Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-09, 16:17
  #1
Medlem
arneankanns avatar
Visste inte riktigt vilket forum jag skulle lägga denna fråga i, men jag hoppas det här duger. Mod får gärna flytta den annars.

Köpte hem en Blue Snowball häromdgen, men den tar knappt upp något ljud alls. Sitter jag några decimeter ifrån den låter jag knappt någonting när jag spelar upp det. Enda sättet att få mig att höras är om jag har munnen precis vid micken, vilket jag inte kan ha. Enda stället jag har hittat något att ändra på är i kontrollpanelen där micken står på 100%. Vad ska jag göra åt det här? Micken är just nu helt oanvändbar.
Citera
2015-10-09, 17:38
  #2
Medlem
Meningen är att du ska ha den 1-2 dm från munnen. På bordet framför dig.
Den är sådan. Har en likadan.
Citera
2015-10-09, 18:36
  #3
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinforest
Meningen är att du ska ha den 1-2 dm från munnen. På bordet framför dig.
Den är sådan. Har en likadan.

Det har jag, det funkar ej. Den fungerar bara om den är PRECIS vid munnen.
Citera
2015-10-10, 01:30
  #4
Medlem
arneankanns avatar
Tror jag kan ha hittat problemet.

Jag har köpt en Blue Snowball ICE, inte en vanlig Snowball.... Denna har inget reglage på baksidan. Är denna tänkt att vara en mic man ska ha precis vid munnen?
Citera
2015-10-11, 05:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Tror jag kan ha hittat problemet.

Jag har köpt en Blue Snowball ICE, inte en vanlig Snowball.... Denna har inget reglage på baksidan. Är denna tänkt att vara en mic man ska ha precis vid munnen?

Det stämmer. De flesta mickar är gjorda för att ha vid munnen. Ju närmre munnen desto mindre rumsljud filtreras bort och talet blir mer tydligt.
Citera
2015-11-11, 08:35
  #6
Moderator
Falukropps avatar
Den här gången kanske placeringen inte var helt självklar, men lägg den där halva minuten det tog att ursäkta felplaceringen på att hitta rätt placering nästa gång...

Övrig hemelektronik --> Egen musik - Teknik, instrument, inköp och produktion

/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback