Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-12, 15:48
Medlem
Vad är det för fel på min hjärna, verkligen!?

Jag vill börja med att säga att jag har ej tagit droger (provat äta hashkaka en gång i mitt liv, så inget insnöande på eventuell bakgrund), mediciner eller har brist på sömn mer än vanligt. Min vardag är vanligt stressig med studier på högskola och har en 4 åring. Har inte varit igenom något trauma senaste åren, jag är 24 år gammal.
Min fråga är vad är det för fel när jag ser, vad jag verkligen vid tillfällena är stensäker på att detta händer just nu! Både i vaket tillstånd samt vid läggdags i sängen.

För övrigt är jag fullt frisk men börjar bli väldigt orolig över vad min hjärna bearbetar och får fram under vissa tillfällen.

Några händelser:

1. Ca 2 veckor sedan. Jag ligger i sängen med min pojkvän och kan inte somna under ett par timmar. Jag är vänd mot honom och då känner jag hur något tittar på mig. Vänder mig om och ser då en äldre man hukandes bredvid sängen och ser klart hur han ser ut (rödsvart skjorta, kort vitt och krulligt hår, smalt skrynkligt ansikte). Han ser väldigt argsint ut, och hotfull.
Jag får panik och vänder mig om igen och nästan skriker, ser du gubben!? Min pojkvän ser såklart ej han och undrar mest vad det är för fel på mig.

Jag ligger i full panik och känner ett tryck på bröstet och halsen som jag ej kan förklara. Dagen efter sitter vi vid matbordet och pratar, då kommer jag på att vår granne berättade om att en man ovanför oss har hängt sig i huset innan vi flyttat in. Vid detta tillfälle så får både jag och min pojkvän rysningar och extrem obekvämhets känsla. Då säger min son att en gubbe med röd tröja skulle gå in till mamma "mig" men att min son sa gå iväg.

2. Ca 1,5 år sedan i min pojkväns mormors hus. Jag skulle gå ner i källaren och möts då av en man i träningskläder när jag öppnar dörren till trappan. Han tittar på mig som om "- Får jag gå förbi" men jag stänger dörren då jag blev rädd och tyckte att han såg udda ut. Även panik här.

Min son säger vid ett annat tillfälle att han ej vill gå i den trappan för att den är farlig. Det visar sig att min pojkväns morfar bröt nacken och senare avled på sjukhus av den trappan. Ca 1 år innan.

3. Och nu inatt. Detta var droppen då jag såg en kvinna i taket (ej Grudge/The ring stuk..), men jag blev ej panikslagen denna gång utan bara sucka och vände mig om och somnade.

Jag har även sett flera små saker när jag ej somnat (hört ljud till) i ett par år. Vad är det för fel på mig, seriöst!!??
Vad beror dessa hallisar på? Hur kan jag slippa dem? Alla händelser är så obehagliga att jag tvivlar på mig själv och om vad som är verklighet ibland..

Kom gärna med logiska förklaringar ej, idiotförklaringar. Tack
Citera
2015-10-12, 16:14
Medlem
Kobolds avatar
Prata med en läkare om dina hallucinationer. Det kan finnas medicinska orsaker, såsom schizofreni.
Citera
2015-10-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Prata med en läkare om dina hallucinationer. Det kan finnas medicinska orsaker, såsom schizofreni.

Hade aldrig trott detta men när jag läser..
http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-r...freni/?ar=True

Tror dock ej detta gäller mig.
Senast redigerad av Epicfluffer 2015-10-12 kl. 16:30.
Citera
2015-10-12, 16:27
Medlem
BroccoliMENSCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicfluffer
Schizofreni är att man kan ha flera personligheter bla. inte att man ser olika personer omkring sig.

Verkligen inte, uttala dig inte när du inte har någon som helst kunskap. Det du talar om kallas dissociativ identitetsstörning.

TS: Jag kan tycka att dina hallucinationer kommer med för långa mellanrum och är av lite för realistisk karaktär för att klassas som schizofrena. En möjlighet är att du lider av någon sorts hjärnskada som skapar en så kallad organisk psykos. Gå till en läkare och beskriv symptomen, så kan du förhoppningsvis få svar på om det rör sig om en sjukdom.
Citera
2015-10-12, 16:33
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Schizofreni ger sällan hallucinationer, och i så fall är de väldigt vaga. Inte personlighetsklyvning heller för den delen.

Är dessa tre gånger de enda? Hallucinationer drabbar friska människor också.

Edit: dåligt forumval. Du kan med säkerhet utesluta paranormala fenomen.
Senast redigerad av Rem- 2015-10-12 kl. 16:38.
Citera
2015-10-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Schizofreni ger sällan hallucinationer, och i så fall är de väldigt vaga. Inte personlighetsklyvning heller för den delen.

Är dessa tre gånger de enda? Hallucinationer drabbar friska människor också.

Edit: dåligt forumval. Du kan med säkerhet utesluta paranormala fenomen.

Nej massor, orkar inte skriva alla.
Visste ej vilket forum jag skulle skriva i.
Citera
2015-10-12, 16:51
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Trams! Gå och lägg dig!

Hur är det trams?

Personen undrar varför hen hallucinerar och jag ger hen ett svar som troligen är helt rätt och då är det helt plötsligt trams?

Jag antar att alla bra svar är trams för dig.

"Är ICA en affär som säljer mat?
-ja

Enligt dig är det bara trams att ICA säljer mat.

Vist nu kan det hela röra sig om spöken eller liknande som hemsöker hen men då hen har använt en farlig olaglig substans pekar mer på att det är hens knarkoman beteende som orsakar det här.
Citera
2015-10-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Hur är det trams?

Personen undrar varför hen hallucinerar och jag ger hen ett svar som troligen är helt rätt och då är det helt plötsligt trams?

Jag antar att alla bra svar är trams för dig.

"Är ICA en affär som säljer mat?
-ja

Enligt dig är det bara trams att ICA säljer mat.

Vist nu kan det hela röra sig om spöken eller liknande som hemsöker hen men då hen har använt en farlig olaglig substans pekar mer på att det är hens knarkoman beteende som orsakar det här.

Knarkoman.. asså.. Du är en sådan som gillar att dra ut på saker va?..
Jag är en kvinna inte hen, kötthuve.

Jag tror inte på spöken även om det råkade bli denna tråd. Ville undvika folks insnöande på knark, men visst det blir väl till det ändå
Senast redigerad av Epicfluffer 2015-10-12 kl. 17:10.
Citera
2015-10-12, 18:00
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicfluffer
Jag vet exsakt vad du menar med hen. Jag anser att hen är ett hittepå han och hon den eller det gäller för mig. Man behöver inte knarka för att kunna hålla sig så man såg på det innan detta ändrades på 2000 talet.

Är inte alla ord påhittade?

Många anser att spöken inte finns och att folk bara hittar på saker om spöken.

Många här på flashback vet om att spöken finns och det här forumet används av oss som vet att spöken finns för att hjälpa dom som inte vet.

Dock så rör sig det du råkade ut för inte om spöken utan om att du har knarkat(olagligt) och nu lider av symptom av knarket.

Du kan försöka hitta på att spöken bor i ditt sovrum men faktum är att det enbart är cannabisen som visar dig dom.
Citera
2015-10-12, 19:45
Medlem
Låter som klassisk spök fenomen. Dom påstår att dom drar sig till vissa som kan se eller hjälpa dom. Något du själv får välja att tro på. Men om det är spöken så brukar dom hitta på mera hyss, enligt Det Okända iaf. Du kan ju testa att ta på dom, prata med dom, putta dom nästa gång, fråga dom om dom vill vara med på ett kort eller video.
Citera
2015-10-12, 19:50
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Låter som klassisk spök fenomen. Dom påstår att dom drar sig till vissa som kan se eller hjälpa dom. Något du själv får välja att tro på. Men om det är spöken så brukar dom hitta på mera hyss, enligt Det Okända iaf. Du kan ju testa att ta på dom, prata med dom, putta dom nästa gång, fråga dom om dom vill vara med på ett kort eller video.

Mycket bra skrivet, dock ska man INTE fråga spöken om dom vill vara med på ett kort eller på en video då spöken kan bli väldigt aggressiva efter att någon har lyckats få riktiga bevis på att dom finns, min teori är att spöken på något sätt blir skadade av att bli fotade eller filmade.
Citera
2015-10-12, 20:57
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Cannabis är en farlig substans som ändrar på din hjärna, det räcker med att du bara har provat den en gång.

Symptomen kan ta flera år att utvecklas och det är troligen det du märker av nu.
Lägg ner med det jävla tramset.

Haschpsykos vilket är vad du syftar på, är ett srämselord påhittat i propagandasyfte för att avhålla skolungdomar.

Eftersom du verkar vara en sådan med tanke på din grad av begåvning så kanske man skulle rapportera dig eftersom det är 18års gräns här på forumet.

Ett tips: ta reda på fakta innan du kläcker ur dig en massa saker som helt saknar grund.

Sen angående myten om haschpsykos och att man kan bli fucked efter en gång, existerar bara i sverige. Ta den funderare på varför.

Till TS:
Verkar som att du ser spöken.
Har aldrig sett något själv och tur är väl det. Vetifan om om jag tror på dem heller. Men man kan inte ta ifrån andra vad dom sett.
Och om din son har upplevelser och känningar som stämmer överrens med dina så kanske det ligger något i det.

Det du kan prova nästa gång om du inte blir ju för rädd är att fråga "kan jag hjälpa dig med något"?

Alternativt kontakta ett medium och se vad de har att säga om det.

Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in