Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-10-12, 20:12
  #25
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
Jag förstår verkligen hur det skulle vara hänsyn till andra? Personen i fråga har 51 andra veckor om året att ta livet av sig skogen med sitt jaktvapen diskret utan vidare uppståndelse och han borde vetat mycket väl att han skulle totalförstöra en trevlig jaktvecka för alla inblandande. Om det var självmord så var det inte ett planerat med hänsyn utan mer då tillfället att han sitter ensam och med laddat vapen.

Jag noterar att du inte förstår.
Citera
2015-10-12, 21:21
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Fick höra av en jägare att han tog livet av sig och hans 15 åriga son och bror hittade honom.
Tragiskt. Hoppas sonen, brodern och frun får alla stöd de kan få och jag hoppas innerligt inte att någon länkar till någon av deras profiler eller lägger ut namn på de. Låt de få sörja i fred.

Bror hittade honom.sonen var ej med.
Citera
2015-10-12, 21:22
  #27
Medlem
Bymyselfs avatar
Vad jag förstod var det en tragisk olycka? Bor i Sörmland, men har vänner som är uppe och jagar i närheten av där "olyckan" hände. Har inte hört ngt om att det var ett ev självmord.
Citera
2015-10-12, 21:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bymyself
Vad jag förstod var det en tragisk olycka? Bor i Sörmland, men har vänner som är uppe och jagar i närheten av där "olyckan" hände. Har inte hört ngt om att det var ett ev självmord.

Fan vad tragiskt hursomhaver.
Citera
2015-10-12, 21:44
  #29
Medlem
Bymyselfs avatar
fruktansvärt tragiskt
Citera
2015-10-12, 22:18
  #30
Medlem
Kan väl i och för sig vara ett vådaskott från den avlidne. Då är det varken brott eller självmord. Han kan ha ju ha lyft vapnet, osäkrat det, siktat mot ett mål varpå han snavade, föll och skottet gick av mot den egna kroppen. En sådan händelse är förstås helt omöjlig att rekonstruera men ändå ett tänkbart alternativ.
Citera

Moderatormeddelande

Postat av scheele 2015-10-13, 09:38
Medlem
Ännu en stor trådrensning, eftersom ni inte kan hålla er till ämnet så kommer jag hädanefter att dela ut varningar för överträdelser. Vi diskuterar en enskild jaktolycka, inte jakt i allmänhet.
//moderator
2015-10-13, 20:36
  #32
Medlem
Det borde vara ute på byn för länge sedan vad som verkligen hänt. Vännäs är väl ett litet samhälle där alla känner alla. Vad står det i lokaltidningen eg? Det går inte att läsa om man inte betalar. pmtimpi
Citera
2015-10-17, 22:39
  #33
Medlem
Han tog sig av daga sägs det i PM
Citera
2015-10-18, 00:50
  #34
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
"Misstänker inget brott"

Då är det någon som tagit sig själv av daga.

för det kan ju omöjligt ha varit en olycka? topic säger ju t.o.m "jaktolycka" eller måste det vara mord/självmord?

Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Han tog sig av daga sägs det i PM

han kanske bommade 20 taggaren på 50 meter stillastående..
Citera
2015-10-18, 11:28
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
för det kan ju omöjligt ha varit en olycka? topic säger ju t.o.m "jaktolycka" eller måste det vara mord/självmord?



han kanske bommade 20 taggaren på 50 meter stillastående..

Snacket på byn är följande: Bankmannen hade nyligen varit sjukskriven för psykisk ohälsa och det var tydligen något "alla" visste om, men officiellt hette det "ryggvärk". Han tyckte inte han fick någon hjälp av vården för sin ohälsa, något han tydligen b.la skrev en artikel (insändare?) om i Västerbottens Kuriren. Verkar som att alla drar slutsatsen att han begått självmord (och hans bror hittade honom) vilket kanske inte är så konstigt mot bakgrund av hans ohälsa.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback