Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-08, 01:16
  #1
Medlem
1. 25

2. Symptom
Endast synliga symptom, gula fläckar/skorpor i gommen.
a) Vilka symptom finns?
-||-
b) När började symptomen?
Märkte det nu precis.

3. Har du några kända sjukdomar?
Nej.

4. Har du tidigare haft några sjukdomar? Skador? Operationer?
Nej

5. Tar du några läkemedel (inkl. receptfria)? Eller kosttillskott?
Nej.

6. Röker du? (Framförallt om symptom från luftvägar eller hjärta-kärl.)
Nej.

7. Allergier?
Nej.

8. Något övrigt som du tror kan vara viktigt?
Snusar.

BILD
https://www.anony.ws/image/D9QX
__________________
Senast redigerad av avento 2015-10-08 kl. 01:19.
Citera
2015-10-08, 01:36
  #2
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Det liknar varbildning; kan det vara förstadiet till halsfluss? Det sitter i och för sig längre bak i halsen, bakom gomseglet, men om du känt dig svullen i halsen respektive haft ont, så kan det vara det.
Citera
2015-10-08, 01:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Det liknar varbildning; kan det vara förstadiet till halsfluss? Det sitter i och för sig längre bak i halsen, bakom gomseglet, men om du känt dig svullen i halsen respektive haft ont, så kan det vara det.

Okej okej, jag har ignen aning. Nej inget alls.. Slog mig dock nu att jag drack j*vligt varm oboy i förrgår natt. Kanske brände mig då och nu börjar det bli skorpa?
Citera
2015-10-08, 01:58
  #4
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avento
Okej okej, jag har ignen aning. Nej inget alls.. Slog mig dock nu att jag drack j*vligt varm oboy i förrgår natt. Kanske brände mig då och nu börjar det bli skorpa?

Låter som att pusslet föll på plats där. Ytliga brännskador får ofta en gulaktig nyans, som senare förvandlas till en blodrödaktig fläck. Jag säger som samtliga läkare: Avvakta och se hur det utvecklas. Om det gula övergår till brun-blod-röd färg (levrat) så har du fått ett slags skorpa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback