Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-15, 23:17
  #25
Medlem
Mycket rolig serie, gillar! Lite skämskudde ja ibland, men det är ju det som är kul. Och snygga människor som hånglar är alltid bra.
Citera
2015-11-28, 00:49
  #26
Medlem
Hade helt missat denna serie. Nu sett alla avsnitt på raken. Och ska se dem igen. J-klar vilken serie! Trodde det var lättsmält machounderhållning, men nej. Ser man förbi hipstertugget och den ungdomliga osäkerheten hos huvudkaraktärerna, tycker jag den tar upp flera stora teman på ett intelligent sätt. Man kan välja att endast se den som en såpa om man bara ser karaktärernas yttre attribut och kärleksvåndorna, men under ytan handlar den ju om att hitta balansen mellan sitt eget unika sätt att vara och samspelet med omvärlden, och rädslan att möta svåra känslor och att istället hitta sätt att täcka över, undvika och fly. Karaktärerna skildrades som runda och mänskliga, och man har inte varit rädd att använda humor - utan att falla i fällan att plocka poäng på jargong. När det gäller det eviga gräsrökandet i serien tycker jag det är viktigt att se serien till slut eftersom just undvikandet i att knarka behandlades på ett stilfullt sätt - scenen med Leo och Julian. Inget moraliserande - ovanligt! Riktigt bra serie!

PS Matias Varela alltså, en mångsidig skådis. Och rolig!
Citera
2015-12-01, 19:30
  #27
Medlem
Gillade serien starkt trots en del scener som fick en att vilja gömma sig bakom kudden.

Kanske är jag som lever i en annan sfär men hur många polare rakar könen och badar tillsammans?

Utöver det så fick jag en riktigt bra känsla i kroppen av serien och visst fan kände man igen sig i strävan efter att göra något man är stolt över och bli uppskattad av folk.


Men sista avsnittet tyckte jag inte höll riktigt, kändes bara meh. Kanske är jag som byggt upp en allt för stor förhoppning på en grym avslutning. Hade hoppats på ett längre avsnitt, gärna ett dubbelavsnitt
Citera
2015-12-24, 10:03
  #28
Medlem
Blåbärés avatar
Riktigt bra serie, är roligt att gemene flashbackare kritiserar serien. Tycker det stämmer väl överens med hipsterkulturen på söder. Hipsterkulturen som finns på inneställena på söder. Där jag själv har erfarenhet att vara på.
Citera
2015-12-26, 00:12
  #29
Medlem
Sjukt trött på alla som påstår att serien inte speglar verkligheten, alla som hävdar det är exakt som karaktärerna men för skitnödiga för att inse det. Man behöver inte spendera mer än en timme på exempelvis Trädgården för att inse att serien inte ens är speciellt överdriven. Relaterade konstant, fast jag inte ens är en del av kulturen.
Citera
2016-01-22, 19:27
  #30
Medlem
Såg lite på den här när den gick o är nyfiken på att se mer.

Nån som vet vart man kan se den nu? Svt-play har tagit bort den
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback