Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-14, 01:28
  #13
Medlem
Om det är just natur du är efter, har du tittat åt skottland?

Sen är England mer mångkulturellt än Sverige, det är inte riktigt så enkelt som att en mörk person är invandrare här (säger jag som själv är vit svensk och invandrare till UK).

Men annars som sagt ovan kanske Bath är något, annars Lake district? Inga större städer men väldigt fin natur.

Jag själv tycker om Manchester men det är en storstad och precis som i London kommer du hitta många olika kulturer och folkslag i Manchester (om än inte lika utpräglat som i London som är väldigt invandrartätt).

Annnars vet jag inte, Newcastle kanske? Har inte vart där själv men det är ju hyfsat isolerat jämfört med många andra städer så där kanske är lite mer "traditionellt"? Kan även vara värt att kolla på yorkshire tror jag.
Citera
2016-09-09, 20:02
  #14
Medlem
Både Manchester och Glasgow är tevligare än London.
Edinburgh är fint men en turistfälla.
Bäst på sista resan var lilla Scarborough, + lokalbuss upp till ännu mindre Whitby, båda mycket genuina och folk var intresserade av oss, diskuterade "brexit" med alla.
Brighton är mysigt och likaså det lite "finare" Eastborne och båda lätta att nå från London.
Citera
2016-09-09, 21:07
  #15
Medlem
Jag rekommenderar vilken småstad som helst. Sedan är det litet upp till dig och dina intressen om du vill åka till Lynton i Devon, King's Lynn, Buxton i High Peak District, Whitby på östkusten eller något annat ställe. Håll dig borta från allt som liknar storstäder så kommer du att trivas bra!
Citera
2016-09-11, 00:51
  #16
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karinbm
Både Manchester och Glasgow är tevligare än London.
Edinburgh är fint men en turistfälla.
Bäst på sista resan var lilla Scarborough, + lokalbuss upp till ännu mindre Whitby, båda mycket genuina och folk var intresserade av oss, diskuterade "brexit" med alla.
Brighton är mysigt och likaså det lite "finare" Eastborne och båda lätta att nå från London.

Va? På vilket sätt är Glasgow trevligare än London? Edinburgh kan lätt bli en turistfälla om man inte efterforskar lite innan man kommer hit, det kan jag hålla med om.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2631172

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback