Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-10, 22:55
  #1
Medlem
Jag ska resa till Martinique över jul och tänkte höra om det är någon som har några tips både på boende och saker man kan göra, inte får missa. Jag har förstått att berget Mount Pelle är ett "måste" för den som gillar vandring och det gillar jag, men finns det mer saker att göra/upptäcka specifikt på nordvästs delen av ön eller är det bättre att satsa på paradisstränderna på den södra delen och göra en dagsutflykt till norra delen? Om man gillar hobbysnorkling, vad är att rekommendera då? I övrigt, ngn tabbe man inte ska gå på? Tacksam för tips från er som varit där. Tack på förhand!
Citera
2015-10-10, 23:09
  #2
Medlem
Martinique är rysligt dyrt från december till april. Ön fullkomligt invaderas av fransmän och alla priser på boende är i topp. Det är i övrigt också en dyr ö, mat, transport utflykter, en av de dyraste i Västindien. Packa många, många eurosedlar, eller välj en annan ö under just den perioden.
Citera
2015-10-11, 15:58
  #3
Medlem
Tack för snabbt svar! Är priserna högre än Sverige vad det gäller att äta ute på restaurang? Är det ngn speciell del av ön du kan tipsa om att bo på?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2632674

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback