Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-31, 10:08
  #61
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Körde färdigt det idag och anser att det var fruktansvärt mycket bättre än Unity vilket antagligen är ett av de sämsta spel jag någonsin kört, men var förstås tvungen då jag bara ville få veta fortsättningen på storyn.
Självklart inte lika bra tvåan eller Brotherhood, men helt okej återhämtning från Unity.

Däremot märks det väldigt väl hur PK Ubisoft har blivit då det känns som om de nästan släppt hela grejen kring Edenrelikerna och hur jakten på den i modern tid går. Nästan som att de blivit rädd för att trampa några religiösa jävlar på tårna (eller ännu värre; att Templars har sagt ajabaja till att avslöja allt för mycket, höhö).

Tror det var max 3 minuter i spelet som man ö.h.t hade någon kontakt med Juno och 8 minuters cutscenes då man fick se vad de där två tjommarna som hängde med Desmond pysslar med.
Känns som att det omöjligen kan bli riktigt intressant igen sedan Desmond dog då det var han som fick rejäla grejer att hända.
Slutet är alltså enligt mig så otroligt dåligt att spelet knappt borde säljas. Innan slutet helt okej dock.

Vad fan händer med AC serien? Är det så giriga att de slänger ut vad skit som helst ? Unity samt nu slutet i Syndicate
__________________
Senast redigerad av utan.att.stanna 2015-12-31 kl. 10:26.
Citera
2016-06-07, 07:49
  #62
Medlem
Skaffade PS4 för att spela detta. Jag känner mig som Spindelmannen när jag forsar fram med mina linor. Dumma motståndare också "OJ, här ligger en kropp, varför då? Jag går ändå min runda". Var de tvungna att ha samma körstil som GTA fast med hästar? Hästarna tål ju mer än vad ferraris gjorde i GTAV
Citera
2016-08-26, 13:35
  #63
Medlem
XtraXs avatar
Kommer det ett nytt spel i serien nästa år?
Citera
2016-08-27, 00:00
  #64
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Kommer det ett nytt spel i serien nästa år?
Är väl inget som är officiellt ännu men det lär det göra. Brukar komma ett spel per år i AC-serien
Citera
2016-10-11, 15:35
  #65
Medlem
Kickexs avatar
Okej, har nu klarat av spelet.
Köpte det på rea, vilket som var det enda sättet för mig att fortsätta med storyn.
Efter fiaskot med trean så är jag dessvärre inte samma AC fan som jag brukade vara.
Och det var inget i detta spelet som lockade mig då det såg ut som en kopia av unity fast med transportmedel. Och det var en trevligt tillägg men gjorde det verkligen inte värt att köpa skiten för fullt pris.
Jag gillar hur spelets combat system har blivit förbättrats sedan revelations men vad som angår storyn så är bokstavligen allt skit efter dom lämnade Ezio och har börjat fokusera på assassin's mer än creed. Och det som lockande i början av serien var exakt tvärtemot.
Så i slutänden så var det i stort sätt bara "nu tidens" story som jag ville se i det här spelet, vilket som jag nu vet, levererade inget nytt.
Man skulle tro att saker borde ändras när man släpper lös en gud men nej.

Så för att summera, tur att man köpte det på rea.
Citera
2017-03-06, 12:26
  #66
Medlem
4298Redos avatar
Tja! Har fått i uppgift att inhandla detta svärd från spelet Assasins creed. Någon som vet hur man får tag i det? Går bara att köpa på utländska sidor eller någon som har något tips på hur man enklare kan få tag i det?
Citera
2017-03-06, 12:29
  #67
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4298Redo
Tja! Har fått i uppgift att inhandla detta svärd från spelet Assasins creed. Någon som vet hur man får tag i det? Går bara att köpa på utländska sidor eller någon som har något tips på hur man enklare kan få tag i det?

Alltså, va?
Citera
2017-03-06, 13:02
  #68
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Alltså, va?

Glömde skriva vilket. Cane sword. https://www.google.se/search?q=cane+...sKeBATjw-puzM:
Citera
2022-06-10, 20:37
  #69
Medlem
HeavyPops avatar
Har beställt det nu.
Ska bli kul att se vad det är för spel.

Är det bra grafik? Samma nivå som Assassin's creed origins..?

Beställde det från media markt, xbox one...
Citera
2022-06-10, 22:35
  #70
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Har beställt det nu.
Ska bli kul att se vad det är för spel.

Är det bra grafik? Samma nivå som Assassin's creed origins..?

Beställde det från media markt, xbox one...

Är väl ungefär klass med Origins, dock helt annan miljö. Det bästa tyckte jag var att man kan få en änterhake så man både kan dra sig upp till toppen av byggnader och nedför utan att ta skada.
Citera
2022-06-11, 05:26
  #71
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Är väl ungefär klass med Origins, dock helt annan miljö. Det bästa tyckte jag var att man kan få en änterhake så man både kan dra sig upp till toppen av byggnader och nedför utan att ta skada.

Coolt
Ser verkligen fram emot detta.
Finns det bara assassin's creed valhalla med xbox x grafik..?

Fin bild förresten, egyptologen...
Citera
2022-06-11, 11:14
  #72
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Coolt
Ser verkligen fram emot detta.
Finns det bara assassin's creed valhalla med xbox x grafik..?

Fin bild förresten, egyptologen...

"
Citat:
Stora pilska ögon, och en slags penis mitt i ansiktet!"


Har ej spelat nåt av creed spelen på senaste konsolerna, men minns Odyssey snyggt redan på ps4 så det är nog ännu finare på Xbox x/ps5
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback