Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-09, 16:36
  #1
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Jag brukar vara utförlig och detaljerad i mina poster, men ska nu för omväxling skull fatta mig kort.

Sd:s invandringspolitik med hjälp i närområdet, etc. har ju nu tagits över av 7-klövern. Det innebär ju att Sd har en möjlighet att i stället bli ett parti med Sveriges bästa för ögonen, i stället för att fortsätta den kulturmarxistiska undergångspolitik som bedrivs av 7-klövern. Sd är i princip ett stödparti åt 7-klövern, och jag brukar ofta tala om 8-klövern i Svensk politik. Bör alltså Sd inrikta sig på Sveriges räddning, eller har partiet spelat ut sin roll nu när hjälp i närområdet är på tapeten och politikerna talar om en försiktig minskning av massinvandringen? På sikt. När situationen så tillåter.

Vad behöver Sd i så fall göra om man vill bli ett riktigt Sverige-räddande parti?

- Fimpa sionismen? Är inte situationen i Sverige mer viktig för oss svenskar än den i Israel-Palestina?
- Sluta med inkvisitionen och uteslutningarna av dissidenter och tankebrottslingar i partiet? Vem säger att gubbstötarna med livstidsförsörjning bland köttgrytorna i partiledningen har mer rätt än ungtupparna i ungdomsförbundet?
- Göra om den finansiella miljön i Sverige från grunden så att den blir hållbar och inte permanentar arbetslöshet, överskuldsättning, bostads- och finansbubblor och konstanta underskott i både privat som offentlig sektor?
- Andra förslag?

Ja, frågan är öppen.
Citera
2015-10-09, 16:54
  #2
Medlem
Du har missat rätt mkt.
Hjälpa i närområdet är en av alla idéer SD har. Men de har faktiskt fler idéer o alla går ut på att föra Sverige o det som är Svenskt, framåt.
Citera
2015-10-09, 16:59
  #3
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Du har missat rätt mkt.
Hjälpa i närområdet är en av alla idéer SD har. Men de har faktiskt fler idéer o alla går ut på att föra Sverige o det som är Svenskt, framåt.
Kan du nämna några av dessa idéer?

Hur vill man exempelvis komma tillrätta med bostadsbristen, förutom det generella mantrat "vi måste bygga mer"? Vem ska betala byggandet? Det offentliga eller bolånetorskarna via byggföretagen och bankerna? Vi behöver runt 700.000 nya bostäder fram till 2020 enligt Boverket, med senaste vågen av massinvandring pålagd. Vem ska betala dem?
Citera
2015-10-09, 18:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Kan du nämna några av dessa idéer?

Hur vill man exempelvis komma tillrätta med bostadsbristen, förutom det generella mantrat "vi måste bygga mer"? Vem ska betala byggandet? Det offentliga eller bolånetorskarna via byggföretagen och bankerna? Vi behöver runt 700.000 nya bostäder fram till 2020 enligt Boverket, med senaste vågen av massinvandring pålagd. Vem ska betala dem?
Tror du missade rätt mkt i mitt inlägg.
Det Svenska urholkas mer o mer från dag till dag o då tänker jag på våra seder o traditioner.

Vad gäller politiken med ekonomi, miljö o övriga frågor så är de bara ett parti i mängden.

Om man leker med tanken o SD får egen majoritet så kommer inte mkt att förändras, jämfört med vad vi haft de senaste åren. Kanske lite indragningar på privatiseringen.
Men det beror på att det inte finns behov av större förändringar.
När det kommer till bostadsbristen så betvivlar jag att något parti har någon vettig lösning.
Däremot vet jag vilket parti man ska rösta på om man vill slippa se en måne i toppen av våra kyrkor.
__________________
Senast redigerad av Sexbrottsling 2015-10-09 kl. 18:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback