Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-12, 18:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spelet kommer ut imorgon. Lade själv in en beställning idag på webhallen och ska hämta ut det. Kom först på PC endast men nu kommer deluxe edition innehållandes dlc på ps4 också. Har inte själv spelat det än men har fått väldigt fina recensioner (90 på metacritic både pc version och ps4) och sägs vara likt portal spelen från valve vilket blev en stor favorit hos mig. Någon mer som ska skaffa detta ? Eller ni som kanske spelat det på pc hur gillade ni det ?

http://www.metacritic.com/game/plays...deluxe-edition
Citera
2015-11-06, 20:11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ingen som spelar ?

Började det själv idag och är helt fast. Bara någon timme in men verkligen grym atmosfär musiken storyn miljön. Pusslena är riktigt bra nivå på så här långt ochså. Bara 349 digitalt pris. Fan värt det. Innehåller DLC dessutom.
Citera
2015-11-12, 00:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ingen som spelar ?

Började det själv idag och är helt fast. Bara någon timme in men verkligen grym atmosfär musiken storyn miljön. Pusslena är riktigt bra nivå på så här långt ochså. Bara 349 digitalt pris. Fan värt det. Innehåller DLC dessutom.

Och efter ytterligare 20 timmar är man klar. Ett mästerverk helt enkelt. Storyn var väldigt intressant. Älskade delarna där man fick svara på frågor. Gillade nog dock road to gehenna dlc bättre. Var fantastiskt roligt med forumet och alla användare fick mig många skratt. Fin grafik vackra miljöer. Soundtracket var grymt. Framförallt sluthymnen på road to gehanna.

Kul pussel ochså. Man tappade aldrig tålamodet utan ville hela tiden försöka själv utan hjälp oavsett om man suttit och klurat 2 timmar på samma ställe. Var lite orolig över speltiden men som sagt över 20 timmar för 349 som det kostade var verkligen värt det.

5/5 stjärnor

Gillar man spel som portal kan jag verkligen rekommendera detta.
Citera
2024-04-15, 23:54
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ska 8 år senare prata mer för mig själv i denna tråd. Väntan blev alldeles för lång för en uppföljare till det näst bästa pusselspelet någonsin. Men nu äntligen är det här. Egentligen släpptes det tidigare men har väntat på fysiska utgåvan. Bara hunnit börja första dagen. Ca 6-7 timmar in men lika fantastiskt. Kul pussel. Avslappnande. Gudomlig musik. Tänkvärd story. Fin spelvärld. Finns ett minus och det äg det tekniska. Flyter inte på så bra. Trots spel i lågt tempo fick jag det till performance mode. En krasch.

Men som sagt rekommenderar starkt spelen till de som gillar pussel/filosofi. Billigt. 379 för spel samt en maffig artbook på 100 sidor.
Citera
2025-11-15, 00:25
Medlem
10 år efter ditt ursprungliga inlägg får du äntligen ett svar! xD

Jo jag spelade det första The Talos Principle på PC när det kom ut 2014. Helt fantastiskt spel där man bara försvinner in i miljöerna, läser på terminalerna och löser alla pussel. Har spelat igenom det ett par gånger till genom årens gång, inklusive Road to Gehenna och fått alla olika endings. Väldigt existentiellt filosofiskt spel som får en att fundera på vad man egentligen kan räkna som en människa i framtiden när AI tar över. Vill inte spoila för mycket heller utifall nån som läser detta inte spelat det, men jag kan iaf varmt rekommendera det första spelet!

Sedan har vi The Talos Principle 2, det känns som en värdig uppföljare men jag har inte spelat klart det än! Spelvärlden är extremt fin tycker jag hittills, superhäftiga miljöer som får en att ifrågasätta om man vet allt gällande kvarlämningar från antika civilisationer! Mer fokus på handlingen och presentationen och jag kan väl tycka att spelet drivs lite för mycket av handlingen, iallafall i början. Dock känns det väldigt storslaget och man får samma feeling som i originalet, fast betydligt större och mer öppet och varierat.

I år kom även The Talos Principle: Reawakened ut, som är en nyutgåva av det första spelet inklusive Road to Gehenna-expansionen samt en helt ny expansion! Grafiken är stört snygg och man har fått en del quality of life-förbättringar som ett fotoläge, att man kan pausa inspelningar i pussel och vissa små förändringar.

Jag har inte spelat den nya delen In The Beginning än men jag valde att ta en paus från 2:an när Reawakened kom ut för att uppleva originalspelet igen efter ganska många år - med finare grafik, lite som jag minns originalet för 11 år sedan. Dock ser originalet ännu väldigt bra ut för ett spel från 2014 om man som helt ny spelare vill börja där, det går numera att köpa för en spottstyver när Steam har rea.

Fantastisk spelserie hursomhelst! Hoppas vi får ett Talos Principle 3 en dag! Jag kanske återkommer här när jag har klarat de två senare spelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in