Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-07, 16:09
  #1
Avstängd
Inte mycket hörs om detta, trots att nyheten är 2 år gammal. Men Israel gav då tillstånd att borra efter olja på de ockuperade Golanhöjderna som tillhör Syrien. Bolaget som fick detta privilegium ägs direkt av av skumma maktaktörer som Dick Cheney och tro det eller ej, Rothschild.

Citat:
Israel has granted oil exploration rights inside Syria, in the occupied Golan Heights, to Genie Energy. Major shareholders of Genie Energy – which also has interests in shale gas in the United States and shale oil in Israel – include Rupert Murdoch and Lord Jacob Rothschild.

Nu väcker detta frågor. Är ISIS och inbördeskriget till gagn för dessa mäktiga oligarker och plutokrater eller är de ett hinder? Är det ett "söndra och härska"-spektakel vi ser igen av Rothschild igen, som tycks vara mästare på att splittra samhällen det fördolda, för att få vad de vill? Rothschilds främsta kännetecken och styrka är just diskretion och hemlighetsmakeri, vilket de själva erkänner i dokumentären "Brittiska Aristokrater: Rothschild".
https://www.craigmurray.org.uk/archi...nd-rothschild/
https://www.youtube.com/watch?v=b0su39y7QOM

https://www.rt.com/op-edge/syria-wor...e-message-604/
__________________
Senast redigerad av kostarskjortan 2015-10-07 kl. 16:14.
Citera
2015-10-07, 17:25
  #2
Moderator
vfs avatar
Politik - Utrikes --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2015-10-07, 17:55
  #3
Avstängd
bumpos avatar
Typiskt av rothchild att göra detta, ingen verkar bry sig heller. ISIS är defintivt inget hinder för dessa, jag menar vad ska isis göra liksom? Rothchild är så mäktiga att dom kan i princip göra vad dom vill mot isis.
Citera
2015-10-07, 19:22
  #4
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det verkar ju inte gå sådär jättebra för alla deras projekt i Israel direkt..
Israel Energy Initiatives (IEI) was founded in 2008 to develop oil shale in Israel. In July 2011, the company received a one year extension of a three year license to explore oil shale resources on 238 square kilometres (92 sq mi) in Israel's Shefela region. In September 2014, a government planning committee rejected a building permit for the project. The committee decision essentially killed the project, as IEI did not pursue any means of appeal. By the time of the committee ruling most of the staff of IEI, including Chief Scientist Harold Vinegar, had moved to work at the sister company, Afek.

Men om ni tror att de har sådan supermakt och att Afek-projektet kommer bli en vinnare så är det väl bara att göra som rotschildarna - köp lite aktier (fast de 2 senaste åren har aktien inte gått upp något alls så jag vet inte om det är nån kanonaffär direkt..)

EDIT: För övrigt äger Rothschild, Murdoch och de andra tillsammans endast 11% av aktierna i Genie Oil&Gas...
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-10-07 kl. 19:29.
Citera
2015-10-07, 20:45
  #5
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Politiker i Nederländerna och Frankrike har kommit överens om att låta sina skattebetalare betala motsvarande 1,5 miljarder kronor till den brittiska finansfamiljen Rothschild för två tavlor.

http://www.friatider.se/skattebetala...j-s-ljer-konst
Citera
2015-10-07, 22:15
  #6
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Inte mycket hörs om detta, trots att nyheten är 2 år gammal. Men Israel gav då tillstånd att borra efter olja på de ockuperade Golanhöjderna som tillhör Syrien. Bolaget som fick detta privilegium ägs direkt av av skumma maktaktörer som Dick Cheney och tro det eller ej, Rothschild.



Nu väcker detta frågor. Är ISIS och inbördeskriget till gagn för dessa mäktiga oligarker och plutokrater eller är de ett hinder? Är det ett "söndra och härska"-spektakel vi ser igen av Rothschild igen, som tycks vara mästare på att splittra samhällen det fördolda, för att få vad de vill? Rothschilds främsta kännetecken och styrka är just diskretion och hemlighetsmakeri, vilket de själva erkänner i dokumentären "Brittiska Aristokrater: Rothschild".
https://www.craigmurray.org.uk/archi...nd-rothschild/
https://www.youtube.com/watch?v=b0su39y7QOM

https://www.rt.com/op-edge/syria-wor...e-message-604/
Vad är särskilt konstigt med detta?
Har ingenting med ISIS att göra, utan Golanhöjderna ses av Israel som varande Israeliskt territorium ända sedan 1981 enligt en israelisk lag*.
Detta är alltså mark som Israel tog redan 1967.

Att bolaget ägs av skumma maktaktörer som Cheney och Rotschilds säger heller inte så mycket, då skumma maktaktörer har sina fingrar i väldigt många olika bolag.
Det är trots allt lite det som är definitionen av en maktaktör.


*https://en.wikipedia.org/wiki/Golan_Heights_Law
Citera
2015-10-08, 16:06
  #7
Medlem
styrlunds avatar
Här har vi en av förklaringarna till varför USA vill försätta Syrien i ett kaos med inbörderskrig.
Irak, Libyen var det olja.
Afghanistan var det opium.
Och folk tror det handlar om religion....
Citera
2015-10-09, 17:00
  #8
Avstängd
Är det en "konspiration" så fort Rothschild nämns?

Det är ju snarare så att Rothschild äger Israel, UK och Europa samt har enormt inflytande i USA över politiska marionetter som knarkare i form av George W och Obama.

Vet man detta, så vet man också att Rothschild är i råvarubranschen och gör allt för att starta sina "söndra och härska-krig" överallt på sedvanligt False Flag-manér.
Citera
2018-09-17, 18:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Här har vi en av förklaringarna till varför USA vill försätta Syrien i ett kaos med inbörderskrig.
Irak, Libyen var det olja.
Afghanistan var det opium.
Och folk tror det handlar om religion....

Kanske dags å ta upp denna tråd igen, nu ser det ut som det börjats borra på golan heights i allafall. Detta enligt RT, har inte hittat nån annan media på det än dock. https://www.youtube.com/watch?v=ZEpNA47av74
Citera
2018-09-19, 21:40
  #10
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instrum
Kanske dags å ta upp denna tråd igen, nu ser det ut som det börjats borra på golan heights i allafall. Detta enligt RT, har inte hittat nån annan media på det än dock. https://www.youtube.com/watch?v=ZEpNA47av74

bra trådlyft som är högst aktuell!

när jag och mina vänner diskuterar syrienkonflikten brukar jag ofta påpeka att landet har rikedomar som usa/israel vill lägga vantarna på... jag möts då ofta av "vaddå syrien är ingen oljestat" men detta är ju ett bevis svart på vitt varför man inte vill släppa ockuperade delar av syrien.

som jag förstår det började syriens president bashar al-assad med hjälp av ryssland få rätt bra ordning på landet... läget började bli allt mer stabilt, vilket gjorde att usa/israel inte hade någon anledning att vara där.

genom att skapa kaos (sponsra isis och suspekta grupperingar) ger usa/israel sig själva en anledning att stanna i landet och skapa inflytande/makt över syrien.

klassisk "söndra och härska" taktik som vi sett användas många gånger tidigare...

synd att resten av världen är så blåögd att vi tillåter detta.
Citera
2018-09-20, 20:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
bra trådlyft som är högst aktuell!

när jag och mina vänner diskuterar syrienkonflikten brukar jag ofta påpeka att landet har rikedomar som usa/israel vill lägga vantarna på... jag möts då ofta av "vaddå syrien är ingen oljestat" men detta är ju ett bevis svart på vitt varför man inte vill släppa ockuperade delar av syrien.

som jag förstår det började syriens president bashar al-assad med hjälp av ryssland få rätt bra ordning på landet... läget började bli allt mer stabilt, vilket gjorde att usa/israel inte hade någon anledning att vara där.

genom att skapa kaos (sponsra isis och suspekta grupperingar) ger usa/israel sig själva en anledning att stanna i landet och skapa inflytande/makt över syrien.

klassisk "söndra och härska" taktik som vi sett användas många gånger tidigare...

synd att resten av världen är så blåögd att vi tillåter detta.


jag tror allt bottnar i petrodollarns begynnande död:

1. alla oljeländer som tidigare hoppat av petrodollarn har blivit bortbombade en efter en av usa.

2. nu har kina utmanat genom egen oljehandel i sin egen guldbackad valuta och Iran har hoppat på det tåget verkar det som. Svårt att bomba iran då både kina o ryssland kommer dras in.

3. sen har vi oljepipeline konflikten genom syrien, där blev assad kompis med ryssland och usa han inte bomba bort dem på sedvanligt sätt.

4. det spekuleras i att oljan vid israels gräns skall uppgå till saud arabiens tidigare tillgångar. Tänk om assad kränger det till kina ajabaja. usa vill då få detta till att bli israel ägt område istället.

5. ryssland vinner ju på att sänka petrodollarn och blandar sig nu i konflikten genom att låta assad skjuta ned det ryska spionplanet så att de får själ till att själva gå in med vapen i zonen.

6. vid jul har vi säkert 100 tusen us troops på gränsen i israel som skall "ordna fred"


-såklart bara spekulationer från min sida.
Citera
2018-09-20, 21:06
  #12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instrum
jag tror allt bottnar i petrodollarns begynnande död:

1. alla oljeländer som tidigare hoppat av petrodollarn har blivit bortbombade en efter en av usa.

2. nu har kina utmanat genom egen oljehandel i sin egen guldbackad valuta och Iran har hoppat på det tåget verkar det som. Svårt att bomba iran då både kina o ryssland kommer dras in.

3. sen har vi oljepipeline konflikten genom syrien, där blev assad kompis med ryssland och usa han inte bomba bort dem på sedvanligt sätt.

4. det spekuleras i att oljan vid israels gräns skall uppgå till saud arabiens tidigare tillgångar. Tänk om assad kränger det till kina ajabaja. usa vill då få detta till att bli israel ägt område istället.

5. ryssland vinner ju på att sänka petrodollarn och blandar sig nu i konflikten genom att låta assad skjuta ned det ryska spionplanet så att de får själ till att själva gå in med vapen i zonen.

6. vid jul har vi säkert 100 tusen us troops på gränsen i israel som skall "ordna fred"


-såklart bara spekulationer från min sida.

Företaget GOCAS/Afek som håller i testborrningarna har 10 anställda och lite konsulter - bara för att sätta saker i perspektiv här.. Det är förvisso fascinerande att RT beskriver dem som "American Oil & Gas Giant Afek" men enligt årsredovisningen från mars 2018 har de aldrig ens gått plus..

Känns som att man borde satsat lite mer på det här om man trodde att det handlade om olja motsvarande saudiarabiens samlade tillgångar..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback