2005-10-31, 10:41
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zildijan
Hon drabbades av åderbråck i hjärnan, vilket snabbt kan utvecklas till stroke och det kan är rätt allvarligt...

Okej då. Jag spekulerade vilt. Men nu är hon bättre då antar jag?
Citera
2005-10-31, 10:49
Medlem
Nulles avatar
Jaså, vi pratar om den ytterback som "nickade till" i öppningsmatchen mot Kamerun 1994. Det förklarar varför ytterbackens bostadsort sammanfaller med mittbackens smeknamn.
Citera
2005-10-31, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Jaså, vi pratar om den ytterback som "nickade till" i öppningsmatchen mot Kamerun 1994. Det förklarar varför ytterbackens bostadsort sammanfaller med mittbackens smeknamn.

Aha, han har flyttat till frun som fick huset efter tidigare förhållandet?

Återigen - i Sverige är det tillåtet att skilja sig och starta på ny kula. Sen brukar man bli intresserad av kvinnor i bekantskapskretsen/jobbsfären. Har det aldrig hänt er?
Citera
2005-10-31, 12:29
Medlem
petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Om nu spelaragenten gift om sig med med en spelares fd, vad är det för märkligt med det? Hur faaan ska man få tag på en tjej övht, alla attraktiva är ju inte singlar liksom i vuxen ålder. Ibland är den man är intresserad av upptagen med en tråkmåns. Då måste man ju faktiskt köra in en kil, man har ju inget val.

Att spelaragenten har gift sig med spelarens före detta är i sig inget konstigt. Det konstiga är att spelaragenten, som var kompis med mittbacken på den tiden och som agent ansvarig för att förbättra mittbackens spelarkarriär (dvs stod i ett tätt förtroendeförhållande till mittbacken både privat och i yrket) raggade på mittbackens hustru. Raggandet skedde dessutom under den tid som mittbacken var så skadad att hela hans karriär stod på spel.

Att stöta på sin kompis brud är i vanliga fall ett sätt att göra sig själv till social paria. I det här fallet borde agenten bli mer än social paria. Förtroendet han svek var privat och yrkesmäsigt och sveket kom vid värsta möjliga tillfälle.
Citera
2005-10-31, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petersen
Att spelaragenten har gift sig med spelarens före detta är i sig inget konstigt. Det konstiga är att spelaragenten, som var kompis med mittbacken på den tiden och som agent ansvarig för att förbättra mittbackens spelarkarriär (dvs stod i ett tätt förtroendeförhållande till mittbacken både privat och i yrket) raggade på mittbackens hustru. Raggandet skedde dessutom under den tid som mittbacken var så skadad att hela hans karriär stod på spel.

Att stöta på sin kompis brud är i vanliga fall ett sätt att göra sig själv till social paria. I det här fallet borde agenten bli mer än social paria. Förtroendet han svek var privat och yrkesmäsigt och sveket kom vid värsta möjliga tillfälle.

Hur vet du att det inte var frun som var den drivande parten? Agenten kanske var lite avvisande men hon var som en fullständigt erotiskt besatt kvinna? En sannskyldig erotoman som struntade i sin skadade man?

Lite Jane Austen och Forsyhtesagan över det hela....
Citera
2005-10-31, 13:13
Medlem
Nulles avatar
Cyborg Baleout, du har förstås rätt i att den här typen av spelarbyten är oerhört vanliga och verkligen ingenting att bli upprörd över rent generellt. Med tanke på hur lite vi vet om de exakta detaljerna i det här specifika fallet ska vi akta oss för att vara alltför hårda i vår dom av "herrn med samma förnamn som en skäggig Flashback-debattör från Skåne och samma efternamn som en före detta god vän till Povel Ramel".

Samtidigt har förstås Petersen rätt i att det är svårt att se hur den här uppraggningen skulle ha kunnat gå till på ett legitimt sätt. Killen var svårt skadad och behövde allt moraliskt stöd han kunde få. Nej, med mindre än att vår skadade mittback var en riktig skitstövel mot sin fru (vilket vi förstås inte tror om en gammal VM-hjälte ) finns det inte mycket som talar för agentens sak.

Man kan för övrigt fråga sig vad det är för en fru som väljer att dumpa sin man när det börjar blåsa lite motvind. "Han var en väldigt jobbig person att leva med just då och jag kände att jag inte orkade" är förstås inget argument utan bara ett bekvämt sätt att smita undan när man verkligen behövs. Det känns som att en del inte riktigt har förstått själva poängen med äktenskapet.

Fast nu drar jag själv de där förhastade slutsatserna som jag i första stycket menade att man skulle akta sig för.
Citera
2005-10-31, 13:34
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Hur vet du att det inte var frun som var den drivande parten? Agenten kanske var lite avvisande men hon var som en fullständigt erotiskt besatt kvinna? En sannskyldig erotoman som struntade i sin skadade man?
När det gäller kvinnan i detta fall låter det som en korrekt analys.
Citera
2005-10-31, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
När det gäller kvinnan i detta fall låter det som en korrekt analys.

den är kvinnan.. e det en av brödernas före detta fruar vi pratar om.. isåfall har jag knullat henne duktigt på många av kattedralskolans toaletter!
Citera
2005-10-31, 13:50
Medlem
mchammers avatar
men jag hörde att mittbackens fru hamnade i nån slags sekt hemma i sverige när mittbacken var nere vid medelhavet. ni menar alltså att sekten var en ytterback?
Citera
2005-10-31, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petersen

Men vänta lite nu.. agenten har inte gift sig med mittbackens fd fru väl,..?
Citera
2005-10-31, 15:02
Medlem
petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Men vänta lite nu.. agenten har inte gift sig med mittbackens fd fru väl,..?
Fick för mig det genom Cyborg Baleouts inlägg, men visst agenten har - när jag tänker efter - inte gift sig med mittbackens före detta.

I mitt inlägg (av kl. 02:50) som CB kommenterade stod bara att agenten lever med mittbackens före detta. ("Mittbacken är nu omgift och ytterbacken lever med mittbackens ex.") CB måste sedan ha fått det till att agenten hade gift sig med mittbackens ex. Så stod det nämligen i hans svar. ("Om nu spelaragenten gift om sig med med en spelares fd, vad är det för märkligt med det?") Det enda giftermål som var på tal i mitt 02:50-inlägg var mittbackens nya. Jag är ledsen att jag lät mig förledas av en annan användares felaktiga återgivning av mitt inlägg.

Även om ens kompis' flickvän råstöter på en kan man faktiskt säga nej - dels av omtanke mot sin kompis, dels för att man vet vilken trolös slyna man har att göra med.
Citera
2005-10-31, 15:04
Medlem
petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
den är kvinnan.. e det en av brödernas före detta fruar vi pratar om.. isåfall har jag knullat henne duktigt på många av kattedralskolans toaletter!

Vilka toaletter? Specificera! (Vi talar f. ö. om den äldste broderns fru.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in