Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-07, 23:06
  #1
Medlem
Vad tycker ni om tjejer med mustasch? De tjejerna med lite mörkare hår är väl de som är mest drabbade, vet 2 tjejer på mitt jobb (Willys) som har mustasch, tycker detta är väldigt avtändande måste jag säga. Jag som kille märkte direkt när jag var 14 -15 och fick lite fjun och rakade av det med en gång. Då måste väl ändå dessa tjejer märka det också? Den ena av dem är väldigt osocial och verkar inte bry sig helt enkelt då hon aldrig pratar med någon och lever för sig själv.

Ni tjejer med mustasch, varför rakar ni inte av den?
Vad tycker ni killar om detta?
Citera
2015-10-07, 23:10
  #2
Avstängd
Danellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurparken
Vad tycker ni om tjejer med mustasch? De tjejerna med lite mörkare hår är väl de som är mest drabbade, vet 2 tjejer på mitt jobb (Willys) som har mustasch, tycker detta är väldigt avtändande måste jag säga. Jag som kille märkte direkt när jag var 14 -15 och fick lite fjun och rakade av det med en gång. Då måste väl ändå dessa tjejer märka det också? Den ena av dem är väldigt osocial och verkar inte bry sig helt enkelt då hon aldrig pratar med någon och lever för sig själv.

Ni tjejer med mustasch, varför rakar ni inte av den?
Vad tycker ni killar om detta?

Rent spontant så kan jag känna att hår som rakas bort ofta växer tillbaka tjockare och tätare än innan. Kanske kan detta ha något med saken att göra?
Citera
2015-10-07, 23:16
  #3
Medlem
ElizabethDeanss avatar
Tycker det är vidrigt om det inte ansas och i så fall inte hålls allt för långt
Citera
2015-10-07, 23:18
  #4
Medlem
Knasibass avatar
Orkar inte raka, och klamrar mig fast vid tanken att den nog ändå bara syns på nära håll i visst ljus.
Citera
2015-10-07, 23:20
  #5
Medlem
ElizabethDeanss avatar
inte alltför långt och inte tvinnat / flätat
Citera
2015-10-08, 04:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danello
Rent spontant så kan jag känna att hår som rakas bort ofta växer tillbaka tjockare och tätare än innan. Kanske kan detta ha något med saken att göra?

Det har nog ingenting med saken att göra då det är en myt att håret skulle växa tillbaka tjockare, tätare, eller överhuvudtaget med annorlunda attribut än innan rakningen.

TS: Skulle kunna tänka mig att det är skönt och avkopplande att slippa behöva behaga andra människor med sitt utseende jämt och ständigt. Jag som kille tycker ingenting om tjejer med fjun ovanpå läppen, även om jag samtidigt knappast kan påstå att jag tänder på det. Tänk så mycket mer välmående samhället hade varit utan onaturliga normer.
Citera
2015-10-08, 06:15
  #7
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Orkar inte raka, och klamrar mig fast vid tanken att den nog ändå bara syns på nära håll i visst ljus.

Syns mer än du tror. Och det är fett avtändande för min del iallafall. Skulle aldrig kunna dejta någon som inte rakar ansiktet.

För det finns väldigt mpnga håriga brudar där ute som borde titta sej i spegeln.
Citera
2015-10-08, 06:18
  #8
Avstängd
Fonzarellis avatar
Visst låter det avtändande men håriga rattar leder fan till total impotens.
Citera
2015-10-08, 08:16
  #9
Medlem
E-tards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Orkar inte raka, och klamrar mig fast vid tanken att den nog ändå bara syns på nära håll i visst ljus.

Jag kan garantera dig att det syns även från långt håll. Fruktansvärt osexigt!
Citera
2015-10-08, 08:44
  #10
Medlem
SkepticalHippos avatar
Alla tjejer har ju små hår både på överläppen och på kinderna. Vi skandinaviska, blonda tjejer har ju ofta "persikohud" på dessa ställen. Det vill säga hy med små, små hår som gör att huden får ett mjukt intryck.

I alla fall, min egen mor fick för sig att raka överläppen då hon var yngre för att få bort det. Hon har måstat fortsätta eftersom håret blivit längre och mörkt, hårstråna är inte blonda längre. Jag själv upplevde samma sak då jag började raka benen. Innan hade jag ljus, kort och klen hårväxt som inte syntes annat än på riktigt nära håll. Nu kommer det äckliga mörka och långa hårstrån.

Så jag tror att de flesta kan uppleva att håret blir grövre för att det blir mörkare och längre efter rakning. Håret på min överläpp syns bara om man är riktigt nära (just pga sin kvalitet, längd och färg). Jag tänker då fan inte raka.
Citera
2015-10-08, 09:40
  #11
Medlem
Bladderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Innan hade jag ljus, kort och klen hårväxt som inte syntes annat än på riktigt nära håll. Nu kommer det äckliga mörka och långa hårstrån.

Så jag tror att de flesta kan uppleva att håret blir grövre för att det blir mörkare och längre efter rakning. Håret på min överläpp syns bara om man är riktigt nära (just pga sin kvalitet, längd och färg). Jag tänker då fan inte raka.

Du tror inte att håren på dina ben blev "äckliga mörka och långa" på grund av att du började raka dig när du var liten? Sedan går åren, rakningen påverkar ingenting, men din ålder gör det. Jag hade ljusa fjun på benen när jag var liten pöjk, nu har jag rejält mörka och lurviga ben. Hur många gånger har jag rakat dom? Aldrig.

Borde inte flintskalliga stå och nöta med rakbladet på hjässan då. Nej, det där är en myt som folk utan förmåga att tänka efter sprider. "Jaha, jag började raka benen när jag var elva år och hade fjun, nu är jag äcklig och 100 år och mina ben ser för jävliga ut."

När man är liten är man gullig och fjunig, när man är gammal som vi är då är man borstig och inte så gullig.

---

Citat:
Det har nog ingenting med saken att göra då det är en myt att håret skulle växa tillbaka tjockare, tätare, eller överhuvudtaget med annorlunda attribut än innan rakningen.

TS: Skulle kunna tänka mig att det är skönt och avkopplande att slippa behöva behaga andra människor med sitt utseende jämt och ständigt. Jag som kille tycker ingenting om tjejer med fjun ovanpå läppen, även om jag samtidigt knappast kan påstå att jag tänder på det. Tänk så mycket mer välmående samhället hade varit utan onaturliga normer.

Detta om "onaturliga normer": Jag som man "tvingas" raka mig varenda/varannan dag (förutsättande att det inte finns ett stort fint skägg). Hur ofta gnäller vi snubbar om det på ett officiellt, gnälligt sätt motsvarande äckelfeministerna?

Aldrig, naturligtvis. Varför? Jo, för att det är bara som det är, inget konstigt. En del killar vill raka sig och gör det därför. En del som jag, vill inte raka sig men gör det ändå för att det är ytterligare ett tecken på att jag sköter mitt liv (numera).

"Normer" är där för att visa att man inte är en galning, att man försöker, att man vill vara en del av gemenskapen. I vänsterextremas/extremlatas värld finns normer (knappt att man kan kalla vissa av deras olater och perversioner som normer) som vanligt folk inte vill ta del av.

Normer som angränsar sexuell identitet är väl rätt uppenbara och behöver inte gås in på vidare.

"Hår under armarna var naturligt förr", ja det var det. Tills kvinnor som rakade sig fick mer manlig uppmärksamhet eller så blev det bara "en grej" (som kvinnor ofta får för sig, alla vill se ut exakt som topp-honan) och då började alla andra kvinnor raka sig.

Att torka sig i baken med en pinne var också "normativt" förr. Varför klagar inte feminister på det? Varför ska bara kvinnor behöva torka sig med dasspapper eller skölja baken med vatten efter uträttat behov. Jag tycker vi inrättar ett råd som jobbar med dom här frågorna, naturligtvis betalad av staten, d v s du och jag.

Kvinnor, har ni en mustasch, gör er själva en tjänst och raka bort den. Mustasch signalerar man sedan hedenhös. Även fjun. Behåll den om ni vill, men jag kommer att misstänka att ni är konstiga, på samma sätt som stackars, unga killar ser fjantiga ut när de inte ens fått ett skäggfjun när de är 20-21. It goes both ways, precis som vänsterextremister.
Citera
2015-10-08, 11:19
  #12
Medlem
iBoners avatar
Sprutade en brud i ansiktet en gång och efteråt såg jag att sperman satt kvar i hennes mustasch. Det var lite chockerande och samtidigt lite äckligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback