Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-11, 14:22
  #1
Medlem
När jag menar vita så pratar jag om människorna. Varför har högskolorna och universiteten så få invandrare och mörka människor?
Citera
2015-10-11, 14:44
  #2
Medlem
Klownfaces avatar
Det finns nog många olika svar, många invandrare kommer väl från grovt inavlade släkter och länder där IQ:n inte är på topp. Många är kanske religiösa och satsar på det, vissa växer väl upp där det är häftigare att "knulla svennar" och "cutta" och låtsas leva i south central än att vara en plugghäst, vissa har väl attityden att det är bättre att leva på brott och tjäna mer direkt än att plugga till ett yrke. Jag bara spekulerar
Citera
2015-10-11, 14:46
  #3
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
När jag menar vita så pratar jag om människorna. Varför har högskolorna och universiteten så få invandrare och mörka människor?
Beror på lite olika saker.
1. Många invandrare vill inte arbeta utan föredrar att leva på bidrag. Därför är det dumt att investera i en utbildning.

2. Vissa muslimer vill inte ta lån med ränta, så CSN lönet är inte aktuellt.

3. Många utlänningar är helt enkelt för korkade för att klara en kurs på uni. De klarar inte ens att få betyg i gymnasiet. En hel del faller bort redan under grundskolan.

4. Många invandrare som faktiskt jobbar, gör så i en egen liten tobaksaffär, frisör, taxi o.s.v. De har inte någon akademiker i släkten och klarar sig bra ändå.
Citera
2015-10-11, 14:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Beror på lite olika saker.
1. Många invandrare vill inte arbeta utan föredrar att leva på bidrag. Därför är det dumt att investera i en utbildning.

2. Vissa muslimer vill inte ta lån med ränta, så CSN lönet är inte aktuellt.

3. Många utlänningar är helt enkelt för korkade för att klara en kurs på uni. De klarar inte ens att få betyg i gymnasiet. En hel del faller bort redan under grundskolan.

4. Många invandrare som faktiskt jobbar, gör så i en egen liten tobaksaffär, frisör, taxi o.s.v. De har inte någon akademiker i släkten och klarar sig bra ändå.
Men är det ens bra att ta csn lån?
Citera
2015-10-11, 15:05
  #5
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Men är det ens bra att ta csn lån?

Beror helt på vad du går för utbildning. CSN är en väldigt bra grej, men inte för att t.ex plugga genusvetenskap, men pluggar du till att bli ingenjör, läkare, veterinär o.s.v, där det finns efterfrågan på folk samt pengar att tjäna så är det något bra. Bästa är att alla svenskar har tillgång till det, och på så sätt kan man i viss mån säga "man kan bli vad man vill".

Var väl för några dagar, kanske vecka, där det var en artikel om att många tar CSN-lån för att plugga rent utav efterblivna utbildningar som inte leder mer till att man sätter sig själv i skuld. Om någon vet vilken jag menar får denne gärna länka, jag orkar inte söka då jag ligger bakis.
Citera
2015-10-11, 15:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Beror helt på vad du går för utbildning. CSN är en väldigt bra grej, men inte för att t.ex plugga genusvetenskap, men pluggar du till att bli ingenjör, läkare, veterinär o.s.v, där det finns efterfrågan på folk samt pengar att tjäna så är det något bra. Bästa är att alla svenskar har tillgång till det, och på så sätt kan man i viss mån säga "man kan bli vad man vill".

Var väl för några dagar, kanske vecka, där det var en artikel om att många tar CSN-lån för att plugga rent utav efterblivna utbildningar som inte leder mer till att man sätter sig själv i skuld. Om någon vet vilken jag menar får denne gärna länka, jag orkar inte söka då jag ligger bakis.
Ifall man pluggar till ingenjör i en liten skola som högskolan i borås?
Citera
2015-10-11, 15:09
  #7
Medlem
Quicksandts avatar
Om Ursula45 lyckas att ta en examen är jag garanterad att forumet kommer få ett tillskott av ytterligare en "magi"
Citera
2015-10-11, 15:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Men är det ens bra att ta csn lån?
Enligt islam får man inte ta lån med räntor. Kan ställa till det för en del religiösa idioter.
Citera
2015-10-11, 15:22
  #9
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ifall man pluggar till ingenjör i en liten skola som högskolan i borås?

Det beror på om det finns en efterfråga på det man studerar.
Citera
2015-10-11, 15:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Det beror på om det finns en efterfråga på det man studerar.
maskiningenjör?
Citera
2015-10-11, 15:53
  #11
Medlem
CarlJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
maskiningenjör?

Tyvärr. Högskolan i Borås är ju notorisk för att folk inte får jobb efter utbildningen. Tyvärr.
Citera
2015-10-11, 16:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
När jag menar vita så pratar jag om människorna. Varför har högskolorna och universiteten så få invandrare och mörka människor?

Så är det inte. Det finns skolor med bara mörka människor. De ligger där de mörka hör hemma.
I Sverige är de flesta i skolorna vita för att svenskar är vita. Så enkelt är det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback