Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-12, 17:38
  #1
Medlem
V-Villessons avatar
Viktklubb är nog inte något för alla och skiten går inte att avprenumerera förrän ett visst datum:

"Inställningar för prenumerationsförnyelse kan inte ändras förrän 25 okt 2015 22:14:38"

Är det verkligen lagligt att man inte kan säga upp sin prenumeration när man vill, även om det alltså är helt logiskt att man måste betala abonnemangstiden ut?

Kanske ska detta ligga under juridik i stället?
Citera
2015-10-12, 17:39
  #2
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Viktklubb är nog inte något för alla och skiten går inte att avprenumerera förrän ett visst datum:

"Inställningar för prenumerationsförnyelse kan inte ändras förrän 25 okt 2015 22:14:38"

Är det verkligen lagligt att man inte kan säga upp sin prenumeration när man vill, även om det alltså är helt logiskt att man måste betala abonnemangstiden ut?

Kanske ska detta ligga under juridik i stället?


Det passar mer i juridik så jag tar och anmäler tråden åt dig, om du ingår i ett avtal som säger att du måste betala för 12 månader är det helt lagligt att du tvingas betala i 12 månader.
Citera
2015-10-12, 17:45
  #3
Avstängd
Ut och spring lite och rensa skallen och bli av med lite vikt, sen läser du igenom din trådstart igen.
Citera
2015-10-12, 20:44
  #4
Medlem
V-Villessons avatar
Jag ska försöka formulera om mig så att även personer som bara gått SFI i en vecka ska förstå.

Inga problem med att man ska betala tiden ut:

"...även om det alltså är helt logiskt att man måste betala abonnemangstiden ut."

Vad saken handlar om är alltså att det inte går att ända abonnemanget/prenumerationen förrän efter ett visst datum. Som om man inte fick säga upp DN eller kabel-tv när man ville (oavsett slutdatum).

Detta är ett jävla bondfångeri, där man iskallt räknar med att prenumeranten ska glömma bort att göra ändringen som man vill ha till stånd.

Jag undrar om det är lagligt. Det är i vart fall inte kund- eller användarvänligt.
Citera
2015-10-12, 21:53
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Jag ska försöka formulera om mig så att även personer som bara gått SFI i en vecka ska förstå.

Inga problem med att man ska betala tiden ut:

"...även om det alltså är helt logiskt att man måste betala abonnemangstiden ut."

Vad saken handlar om är alltså att det inte går att ända abonnemanget/prenumerationen förrän efter ett visst datum. Som om man inte fick säga upp DN eller kabel-tv när man ville (oavsett slutdatum).

Detta är ett jävla bondfångeri, där man iskallt räknar med att prenumeranten ska glömma bort att göra ändringen som man vill ha till stånd.

Jag undrar om det är lagligt. Det är i vart fall inte kund- eller användarvänligt.


Hördö din tjocksmock sluta klanka ner på andra och ta tag i dina egna (vikt)-problem istället.

Viktklubbar mm är för svagsinta människor utan eget driv, sen ett tips till nästa gång du tecknar ett avtal, läs igenom det!
Citera
2015-10-12, 21:59
  #6
Medlem
Viktklubb, säger väl sitt egentligen
Citera
2015-10-12, 22:02
  #7
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreck
Hördö din tjocksmock sluta klanka ner på andra och ta tag i dina egna (vikt)-problem istället.

Viktklubbar mm är för svagsinta människor utan eget driv, sen ett tips till nästa gång du tecknar ett avtal, läs igenom det!

Du ska in och kommentera allt tydligen, även sådant du inte begriper, gärna med en länk eller ett nummer till någon annan som kanske har ett svar.

Försök att fokusera på sånt du eventuellt kan och var inte bitter på livet. Det blir bättre.
Citera
2015-10-14, 19:16
  #8
Medlem
tj.s avatar
Ger tråden ett försök i Juridik.

Näring, kost och kosttillskott --> Juridik
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback