Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 16:40
  #73
Medlem
constants avatar
Alla pengar man fick in till filmer, varför användes inte dessa till att få fram övertygande forskning istället?
Citera
2017-06-02, 16:48
  #74
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0M3R
Jag satt och kikade på det här klippet tidigare ikväll och tyckte den var intressant.
Nu har jag ingen utbildning så jag vet väldigt lite om sånt här, skulle därför vilja ha lite åsikter från er.
Det vore bra om ni som vill lämna en post ser till att titta en bit in i klippet så ni hör vad han säger.

https://www.youtube.com/watch?v=yZqX3vqM3a0

Är det ett speciellt mikroskåp han använder eller kan jag själv undersöka min plasma hemma?
Cancervävnad är rik på blodkärl som försörjer cancervävnaden. Särskilt vid snabbväxande cancer bildas nya blodkärl vars enda syfte är att försörja tumören. Svampar har inga blodkärl.
Citera
2017-06-05, 09:39
  #75
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Cancervävnad är rik på blodkärl som försörjer cancervävnaden. Särskilt vid snabbväxande cancer bildas nya blodkärl vars enda syfte är att försörja tumören. Svampar har inga blodkärl.
Jag har tittat en del på det här och den första slutsatsen är att genterorin om cancer är bullshit vilket har bevisats av den här forskningen med kontrollerade experiment
https://youtu.be/SEE-oU8_NSU
Det Seyfried visar är att cancer uppstår i en cell när de delar av den som kallas mitokondrier har förstörts pga av gift eller annan yttre påverkan.
Men det verkar rimligt att cancer och svamp hör ihop på så sätt att cancern är kroppens försvar mot invasiv svamptillväxt. Cancerns uppgift är att kapsla in och begränsa svampens tillväxt. Och om man då behandlar svampinfektionen så försvinner också cancern.
Citera
2017-06-05, 10:02
  #76
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Men det verkar rimligt att cancer och svamp hör ihop på så sätt att cancern är kroppens försvar mot invasiv svamptillväxt. Cancerns uppgift är att kapsla in och begränsa svampens tillväxt. Och om man då behandlar svampinfektionen så försvinner också cancern.


Så Dr Enby har rätt men han vet inte vad som är hönan eller ägget ?`
__________________
Senast redigerad av Harfager 2017-06-05 kl. 10:06.
Citera
2017-06-05, 11:38
  #77
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Så Dr Enby har rätt men han vet inte vad som är hönan eller ägget ?`
Ja det är min hypotes. Han och Simoncini tror jag han heter har framgångsrikt behandlat cancer med svamphämmande medel och fått indragna legitimationer och massa skit för det vilket får mig att misstänka en hund begraven.

Svampar producerar cellgift, aflatoxin, vilket tar kål på mitokondrier och framkallar cancer enligt Seyfrieds teori. Man använder det tex när man ska skapa tumörer i försöksdjur.
Citera
2017-06-05, 13:11
  #78
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ja det är min hypotes. Han och Simoncini tror jag han heter har framgångsrikt behandlat cancer med svamphämmande medel och fått indragna legitimationer och massa skit för det vilket får mig att misstänka en hund begraven.

Svampar producerar cellgift, aflatoxin, vilket tar kål på mitokondrier och framkallar cancer enligt Seyfrieds teori. Man använder det tex när man ska skapa tumörer i försöksdjur.

Mitokondrierna är då cellernas organ som styr cellens liv och när den ska dö, om då svampen invaderar och stänger ned denna apotos (?) funktion så skjuter den ju sig i foten om då cancern får chans att ohämmat dela sig och då innesluta svampen för att stoppa den ? Hum något verkar bakvänt där .

Menar Enby att det endast är svamp som skapar cancer ?

Finns det data på att han behandlat cancer framgångsrikt ?
Citera
2017-06-05, 16:10
  #79
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Mitokondrierna är då cellernas organ som styr cellens liv och när den ska dö, om då svampen invaderar och stänger ned denna apotos (?) funktion så skjuter den ju sig i foten om då cancern får chans att ohämmat dela sig och då innesluta svampen för att stoppa den ? Hum något verkar bakvänt där .

Menar Enby att det endast är svamp som skapar cancer ?

Finns det data på att han behandlat cancer framgångsrikt ?
Apoptos ska det givetvis stå , missade ett p
Citera
2017-06-05, 16:13
  #80
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Mitokondrierna är då cellernas organ som styr cellens liv och när den ska dö, om då svampen invaderar och stänger ned denna apotos (?) funktion så skjuter den ju sig i foten om då cancern får chans att ohämmat dela sig och då innesluta svampen för att stoppa den ? Hum något verkar bakvänt där .
Menar Enby att det endast är svamp som skapar cancer ?
Finns det data på att han behandlat cancer framgångsrikt ?
Dekompostering av mikrosvamp (tex mögel) är det öde alla organismer möter. Och svamparna och dess sporer finns överallt. Därför är det rimligt att anta att en stor del av att vara en levande organism innebär att motverka att bli dekomposterard av svamp när man fortfarande lever. Och det klarar kroppen normalt utan problem. Men om vi av någon anledning blir försvagade så kan svamp få fäste och svampen avger då cellgifter för att döda celler i sin omgivning för att på så sätt få mer näring. Så cancerogena celler är i så fall kroppens svar på detta. Den vanligaste orsaken till svamp/cancer idag är att vi äter en kost bestående av för mycket socker och spannmål. Detta skapar ett gynnsamt klimat för svamp. Men om vi slutar tillföra glukosbildande mat går ofta cancern tillbaks vilket Seyfrieds forskning också visar.

Ja Enby har hjälpt många men som alltid är det svårt att veta vilka som hade blivit friska eller ändå dött utan hans intervention.

Det jag dock misstänker utifrån det jag lärt mig är att cellgifter och strålning är den värsta tänkbara behandling man kan ge en cancerpatinent.
Citera
2017-06-07, 09:43
  #81
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Jag har tittat en del på det här och den första slutsatsen är att genterorin om cancer är bullshit vilket har bevisats av den här forskningen med kontrollerade experiment
https://youtu.be/SEE-oU8_NSU
Det Seyfried visar är att cancer uppstår i en cell när de delar av den som kallas mitokondrier har förstörts pga av gift eller annan yttre påverkan.
Men det verkar rimligt att cancer och svamp hör ihop på så sätt att cancern är kroppens försvar mot invasiv svamptillväxt. Cancerns uppgift är att kapsla in och begränsa svampens tillväxt. Och om man då behandlar svampinfektionen så försvinner också cancern.
Intressant men det finns ändå mycket som motsäger att du träffat mitt i prick:

o De flesta svamparter livnär sig på växter vilka inte har mitokondrier om jag förstått det rätt
o Inkapslingsteorin är tvivelaktig, cancervävnad är ganska normal vävnad
o All produktion av vävnad styrs av gener, så självklart påverkar generna processen

Jag hade lymfom för några år sedan och kunde se en av tumörerna i svalget. Den såg ut som vilken vävnad som helst men med stora och ytliga vener. Dagen efter första kuren med cellgifter kunde jag med blotta ögat se att tumören tillbakabildades. Efter någon månad syntes inte ens de förstorade vener som hade bildats.

Men cellgifter är en tuff kur och jag har förlorat mycket känsel i tårna.
__________________
Senast redigerad av iesho 2017-06-07 kl. 09:46.
Citera
2017-06-07, 22:13
  #82
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Intressant men det finns ändå mycket som motsäger att du träffat mitt i prick:
o De flesta svamparter livnär sig på växter vilka inte har mitokondrier om jag förstått det rätt
o Inkapslingsteorin är tvivelaktig, cancervävnad är ganska normal vävnad
o All produktion av vävnad styrs av gener, så självklart påverkar generna processen
Jag hade lymfom för några år sedan och kunde se en av tumörerna i svalget. Den såg ut som vilken vävnad som helst men med stora och ytliga vener. Dagen efter första kuren med cellgifter kunde jag med blotta ögat se att tumören tillbakabildades. Efter någon månad syntes inte ens de förstorade vener som hade bildats.
Men cellgifter är en tuff kur och jag har förlorat mycket känsel i tårna.
Glad att det gick bra för dig och jag har full förståelse för de som väljer konventionell behandling. Men samtidigt skulle jag aldrig välja det själv. Seyfrieds forskning visar bortom rimligt tvivel att cancer inte bör behandlas med strålning och cellgifter.
Mikrober/svamp bryter ner allt biologiskt material. Ett dött djur börjar brytas ner omedelbart.
Växter skyddar sig mot svampangrepp på andra sätt än djur.
Att syftet med cancer är att kapsla in och kväva ett svampangrepp är en rimlig hypotes anser jag. Och om man slutar tillföra kroppen svampnäring i form av socker/kolhydrater genom att gå över till en fettrik kalorisnål diet så klarar oftast kroppen hejda angreppet och då går tumören tillbaks. Visas också i Seyfrieds forskning, men han ser det inte som ett svampangrepp utan konstaterar enbart att en ketogen kaloribegränsad kost får tumörer att tillbakabildas.
__________________
Senast redigerad av patrixx 2017-06-07 kl. 22:33.
Citera
2017-06-24, 00:11
  #83
Medlem
Tror att ha har rätt. Gamelgubben har löst cancergåtan!

Offtopic: När ska dokumentären komma ut?
Citera
2017-06-24, 18:37
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Glad att det gick bra för dig och jag har full förståelse för de som väljer konventionell behandling. Men samtidigt skulle jag aldrig välja det själv. Seyfrieds forskning visar bortom rimligt tvivel att cancer inte bör behandlas med strålning och cellgifter.
Mikrober/svamp bryter ner allt biologiskt material. Ett dött djur börjar brytas ner omedelbart.
Växter skyddar sig mot svampangrepp på andra sätt än djur.
Att syftet med cancer är att kapsla in och kväva ett svampangrepp är en rimlig hypotes anser jag. Och om man slutar tillföra kroppen svampnäring i form av socker/kolhydrater genom att gå över till en fettrik kalorisnål diet så klarar oftast kroppen hejda angreppet och då går tumören tillbaks. Visas också i Seyfrieds forskning, men han ser det inte som ett svampangrepp utan konstaterar enbart att en ketogen kaloribegränsad kost får tumörer att tillbakabildas.
Kör på det när du får cancer. Du kan återkomma när du inte dött. Fast du kommer dö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback