Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 22:29
  #745
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
fan va man börjar hata tv-serien när originalet fortfarande är så jäkla bra

att de på TV inte fattar är att grejen med zombie grejen inte är zombies utan själva bygga upp världen igen och det är fortfarande fokus i serieserien

Håller med!

Om man läser i TV-serie tråden är det flera som klagat på att det är för få zombies nu. Känns som de inte alls har fattat vad serien går ut på. Önskar att de tittade ännu mer på serieserien när de gör tv-serien.
Citera
2018-01-03, 18:58
  #746
Medlem
Elementarts avatar
Idag släpptes det senaste numret, det ser ut o bli en intressant fortsättning: https://vignette.wikia.nocookie.net/...-175-Cover.jpg
Citera
2018-02-09, 02:03
  #747
Medlem
Elementarts avatar
I onsdags kom det ut ett nytt nummer, riktigt bra
Citera
2018-04-19, 14:42
  #748
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
att de på TV inte fattar är att grejen med zombie grejen inte är zombies utan själva bygga upp världen igen och det är fortfarande fokus i serieserien

Håller med om detta. Kirkman är som tur heller inte rädd för att ha ihjäl sina rollfigurer trots att de kan vara omtyckta sådana. Det viktiga är det för, eller någon gång i framtiden, kan föra berättelsen framåt.
__________________
Senast redigerad av skunkensune 2018-04-19 kl. 14:46.
Citera
2018-08-15, 06:52
  #749
Medlem
Med reservation för att jag bara har läst till nr 85 eller så så stör jag mig på att de inte ser till att slippa oroa sig för zombier: Flytta till en ö, lägg ner jobbet på att rensa den totalt och sedan kan de slappna av! Zombierna kan rimligen inte simma. Hur svårt kan det vara, typ?

Fast då hade det ju inte blivit någon spänning i serien....
Citera
2018-09-16, 10:04
  #750
Medlem
DixieDs avatar
AAASSSSå!

Jag stör mig på att man skulle bara låta Shane dö på det sättet. Jag förstod nästan i första säsongen att han var botemedlet. Han var IMMUN. Så skulle Rick och Shane slåss om samma kvinna? Istället för att dö genom zombies så blir han dödad av sin bästa vän istället. Hur kul blir serien nu? ...Ohhh vad störd jag blev....

OOHHH
Citera
2018-09-21, 22:55
  #751
Medlem
Elementarts avatar
Issue #183 var ganska bra, det är intressant att se allt som The Commonwealth byggt upp.
Citera
2019-07-02, 23:10
  #752
Medlem
Sameshs avatar
The Walking Dead' Comics - Ends With Surprise Finale

Då har serien tagit slut, känns ändå väl att man inte fortsätter att mjölka serien hur länge som helst vilket man tyvärr har gjort med tv-serierna.
Citera
2019-07-04, 16:13
  #753
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
The Walking Dead' Comics - Ends With Surprise Finale

Då har serien tagit slut, känns ändå väl att man inte fortsätter att mjölka serien hur länge som helst vilket man tyvärr har gjort med tv-serierna.

Ja och till skillnad från tv-serien så tycker jag att den har varit lika bra hela tiden. Men hade ändå önskat att de gjorde några fler avsnitt som kanske utspelade sig under en längre tidsperiod. Men dumt att klaga.
Citera
2019-07-04, 17:55
  #754
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Ja och till skillnad från tv-serien så tycker jag att den har varit lika bra hela tiden. Men hade ändå önskat att de gjorde några fler avsnitt som kanske utspelade sig under en längre tidsperiod. Men dumt att klaga.

Jag har bara köpt samlingsvolymerna så har inte läst #32 än som innehåller dom sista numren men det kändes väldigt snabbt på slutet med Commonwealth, Kirkman säger ju själv i länken att han började få slut på idéer och kanske orken också. Håller med om att serietidningen har hållit hög klass under hela sin utgivningsperiod.
Citera
2019-07-05, 23:02
  #755
Medlem
Elementarts avatar
Jag hade missat att läsa de nummer som kom ut i juni och juli, och fick läsa ikapp dem idag, men man kan lugnt säga att jag vart ganska ställd när jag insåg att det här var det sista numret någonsin av The Walking Dead. Serietidningen har jag läst sen 2009/2010 nån gång. Jag tycker att serietidningen fick ett ganska bra avslut ändå o jag ska nog läsa om första halvan av serietidningen nån gång längre fram.
Citera
2019-08-17, 01:58
  #756
Medlem
Bara jag som blev arg över slutet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback