Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-13, 09:17
  #1
Medlem
Fridolin vill att 14 åriga flyktingar ska blandas in i skolklasser som motsvarar deras utbildningsnivå enligt Aftonbladet.

Rätt eller fel?
Citera
2015-10-13, 09:23
  #2
Medlem
Källa

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/94178
Citera
2015-10-13, 09:24
  #3
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iddioot
Fridolin vill att 14 åriga flyktingar ska blandas in i skolklasser som motsvarar deras utbildningsnivå enligt Aftonbladet.

Rätt eller fel?

Det låter klokt att ge utländska barn den nivå på skolklass som de klarar av, men det låter vansinnigt dumt att blanda in en utländsk 14-åring pojke med svenska flickor från yngre årskullar. Det låter riskabelt med tanke på de hormonstormar som pojkarna genomgår och även med tanke på de trauman pojkarna har med sig från ett land i krig med blod och våldtäkter.
Citera
2015-10-13, 09:29
  #4
Medlem
Är det inte så att man redan idag underskattar åldern på många s.k. ensamkommande flyktingbarn?
Citera
2015-10-13, 09:31
  #5
Medlem
Då är dom typ 40 när dom söker in på högskoleutbildningen?
Citera
2015-10-13, 09:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iddioot
Fridolin vill att 14 åriga flyktingar ska blandas in i skolklasser som motsvarar deras utbildningsnivå enligt Aftonbladet.

Rätt eller fel?
Jaha då är snart stunden kommen då många föräldrar pga säkerhetsrisken kommer vägra att skicka sina barn till skolan.
Citera
2015-10-13, 09:39
  #7
Medlem
Tydligen gör man allt för att höja se urusla resultaten på flyktingbarns resultat på bekostnad av de svenska barnens skola.
Citera
2015-10-13, 09:52
  #8
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Det låter klokt att ge utländska barn den nivå på skolklass som de klarar av, men det låter vansinnigt dumt att blanda in en utländsk 14-åring pojke med svenska flickor från yngre årskullar. Det låter riskabelt med tanke på de hormonstormar som pojkarna genomgår och även med tanke på de trauman pojkarna har med sig från ett land i krig med blod och våldtäkter.

Ja det är lustigt. Tycker dessa skäggbarn borde ha egna lektionssalar.
Citera
2015-10-13, 09:52
  #9
Medlem
shaktas avatar
Vad det handlar om då är att Fridolin vill placera nyanlända i klasser som motsvarar deras utbildningsnivå.

Problemet jag ser här är att jag själv inte skulle vilja låta mina barn gå i en klass med "barn" som kanske är 16 år på pappret men 25 i själva verket med några 11 och 12 åringar. Just denna ålder är väldigt känslig och 2 år är en ohörd stor skillnad på mognad. Tänk er då 3-9 år. Det är nästan lite som att placera en 3:e ringare i 5:an eller 6:an.

Och även om dessa barn nu trots allt är 16 år så har jag svårt att se dessa gå i en klass med 11 åringar. När man är ung så betyder ålder så otroligt mycket. Risken finns att detta kommer förstöra ännu mer för våra Svenska barns utveckling. Ett väldigt farligt samhällsexperiment. Det är en sak ifall det handlar om ett par enstaka personer i några klasser men med tanke på den flyktingström vi har så är risken oerhört stor att klasserna kommer bli en salig röra på allt mellan 11-17 år i framtiden.

Personligen tycker jag att man få slänga in dessa i en slags separat förskola för nyanlända istället och redan där sålla bort skiten.
Citera
2015-10-13, 09:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iddioot
Fridolin vill att 14 åriga flyktingar ska blandas in i skolklasser som motsvarar deras utbildningsnivå enligt Aftonbladet.

Rätt eller fel?
Stackars barn som får ett par flera år äldre plågoandar i sin klass, som kommer hota, slåss och leva djävulen. Jag hade själv ett par stycken i min klass, kosovoalbaner direkt inkomna från kriget på Balkan. Men nu snackar vi alltså om flera år äldre pojkar (för flickor är det knappast tal om), varav många är från Syrien, Afghanistan och liknande. Det kommer inte sluta bra, den saken är säker..
Citera
2015-10-13, 09:58
  #11
Medlem
tronpretendents avatar
Jag undrar vad de ekonomiska konsekvenserna skulle bli - ofta hör man ju från vänsterhåll att invandrare innebär en plusaffär, på grund av att vi slipper utbilda dem. Å andra sidan så kan jag tänka mig att detta faktiskt är positivt för deras möjligheter att integreras i samhället.

För de svenska barnen tror jag dock att det kommer vara entydigt negativt, bortsett från att de kommer kunna köpa sprit och cigaretter när de är 14.
Citera
2015-10-13, 09:59
  #12
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Vad det handlar om då är att Fridolin vill placera nyanlända i klasser som motsvarar deras utbildningsnivå.

Problemet jag ser här är att jag själv inte skulle vilja låta mina barn gå i en klass med "barn" som kanske är 16 år på pappret men 25 i själva verket med några 11 och 12 åringar. Just denna ålder är väldigt känslig och 2 år är en ohörd stor skillnad på mognad. Tänk er då 3-9 år. Det är nästan lite som att placera en 3:e ringare i 5:an eller 6:an.

Och även om dessa barn nu trots allt är 16 år så har jag svårt att se dessa gå i en klass med 11 åringar. När man är ung så betyder ålder så otroligt mycket. Risken finns att detta kommer förstöra ännu mer för våra Svenska barns utveckling. Ett väldigt farligt samhällsexperiment. Det är en sak ifall det handlar om ett par enstaka personer i några klasser men med tanke på den flyktingström vi har så är risken oerhört stor att klasserna kommer bli en salig röra på allt mellan 11-17 år i framtiden.

Personligen tycker jag att man få slänga in dessa i en slags separat förskola för nyanlända istället och redan där sålla bort skiten.
Ja, det är typiskt för politiker som Fridolin att i språnget leverera en lösning där afganska och somaliska män mixas in i klasser med 10-åringar och samtidigt inte alls beröra de problem som kan följa. Svenska barn är inte alls på dagordningen.

För skolresultaten kommer enligt Fridolin inte att sjunka längre när man tar emot så många nyanlända i skolorna. Ty den nuvarande regeringen har lösningen. Man talar om Vellinge och deras goda skolresultat, men rundar den ångande potatisen kring deras begränsade mottagande genom att istället rabbla menlösheter om att flyktingbarn ska placeras i rätt kunskapsnivå, i kombination med ett tvång för kommunen att ta emot flyktingbarn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback