Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-10-12, 15:34
  #25
Medlem
Då vi är otrogna hundar så blir vi också behandlade som sådana.
Citera
2015-10-12, 23:10
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrynolfBent
Det han sa om att främst hjälpa kvinnor, familjer med barn och då främst kristna var inte så tokigt tänkt.

Nog borde man väl kunna ställa vissa krav och mål som man vid specifika tidpunkter följer upp för folk som tar sig hit.
Uppfyller man inte kraven är det en enkel tillbaka som gäller.

Ett (ogenomtänkt) exempel kan vara:

Först och främst en psykologisk utvärdering för att ta reda på om personen överhuvudtaget är lämplig att vistas bland människor.
Sen en förklaring av vilka SKYLDIGHETER man har om man vill bli en del av landet och förtjäna sin plats.

Efter 1 vecka ska SFI vara påbörjad.

Under SFI utb. lär man sig om landets lagar, regler och kultur.

Varje månad gör man rimligt svåra svenskaprov utifrån tid på SFI. Klarar man inte provet tar man reda på varför man presterar sämre än förväntat.
Är anledningen att man hellre läser koranen än utbildningsmaterialet, får man en enkel hem.

Är anledningen PTSD eller hjärntumör får man adekvat hjälp och en ny chans.

Efter avslutad SFI ska man ha en planering för att bli en del av arbetsmarknaden eller veta vad man vill utbilda sig till och anstränga sig för att uppfylla planen.
Om man inte anstränger sig får man....en enkel biljett hem.

Hittar man inget jobb man kan klara med knackig svenska borde man väl kunna starta franchise av Byggmax i Syrien eller på annat sätt främja Svensk export till hemlandet.

Begår man avsiktligt brott får man *trumvirvel* en enkel biljett hem. I brotten innefattas inte att gå mot röd gubbe, pissa i en trappuppgång på fyllan, ge chefen en örfil för att han legat med frugan eller andra helt förklarliga brott.

Under tiden man skaffar sig en plats i samhället får man socialbidrag i samma nivå som alla andra, varken mer eller mindre.

Om du föraktar Svensk lag, kultur eller på annat sätt försöker leva utanför samhället på skattebetalarnas bekostnad är du inte välkommen.

Begår man grova brott redan innan man flyttat ut från flyktingförläggningen borde väl t.o.m. en politiker förstå att personen inte ska stanna i landet en sekund längre?

du och jag hade nog kommit väl överens! skönt att höra vettiga förslag från en vettig människa. Alla i min omgivning är helt till sig i det hela jippot "allt till alla". Det mest ironiska i det hela är att jag i min omgivning som är mest kristisk till tiggare och lösdrivare nog givit mest pengar av alla till fattiga och behövande (till folk som uppriktigt behövt det). Men så länge man skriver en smart twitter om hur välkomna alla är så har man ju gjort sitt eller hur? ...
Citera
2015-10-12, 23:42
  #27
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headhunter92
du och jag hade nog kommit väl överens! skönt att höra vettiga förslag från en vettig människa. Alla i min omgivning är helt till sig i det hela jippot "allt till alla". Det mest ironiska i det hela är att jag i min omgivning som är mest kristisk till tiggare och lösdrivare nog givit mest pengar av alla till fattiga och behövande (till folk som uppriktigt behövt det). Men så länge man skriver en smart twitter om hur välkomna alla är så har man ju gjort sitt eller hur? ...

Jag jobbar hårt på att omvända min sambo, det är slitsamt men nån måste ju göra det.

Hon har mottagit länkar till Tinos blogg, Granskning Sverige, RLM men bara de avsnitten som är minst "extrema". Intresset är svalt än så länge.
Jag räknar dock med att ha henne på "rätt sida" innan 2018 men det är långt mellan Jonas Sjöstedt och Jimmie Åkesson

Tinos blogg är alldeles perfekt för att påbörja resan mot upplysning, mer fakta och mindre ideologi och känslor. Att sidan dessutom har kurdish med i rubriken gör att man kan tipsa i stort sett alla om den utan att uppleva någon värre social konsekvens.
Citera
2015-10-13, 01:29
  #28
Medlem
Frois avatar
Om några få dagar kan vi läsa i tyska tidningar om tyska polischefen som "avgick". Tycker det är helt åt helvete med flyktingkrisen rent ekonomiskt och även kulturellt. Att följa lagar tillhör sunt förnuft, men i och med den rådande situationen utan auktoritära ingripanden så kan vi ju lika gärna avskaffa dessa? Förövrigt struntar jag i om brotten begås av afrikaner eller vita européer, bor man i ett land så följer man dess lagar.
Citera
2015-10-13, 17:36
  #29
Medlem
sherms avatar
Länkar till Gatestone Institute som tar upp den massiva brottslighet som i migrant-tsunamins kölvatten sköljer över Tyskland.
Citat:
Asylum seekers are driving a surge in violent crime in cities and towns across Germany. German authorities, however, are downplaying the lawlessness, apparently to avoid fueling anti-immigration sentiment.
/.../
The current spike in crime — including rapes, sexual and physical assaults, stabbings, home invasions, robberies, burglaries and drug trafficking — comes amid a record-breaking influx of refugees from Africa, Asia, the Middle East and the Western Balkans.
http://www.gatestoneinstitute.org/66...ant-crime-wave
Citera
2016-03-14, 20:18
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
"Palestinian Mickey Mouse" är ett program som är skapat av Memri TV. Memri TV är som vi alla vet skapad av Israel som driver kanalen. Detta är ett exempel hur Israel leder muslimer in på vägen att hata väst och Israel. Syftet är att göra dem till fiender så att Israel kan motivera sin expansion men även få in dem på spåret att hata Europa vilket är användbart nu med massinvandringen.

Detta är bara toppen av isberget och Israel kör hårt med att leda araberna till deras egna förstörelse. Annat exempel hur de lyckats lura i dem till Europa. De kör med samma sak i väst vilket är bl.a. "counter jihad" rörelsen men den har inte fått samma genomslag. Propagandan går för fullt för att få igång ett krig.
Hittade du någon källa till dina påståenden?
Är detta det Memri du menar?
--> https://en.m.wikipedia.org/wiki/Midd...arch_Institute

Det är inte producenten bakom TV-programmet.
Det här är producenten;
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al-Aqsa_TV

Kanske dags att presentera en källa eller backa ifrån dina konspirationsteorier?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback