Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-07, 16:14
  #1
Medlem
Detta är min första tråd här, så kanske lagt tråden på fel ämne men

Iallafall så för 12år sen så tog min mamma livet av sig dagen innan min 10års dag, själviskt jag vet.

Och nyss fick jag reda på att det fanns en man i hennes liv som hon var jätte kär i. Jag kommer ihåg att jag såg denna man sista jag hälsade på henne. Han var utländsk och skulle gifta sig med annan kvinna för att få uppehållstillstånd här i sverige. Bröllopet har jag hört skulle vara det datumet hon valde att avsluta sitt liv och min bror sa även att hon skulle träffa honom då..

Jag vet inte vad han sa till henne men det var såppas att hon drog i sig alla sina piller plus att hon hade 2.1 i promille..

Hon var en självisk hora som brydde sej mer om pojkvän än sin familj men oavsett så vill jag veta vem han är. Kommer ihåg hans utseende som om de vore igår men de enda jag vet om honom att han gifte sig runt ulricehamns området den 2a augusti 2003.

Jag har ringt skatteverket och ulricehamns kommun och ska ringa migrationsverket imorgon. Om någon annan vet ett sätt att ta reda på denna information så snälla hjälp mig

ps: har inte tänkt skada honom om folk tror får den uppfattningen. Vill mer få reda på vad han sa till henne den kvällen som fick henne göra som hon gjorde. kanske berätta för hans fru och barn att han utnyttjade dom och min mamma.
__________________
Senast redigerad av tschackk 2015-10-07 kl. 16:32.
Citera
2015-10-07, 16:21
  #2
Medlem
Medicinens avatar
Man kan väl höra med kyrkan. Antingen Svenska kyrkan eller om du tror/vet att det var någon annan kyrka/tro.
Citera
2015-10-07, 16:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Man kan väl höra med kyrkan. Antingen Svenska kyrkan eller om du tror/vet att det var någon annan kyrka/tro.

Tror du inte de har nån slags tystnadsplikt eller nått? Måste vara nån som har journaler på nya svenska medborgare...
Citera
2015-10-07, 16:37
  #4
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tschackk
Tror du inte de har nån slags tystnadsplikt eller nått? Måste vara nån som har journaler på nya svenska medborgare...
Journaler?? Vad är ditt syfte med sökandet?
Kyrkan kan säkert berätta för dig vilka som gifte sig 2/8 2003. Något mer kan de inte hjälpa dig med.
Vad är det för journaler du pratar om och tror du skatteverket har sådana. Migrationsverket och kommunen kanske har journaler, men de om några har väl tystnadsplikt. Av en god anledning också.

EDIT: Läste din update nu. Det räcker ju att du får ett namn då?
Citera
2015-10-07, 16:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Journaler?? Vad är ditt syfte med sökandet?
Kyrkan kan säkert berätta för dig vilka som gifte sig 2/8 2003. Något mer kan de inte hjälpa dig med.
Vad är det för journaler du pratar om och tror du skatteverket har sådana. Migrationsverket och kommunen kanske har journaler, men de om några har väl tystnadsplikt. Av en god anledning också.

Mitt syfte är framförallt att jag ska kunna konfrontera honom, jag vill veta vad han gjorde mot henne för att leva i ovetandet som jag har gjort hela mitt liv och är fruktansvärt. Jag vill kunna gå vidare men de kan jag inte göra förren jag vet varför.

Jo men religiösa brukar vara rätt jobbiga i sånna saker. journaler menar jag med att dom har lister på vilka som t.ex. gifter sig, blir svensk medborgare osv.
Citera
2015-10-07, 16:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Journaler?? Vad är ditt syfte med sökandet?
Kyrkan kan säkert berätta för dig vilka som gifte sig 2/8 2003. Något mer kan de inte hjälpa dig med.
Vad är det för journaler du pratar om och tror du skatteverket har sådana. Migrationsverket och kommunen kanske har journaler, men de om några har väl tystnadsplikt. Av en god anledning också.

EDIT: Läste din update nu. Det räcker ju att du får ett namn då?

Jo de gör de för han lär ju bytt efternamn om han gifte sig. ska ringa svenska kyrkan imorgon och kika, tack för tipset
Citera
2015-10-07, 17:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tschackk
Jo de gör de för han lär ju bytt efternamn om han gifte sig. ska ringa svenska kyrkan imorgon och kika, tack för tipset
Du säger att det är en utländsk man som gifte sig med en svensk kvinna för att få uppehållstillstånd. De kan ha gift sig inom något trossamfund (kristet, syrianska, muslimskt) eller borgligt men oavsett detta så ska äktenskapet registreras hos Skatteverket för att kunna användas för rätt till uppehållstillstånd. Det är alltså Skatteverket som har uppgift om registrerade äktenskap just den dagen. Dessa uppgifter bör vara allmän handling så enklast bör vara att i en "begäran om utlämnande av allmän handling" be om uppgifter om ingångna äktenskap i Ulricehamns kommun detta datum. Kanske behöver du vidga sökandet till hela Västra Götalands län om äktenskapet ingicks i någon kommun kring Ulricehamn. Du kommer inte att få personnummer, men namn bör du kunna få.
Du kan ringa eller maila till Skatteverket. Enligt regelverk ska sådan begäran hanteras skyndsamt och de får inte fråga vad du ska ha detvtill eller vem du är. De får bara fråga sådant de behöver veta för att kunna ta gram uppgifterna. Lycka till.
__________________
Senast redigerad av Farmor52 2015-10-07 kl. 17:14. Anledning: Stavfel
Citera
2015-10-07, 18:30
  #8
Medlem
Skatteverket har uppgifter på detta kolla Äktenskapsregistret håll oss uppdaterad med status.
Citera
2015-10-07, 20:16
  #9
Medlem
Om de gifte sig i Ulricehamn är ju chansen stor att det kan ha stått i dagstidningen UT under denna tid ? Dagstidningarna i småkommuner brukar ha små notiser om födda,döda och gifta.

Det finns microfilmer på Biblioteket. här är dagstidningen för de datumen.
__________________
Senast redigerad av Labrinths 2015-10-07 kl. 20:25.
Citera
2018-10-13, 10:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tschackk
Detta är min första tråd här, så kanske lagt tråden på fel ämne men

Iallafall så för 12år sen så tog min mamma livet av sig dagen innan min 10års dag, själviskt jag vet.

Och nyss fick jag reda på att det fanns en man i hennes liv som hon var jätte kär i. Jag kommer ihåg att jag såg denna man sista jag hälsade på henne. Han var utländsk och skulle gifta sig med annan kvinna för att få uppehållstillstånd här i sverige. Bröllopet har jag hört skulle vara det datumet hon valde att avsluta sitt liv och min bror sa även att hon skulle träffa honom då..

Jag vet inte vad han sa till henne men det var såppas att hon drog i sig alla sina piller plus att hon hade 2.1 i promille..

Hon var en självisk hora som brydde sej mer om pojkvän än sin familj men oavsett så vill jag veta vem han är. Kommer ihåg hans utseende som om de vore igår men de enda jag vet om honom att han gifte sig runt ulricehamns området den 2a augusti 2003.

Jag har ringt skatteverket och ulricehamns kommun och ska ringa migrationsverket imorgon. Om någon annan vet ett sätt att ta reda på denna information så snälla hjälp mig

ps: har inte tänkt skada honom om folk tror får den uppfattningen. Vill mer få reda på vad han sa till henne den kvällen som fick henne göra som hon gjorde. kanske berätta för hans fru och barn att han utnyttjade dom och min mamma.

Du verkar ju vara helt tappad. En person som tar livet av sig mår inte bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback