Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-09, 18:04
  #13
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weezor
https://distriktslakare.com/byt-antidepressiva/

Det var en intressant sida
Citera
2019-01-10, 21:48
  #14
Medlem
twigulzs avatar
Just sertralin tar väldigt lång tid på sig innan den ger full effekt. Skulle vänta minst 4 veckor mellan varje dosbyte. Håller själv på att hoppa av sertralintåget just nu, medicinen gjorde mig extremt trött och orkeslös. Ifall du har problem med trötthet eller låg motivation skulle jag kanske testa något som Voxra istället för SSRI/SNRI-preparat, äter själv denna medicin och får i princip inga biverkningar av den.
Citera
2024-03-21, 20:42
  #15
Medlem
Har tidigare ätit sertralin vilket jag slutade med i början på året. På grund utav olika anledningar var jag tvungen att börja igen och då satte läkaren in Escitalopram istället.

Har nu ätit Escitalopram i 4 dagar, samtliga dagar har jag varit som en zombie, väldigt seg och knappt orkat plocka upp en tröja från golvet, inte orkat gå upp ur soffan etc.

Jag har ändå försökt ta mig ut på promenader med det går så där, benen känns delvis som spagetti och jag känner mig nästintill bäng på dem.

Jag känner mig oerhört virrig, slöddrar när jag pratar, inbillar mig saker (nästan som hallucinationer fast inte riktigt) och är allmänt låg.

Är detta något normalt i insättningsfasen på dessa? Minns att jag inte vart så här på sertralin i början? Kan det vara värt att byta och gå tillbaka till sertralin eller går detta över med tiden?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback