Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-10-13, 10:44
  #73
Medlem
Dirty_Ol_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Angående irakier och afghaner, det är många som påstår att mängder av irakier och afghaner säger sig vara syrier för att få asyl. Har inte migrationsverket tolkar eller andra anstälda som kan genom språk och dialekt avgöra om det är syrier eller inte?
Jag minns ett annat fall med ett kinesiskt flyktingbarn som påstod sig vara från Nordkorea men fick avslag pga att migrationsverket hade en som avgjorde genom språk och dialekt att det var en kines och inte nordkorean, därför tycker man ju att det måste finnas folk som utreder sanningshalten hos flyktingar och genom språket och dialekt kan avgöra om det är syrier, irakier eller afghaner.

Jag vet att de utför språkanalyser på Migrationsverket men osäker på om det är för att säkerställa ursprung. Men om det är som du säger så borde det ha en negativ inverkan på asylprocessen om man ljuger om sitt ursprung.
Citera
2015-10-13, 10:47
  #74
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Unga män som riskeras bli kastad åt hundarna i ett terroristkrig. Du tycker inte vi ska lägga några hundralappar på att rädda dom från den jävla mardröm dom befinner sig i?

Jag undrar vart du har fått dina siffror ifrån att kostnaden enbart blir några hundralappar för att rädda dem. Om du menar åtskilliga tusentals hundralappar så är du nog närmare sanningen.

För övrigt verkar du ha missat att det inte är syriska barn vi tar in som flyr från krig och förtryck.
Drygt 9 600 asylsökande de senaste sju dagarna
Förra veckan tog vi emot 2 162 ensamkommande barn och endast 242 var från Syrien! De ensamkommande flyktingbarnen från Syrien som flyr från krig och förtryck utgör ungefär 11% av alla som kommer hit, resterande är vuxna afghaner som utger sig för att vara barn.
__________________
Senast redigerad av Glaucius 2015-10-13 kl. 10:52.
Citera
2015-10-13, 10:56
  #75
Medlem
WrynolfBents avatar
Männen blir kastade åt hundarna i krigstider. Hur har kvinnorna det i arabländerna, krigstid eller inte?

Hämta hit damerna och barnen (de riktiga barnen) istället. Tror faktiskt de skulle uppskatta att kasta hijaben, bli integrerade och kanske framförallt respekterade.

Enligt tidigare inlägg slängdes en Kines ut, hur fan tänkte de då? Kineser jobbar ju från att de föds till dess att de dör på kontoret. Den där kinesen hade antagligen betalat för en hel familj Somalier i betongen.
Bra prioriterat av Migrationsverket
__________________
Senast redigerad av WrynolfBent 2015-10-13 kl. 11:00.
Citera
2015-10-13, 11:05
  #76
Avstängd
tacosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrynolfBent
Männen blir kastade åt hundarna i krigstider. Hur har kvinnorna det i arabländerna, krigstid eller inte?

Hämta hit damerna och barnen (de riktiga barnen) istället. Tror faktiskt de skulle uppskatta att kasta hijaben, bli integrerade och kanske framförallt respekterade.

Enligt tidigare inlägg slängdes en Kines ut, hur fan tänkte de då? Kineser jobbar ju från att de föds till dess att de dör på kontoret. Den där kinesen hade antagligen betalat för en hel familj Somalier i betongen.
Bra prioriterat av Migrationsverket
Om det stämmer med kinesen så är det antagligen för att Kineser berikar inte oss dumma svenskar lika mycket, han sköter sitt och vi vill bli berikade av kulturer, utnyttjade i sann BDSM anda
Citera
2015-10-13, 12:18
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Not...vad tror du han kommer att göra om/när han får kontroll över landet...folk kommer fly som galningar, det är ju liksom hela Putins poäng.

Förövrigt är det nog vädret som gör att det minskar, om det är så...t o m Egesika havet blir oroligt under hösten.
Jag tror att majoriteten av Syriens befolkning är positivt inställd till Putins ingripande. Se bara på demonstrationen (som nu rebellerna skingrade) för Putins insats.
Citera
2015-10-13, 12:53
  #78
Medlem
I och med gårdagens siffror är nu den relativa andelen syrier nere på 31,7% (veckobasis).

Afghanerna utgör väldigt snart den största asylgruppen (de är det redan till och från på dagsbasis, men inte veckobasis), och de är till 75% ensamkommande minderåriga.
Citera
2015-10-13, 13:34
  #79
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Jag tror att majoriteten av Syriens befolkning är positivt inställd till Putins ingripande. Se bara på demonstrationen (som nu rebellerna skingrade) för Putins insats.
Hur kan dom vara det?
Ryssarna bombar rebellerna (folket) och vill att Assad sitter kvar...så varför skulle dom uppskatta detta?
Ryssarnas enda två intressen är detta:
En större flottbas i medelhavet med Assads goda minne.
Skapa mera kaos för att splittra EU

Har man hängt med ett tag med Putins agerande så är det ganska lätt matematik.
__________________
Senast redigerad av Jerom 2015-10-13 kl. 13:36.
Citera
2015-10-13, 13:45
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Hur kan dom vara det?
Ryssarna bombar rebellerna (folket) och vill att Assad sitter kvar...så varför skulle dom uppskatta detta?
Ryssarnas enda två intressen är detta:
En större flottbas i medelhavet med Assads goda minne.
Skapa mera kaos för att splittra EU

Har man hängt med ett tag med Putins agerande så är det ganska lätt matematik.
För det första så är folkopinionen delad mellan rebeller och Assad. Men betänk att den överväldigande majoriteten av befolkningen väljer att bo i Assads områden, och det är också inom dessa områden som internflyktingarna har slagit sig ner.
Citera
2015-10-13, 15:45
  #81
Medlem
tarmskvallers avatar
Känner nästan att jag måste "lära" folk hur det ligger till efter att ha sett den här tråden 2 dagar nu.

För lite mer än 4 veckor sen lämnade många flyktingar flyktinglägren, det tar ca 4 veckor att ta sig till sverige. Det här är inte början på slutet, det är bara slutet på den senaste vågen. Bara följa strömmarna i utrikes media så ser du. Så här har det vart hela sommaren.

Regeringen ljuger också och säger att de inte har koll på strömmarna och var helt oförberedda inför detta. Detta gör mig arg.
__________________
Senast redigerad av tarmskvaller 2015-10-13 kl. 15:51.
Citera
2015-10-13, 16:48
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Känner nästan att jag måste "lära" folk hur det ligger till efter att ha sett den här tråden 2 dagar nu.

För lite mer än 4 veckor sen lämnade många flyktingar flyktinglägren, det tar ca 4 veckor att ta sig till sverige. Det här är inte början på slutet, det är bara slutet på den senaste vågen. Bara följa strömmarna i utrikes media så ser du. Så här har det vart hela sommaren.

Regeringen ljuger också och säger att de inte har koll på strömmarna och var helt oförberedda inför detta. Detta gör mig arg.
Tack för ditt bidrag. Jag var inte medveten om att det bröt upp en stor grupp från flyktinglägren för en månad sedan (alltså, i större utsträckning än tidigare). Emellertid så tror jag (eller hoppas) att slutdestinationen inte längre är Sverige i första hand, om de har tagit del av nyheter om tältläger under sin resa genom Europa. Kanske Norge är mer lockande nu.

Enligt tysk statistik (www.bamf.de) så har andelen syrier som söker asyl där ökat procentuellt. Detta kan vara en förklaring till den procentuella minskning som vi verkar se i Sverige.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback