Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-12, 21:41
  #1
Moderator
Dr Kings avatar
Jag rekommerderar att kolla vädret från kvällens Aktuelltsändning på SVT-play. Cirka 30 minuter in i sändningen bör det vara. Kameran och kartorna strulade och metrologen fick springa till en annan kamera och stå i halvmörkret och försöka dra vädret utan karta samtidigt som man såg de två Aktuelltankaren sitta och skratta i bakgrunden.

Han skötte det dock riktigt fint och gjorde en modern klassiker. Förhoppningsvis kommer någon att lägga upp detta på Youtube för att föreviga det och göra det lite mer lättillgängligt.
Citera
2015-10-12, 21:57
  #2
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag rekommerderar att kolla vädret från kvällens Aktuelltsändning på SVT-play.

Det var fantastiskt! Jag missade början av vädret och kom in ungefär när han, ur bild, frågade kollegorna om de skulle ta över eller om han skulle komma bort och köra färdigt rapporten. Haha, tog några sekunder innan jag helt var på det klara med att det inte var något planerat skämt!
Citera
2015-10-12, 22:04
  #3
Medlem
Fickludds avatar
Jag såg det just på svtplay. Suveränt räddat!
Citera
2015-10-12, 22:33
  #4
Medlem
TheSunkens avatar
De verkar ha klippt bort det från SVT play nu och lagt in en nyinspelning. Hoppas det dyker upp på youtube.
Citera
2015-10-12, 22:40
  #5
Medlem
intramusculars avatar
Nils är kung!
Citera
2015-10-12, 22:41
  #6
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSunken
De verkar ha klippt bort det från SVT play nu och lagt in en nyinspelning. Hoppas det dyker upp på youtube.
Det är kvar när jag kollar i alla fall. 33 minuter in i denna sändning börjar det.

http://www.svtplay.se/video/3989061/...t/aktuellt-467
Citera
2015-10-12, 22:46
  #7
Medlem
Otroligt skicklig hantering av denna prekära situation. Nils löste problemet med största lugn och med glimten i ögat. Så jobbar ett tv-proffs!
Citera
2015-10-12, 23:04
  #8
Medlem
Kollade på klippet och det ser ut som att det är tomt på studiomän. Är det bara en kamera som styrs ifrån nåt kontrollrum eller hur funkade det?
Citera
2015-10-12, 23:06
  #9
Medlem
Det där hade aldrig "hakan" eller det där kvinnliga nervvraket på 38kg fixat.

Oerhört snyggt. Nästan så man skulle vilja se honom som operativ chef på någon actionfylld myndighet, där man oftare kan dra nytta av hans iskyla.
Citera
2015-10-12, 23:08
  #10
Moderator
Dr Kings avatar
Nu har Aftonbladet hängt på så här kan det ses utan att behöva hitta fram till rätt minut.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle21571956.ab
Citera
2015-10-12, 23:17
  #11
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Kollade på klippet och det ser ut som att det är tomt på studiomän. Är det bara en kamera som styrs ifrån nåt kontrollrum eller hur funkade det?
Finns inga kameraoperatörer under nyhetssändningarna. Om jag inte minns fel så styr nyhetsankaren schemalagda kameravinklar, bildutsnitt osv. I alla fall på de lokala nyhetsstationerna.
Citera
2015-10-12, 23:34
  #12
Medlem
KenLoachs avatar
Även SVT själva skriver om händelsen här:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ha...ran-vader-nils
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback