Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-08, 17:27
  #1
Medlem
-=Damian=-s avatar
hej!

jag är ingen UE kille men jobbar med renovering och ser mycket kul.
är just nu och jobbar i en gammal lokal i Helsingborg som var Bank från början (1800 tal)
idag hörde jag att nere i gamla bankvalvet så fann det ett litet hål på ca 15-20 cm i diameter som ledde in till en gång som andra arbetare stoppat in sina telefoner i och filmat en gång som hade putsade väggar.. typ en lönngång. har någon av er UE fantaster en aning om dennas funktion?
tänkte ta mig ner i valvet själv imorgon och fota/filma lite åt er om ni vill!
låter bra märkligt med en "hemlig" gång till ett bankvalv som ändå inte har en ingång stor nog för en människa att ta sig in till?
Citera
2015-10-08, 17:31
  #2
Medlem
Ring Per Dahlberg på Gastro, han berättade något om detta vid lunchen på Arena:n härom veckan.
Citera
2015-10-08, 17:35
  #3
Medlem
Nordfeldts avatar
Låter väldigt intressant, dokumentera ordentligt! Det är inte så att det första lilla hålet du talar om är efterkonstruerat efter den själva större ingången och därav är anledningen till den till synes udda anblicken?
Citera
2015-10-08, 17:50
  #4
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ring Per Dahlberg på Gastro, han berättade något om detta vid lunchen på Arena:n härom veckan.

du har full koll märker jag får snacka med honom om det då

Citat:
Ursprungligen postat av Nordfeldt
Låter väldigt intressant, dokumentera ordentligt! Det är inte så att det första lilla hålet du talar om är efterkonstruerat efter den själva större ingången och därav är anledningen till den till synes udda anblicken?

ingen aning, fotar gärna imorgon för att visa hur det ser ut inte sett det själv än
Citera
2015-10-10, 19:45
  #5
Medlem
Nordfeldts avatar
Inget nytt att uppdatera gällandes ämnet i fråga?
Citera
2015-11-05, 22:12
  #6
Medlem
Vad hände med detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback