• 40 980 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 990 450 inlägg
  • 1
  • 2
2017-10-07, 08:35
Medlem
_Baste_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chola
Bumpar lite efter att ha hittat tråden på Google.

Var inne härförleden på Game Stop och kollar efter ett relativt nytt spel i begagnatbingen. Blir glad i hågen när jag hittar det och tänker att jag fyndat till det, ända tills jag ser priset. 500 kronor. Femhundra riksdaler för ett begagnat spel som på exempelvis Elgiganten kostar 450 nytt. Billigast är det på Webhallen där det kostar 300.

Dom är alltså minst 50 kronor för dyra och som mest 200(!) för ett begagnat spel. Ett faktum som jag påpekar för killen i kassan dom motiverar det med något luddigt om att dom bara följer sina prislistor. Hur fan vore det om man istället höll lite koll på konkurrenterna?

Det här är inte första gången det här händer med just begagnat men jag förstår fortfarande inte hur dom tänker. På nya spel kan jag förstå att man konkurrerar med service, utbud eller vad fan som helst men när ett begagnat spel är 200 dyrare än att köpa det nytt så blir det mest bara konstigt.

Kan tillägga att jag köpte spelet på Giganten för samma pris som Webhallen efter att ha påtalat prisgarantin.

Köp på Tradera istället. Har många gånger sett samma spel som kostar 4-500 på Game/Gamestop gå för 50-100 kr på Tradera.
Citera
2017-10-07, 09:53
Medlem
elephantstones avatar
Jag vill också slå ett slag för Tradera. Har på sistone inhandlat två Xbox One-spel för 200 kr styck, när de kostar 500+ kr på nätet. Det finns en anledning till att Game-kedjan har upphört och jag förutspår att Gamestop går åt samma riktning.

Ett tips är att besöka Spelreor, erbjudanden och kampanjer. Ge tips! [INGA DISKUSSIONER] då och då. Händer att man kommer över bra erbjudanden.
Citera
2017-10-07, 10:38
Medlem
Cholas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Köp på Tradera istället. Har många gånger sett samma spel som kostar 4-500 på Game/Gamestop gå för 50-100 kr på Tradera.

Naturligtvis så köper jag på alternativa ställen men vad jag inte förstår är hur en affär som Game Stop så kapitalt missar hur den aktuella prisbilden ser ut och hur fan de överlever.

För enligt mig är det stört hur man kan ta mer betalt för en använd produkt än en ny. Tänk samma scenario med en bil (som fortfarande serietillverkas) eller ett par skor.
Citera
  • 1
  • 2