• 47 600 online
  • 1 138 865 medlemmar
  • 58 999 650 inlägg
  • 7
  • 8
2017-06-26, 15:18
Medlem
Intressant tråd men är inte rubriken missvisande, påstår han verkligen att cancer är svamp? Jag tycker det verkar som han påstår att det är förhöjd förekomst av microber och svamp vid vissa sjukdommar som tex cancer, i blodet och i cancervävnader. Vad som är hönan eller ägget är ju en annan sak.

För mig spelar det ingen roll om han har rätt eller fel för är det som han och andra påstår så kommer det att revolutionera vården i framtiden. Ett enkelt blodprov och man kan avgöra om man bör gå vidare för behandling eller sättas under övervakning. Besparingen i människoliv och inom sjukvården blir enorm om det fungerar bra.

Tidig diagnostik och regelbundna billiga kontroller är bara först delen av detta. Har han och andra mer eller mindra naturliga lösningar för att förebygga eller tom. bota så blir ju vinsten ännu större för alla, utom läkemedelsföretagen, privata vårdgivare och naturligtvis dagens livsmedelsindusti som har socker i nästan allt. Dom kan ju fortfarande göra vinst men då måste dom ju lägga om tänket och tillverkningen och det kommer att kosta så det är inte konstigt att dom är ointresserade.

Det är konstigt att han verkar motarbetas så mycket. Han kanske är en svår person att ha att göra med, många med en stark passion för det dom gör är ofta det.

Jag måste helt enkelt läsa och lära mer om detta ...
Citera
2017-06-26, 15:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinvaxjo
I denna relativt gamla men mycket gedigna bok stod det att antibiotika kunde leda till utslagning av bakteriefloran som då ledde till att ex. strålsvamp kunde ta över och angripa tarmen och kroppen.
"Strålsvamp" är egentligen en sorts bakterie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Actinomyces
Citera
2017-07-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Intressant men det finns ändå mycket som motsäger att du träffat mitt i prick:

o De flesta svamparter livnär sig på växter vilka inte har mitokondrier om jag förstått det rätt
o Inkapslingsteorin är tvivelaktig, cancervävnad är ganska normal vävnad
o All produktion av vävnad styrs av gener, så självklart påverkar generna processen

Jag hade lymfom för några år sedan och kunde se en av tumörerna i svalget. Den såg ut som vilken vävnad som helst men med stora och ytliga vener. Dagen efter första kuren med cellgifter kunde jag med blotta ögat se att tumören tillbakabildades. Efter någon månad syntes inte ens de förstorade vener som hade bildats.

Men cellgifter är en tuff kur och jag har förlorat mycket känsel i tårna.
Vad då de flesta svampar växer på växter.

De växer på socker och kolhydrater. Det är därför en strikt varuant av medelhavsmat är så effektiv mot cancer.

Den innehåller kött och grönsaker samt en hel del oljor.

Erik Enby är troligtvis ljusår före läkemedelsindustrin och konventionell vård.
Citera
2017-09-28, 06:50
Medlem
Sjukt intressant!
Citera
2017-09-29, 23:31
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Vad då de flesta svampar växer på växter.

De växer på socker och kolhydrater. Det är därför en strikt varuant av medelhavsmat är så effektiv mot cancer.

Den innehåller kött och grönsaker samt en hel del oljor.

Erik Enby är troligtvis ljusår före läkemedelsindustrin och konventionell vård.

Animaliska livsformer producerar inte socker och kolhydrater på egen hand...
i vart fall inte någon av oss konventionella, som lever här uppe vid markytan.

Det är det som Iesho antyder om - animaler har mitokondrier som kraftverk i sina celler, dessa "celler inuti cellen" utvinner energi ur kolhydrater och fett.

Växter innehåller dock mitokondrier, där blandade han ihop det lite, men dom har inte riktigt samma behov som oss, då dom har en *till* sorts "celler inuti cellerna", som är viktigare - Kloroplaster - det är dessa som genererar kolhydrater från solljus.

Vi djur får dock endast våra kolhydrater från växter som vi äter...

Vars tror du svamparna lättast får det socker dom vill ha ifrån? Betänk även, för övrigt, att det finns tydliga bevis i utformningen på cellerna och generna hos svampar som tydligt visar att dom är närmare släkt med djur än med växter - dom producerar m ao inte energi på egen hand heller, inte som växter gör.

Därav varför det är mest gynnsamt att ge sig på växterna och förmultna dessa - det är växterna som sitter på den stora energin.

Erik Enby är för övrigt inte ljusår före någon annan alls.
Citera
  • 7
  • 8