in facket.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback