Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-08, 23:13
  #1
Medlem
Hej,

Jag letar efter gränser mellan olika jaktlag..

Jag vet att jag hittade 2012 en sida när man kunde se gränserna mellan olika jaktlag, men kommer inte ihåg vart jag hittade.. Någon som vet vart man kan hitta de, det är så att jag ska göra nya kartor till jaktlaget och behöver se vart gränserna går då jag inte har någon karta att gå efter..

Detta gäller västerdalarna.
Citera
2015-10-08, 23:32
  #2
Medlem
ehccas avatar
Tror inte att det finns någon sida, men på Jaktrapport.se kan jaktlagen själva lägga upp gränsen för jaktrån. Du kan ju kolla om ditt jaktlag har lagt upp det. Tänk dock på att rån kan ha ändras, jaktlaget kanske inte arrenderar samma skiften som tidigare. Om du vet vilka skiften som jaktlaget arrenderar så kan du gå efter fastighetskartan.
Citera
2015-10-08, 23:44
  #3
Medlem
ekerilars avatar
Jaktlagsgränserna brukar följa hemmansgränserna. Snvänd fastighetskartan. Lantmäteriet brukar vara behjälpliga. Ta reda på vilka fastigheter som ingår, och sedan ritar du in gränserna och ber lantmäteriet att duplicera kartorna.

Är du datanörd fixar du det säkert via kartan i hundpejlens handenhet.
Citera
2015-10-09, 04:03
  #4
Medlem
Kolla med länsstyrelsen i Falun
Citera
2015-10-10, 10:09
  #5
Medlem
OlleVieros avatar
Här finns en gratis karta med alla tomt/markgränser inritade. Då är det lätt att göra egna dragningar och rita in dom på exempelvis skärmdumpar från Google sattelitbild eller Hitta.

http://www.fmis.raa.se/cocoon/fornso...mpaign=ux-test
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback