Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-04, 15:35
  #13
Medlem
sebno1s avatar
Nu är jag inte hemma, men min sambo skicka ett sms och sa att det börjat bubbla på fint nu.

Ställde den mörk och i ett varmare rum! Så tack för det tipset. Funderar lite nu ska jag ta ut den igen nu när det ändå kommit igång? Tänkte vill inte att det ska jäsa för fort?!
Citera
2016-01-04, 17:52
  #14
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Nu är jag inte hemma, men min sambo skicka ett sms och sa att det börjat bubbla på fint nu.

Ställde den mörk och i ett varmare rum! Så tack för det tipset. Funderar lite nu ska jag ta ut den igen nu när det ändå kommit igång? Tänkte vill inte att det ska jäsa för fort?!

Det där med "för fort" är ju lite av en definitionsfråga, och kanske inte heller det viktigaste i sammanhanget. Hur varmt är det i rummet? Har du kollat vad jästtillverkaren rekommenderar för just den jästen? Är det bara några grader över 20 bör det vara hur lugnt som helst, men skadar aldrig att försökra sig om det.

Gott att det tagit sig i alla fall
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback