Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-08, 20:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Precis min tanke. Vem är egentligen den största idioten här? Syftar inte främst på ironin i att de är medlemmar i samma parti utan på att Daniel Schützer precis som andra kommunalråd, i synnerhet socialdemokratiska sådana i avskrädeshålor som just Årjäng, Södertälje, Katrineholm m.fl., själva har försatt sig i rådande situation genom ett massivt, frivilligt flyktingmottagande (tvingande blir det inte förrän 1 januari 2016 och framåt - med undantag för "ensamkommande flyktingbarn" som alliansregeringen med en egen lagändring började tvinga kommunerna att ta emot för ett par år sedan).


Är det inte så att kommunerna bara ställs inför faktum, när Bert eller nån hyr ut ett hotell osv ?
Citera
2015-10-08, 20:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
....

På kort sikt ser jag inte att befintlig undervisning skulle drabbas. De kan ju inte omgående placera flyktingbarnen i de vanliga klasserna när de inte kan ett ord svenska.

....

Precis vad de gör de tyvärr! Åtminstone sker så i den här kommunen.

Iofs lär sig barn oerhört snabbt men det är ändå en rejäl björntjänst för resten av klassen hur än det vrids och vänds på det hela.
Citera
2015-10-08, 20:31
  #15
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Nu har de talat ut och Schützer har bett om ursäkt:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...medium=twitter

Morgan ger det lugnande beskedet att de "prioriterar den här frågan i budgeten", dvs en budget som baserades på Migrationsverkets prognos om 76000 asylsökanden 2015.
Spelar dessvärre ingen roll om frågan prioriteras i budgeten så länge det inte går att få tag på lärare...

Som grädde på moset har det väl dessutom varit så ett tag, att en del svenska lärare i Värmland valt att börja pendla till Norge och jobba där; betydligt högre lön och ordning och reda i klassrummen.
Citera
2015-10-08, 20:35
  #16
Medlem
hashflashs avatar
Men Morgan GUDARS Johansson är ta mig fan helt dum i huvudet
Tråkigt att kommunalrådet fick migrationsministerns direktnummer, kunde blivit fler härliga uttalanden.
__________________
Senast redigerad av hashflash 2015-10-08 kl. 20:41.
Citera
2015-10-08, 20:41
  #17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle21548354.ab

verkar som om fler kommuner har insett att det är långt mellan regering och verklighet

Ni som har skolbarn, har ni koll på hur invandringen kommer att drabba de skolor era barn går i ?

Jag har full koll på hur det under många år har drabbat och fortsättningsvis kommer att drabba mitt barns skola och hens skolgång. Ständig resursbrist som inte kommer att upphöra därför att eleverna snabbt blir fler och fler. Kommunens resurser belastas till större och större del av invandrare, det drabbar skolan, inga reformer, inga fler speciallärare och stödpersonal till svenska barn, det är illa nog.
Citera
2015-10-08, 21:14
  #18
Medlem
börsvalps avatar
Här är ytterligare ett kommunalråd som verkar tycka att Morgan Johansson är dum i huvudet, detta kommunalråd från Luleå lindar dock in sina ord.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...ten/besinna-er

"Det finns en rad reformer som är gravt underfinansierade och det är en ganska allvarlig utveckling och pressen är väldigt hård på kommuner och landsting, säger Niklas Nordström (S)."
Citera
2015-10-09, 18:34
  #19
Medlem
Morgan Johansson sa på nyheterna att de talats vid och att Morgan fått en ursäkt, varför backade kommunalrådet? Han borde stå på sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback