Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-10, 01:08
  #25
Medlem
tuppkams avatar
-jag säger bara. Böj dej framåt så mycket det går.
Kika in i det mörka hålet och låt din energi och ditt mörka huvud sugas in. Du tror du är i himmelen men du är i röva. Stanna där!
Citera
2015-11-10, 01:31
  #26
Medlem
Frolmlansts avatar
Jesus... Här på internet gnäller jag i stort sätt jämt. Det är en ventil. I vardagen används "stiff upper lip" stadigt eftersom jag helt enkelt inte förväntar mig något gensvar från omgivningen ändå. Positiv, ja, du skulle må då va? Har man valt lite fel här i livet och en dag vaknar upp och inser att man jagat efter fel saker hela tiden, då är det inte lätt att vara positiv, särskilt inte när jakten på det värdelösa orsakat lidande.
Citera
2015-11-17, 12:30
  #27
Medlem
HasseBanans avatar
Är framförallt trött på människor med uppenbara I-landsproblem. Folk som inte fattar att det finns många som har det betydligt värre och som gör problem av sådant som egentligen inte är några problem, eller som tycker det är jobbigt att städa, tvätta, diska osv. Folk som bara längtar efter första bästa tillfälle att få sätta sig på röven och tycka synd om sig själva, blossandes på en cigarett med allmänt negativ och uppgiven uppsyn. Folk som är så förbannat tråkiga att klockorna stannar, som inte kan bjuda på sig själva eller göra minsta ansträngning för att liva upp tillvaron varken för egen eller andras del.

Som du säger så lyssnar jag gärna på folk med verkliga problem, de som verkligen är utsatta. Folk med I-landsproblem som gnäller och gnölar så fort något kräver lite ansträngning, vill jag helst bara skjuta.
Citera
2015-12-05, 00:27
  #28
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Vad är ett sant "jag"? Definiera

Strunta i folk som inte vill fokusera på ljuset och följ din egen glädje, alla är fria att göra vad de vill av sina liv. Bemöt negativitet med extrem superlycklig positivitet i både ord, känsla och beteende och se vad som händer. Tror knappast någon som vill vara negativ står ut med någon som väljer att vara superpositiv hela tiden, haha. Så sånt försvinner ur ens liv ju mer man aktivt väljer den andra polen.
Citera
2016-02-29, 17:55
  #29
Medlem
Muertosans avatar
Det värsta jag vet är dessa "attack-positiva" jävlar som ska försöka tvinga på en positivitet fast man inte bett dem om det. Som berättar precis hur man ska leva sitt liv för att bli lika fantastisk som de själva är (utan att de egentligen vet ett skit om personen de "hjälper").

Låt mig vara negativ ifred bara. Sköt dig själv.
Citera
2016-04-10, 12:57
  #30
Medlem
nezzoms avatar
Jag var på bra humör innan jag läste ditt inlägg. Efteråt vart jag grinig och negativ.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback