Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-07, 11:56
  #1
Avstängd
Hej! Jag har riktigt j*vla ont i magen, har två lektioner kvar men känner att jag verkligen inte klarar att gå på dem, vad gör jag? Går jag bara hem och sjukanmäler mig då jag är hemma just nu (lunchrast) eller går jag tillbaka till skolan och säger att jag mår dåligt? Går i gymnasiet.
Citera
2015-10-07, 11:58
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xerdoin
Hej! Jag har riktigt j*vla ont i magen, har två lektioner kvar men känner att jag verkligen inte klarar att gå på dem, vad gör jag? Går jag bara hem och sjukanmäler mig då jag är hemma just nu (lunchrast) eller går jag tillbaka till skolan och säger att jag mår dåligt? Går i gymnasiet.
Är du 18 år eller äldre så kan du komma och gå hur du vill. Sekunden du sjukanmäler dig så har du giltig frånvaro.

Gå hem nu, jag är lika lat som du så om jag bara haft magont så skulle jag gått hem för länge sedan.

Tillägg: Är du under 18 år så är det föräldrar som måste sjukskriva dig, därför jag inledde som jag gjorde.
Citera
2015-10-07, 12:08
  #3
Medlem
vanligvaniljs avatar
Gå till din lärare och berätta hur läget ligger till.
Citera
2015-10-07, 12:09
  #4
Medlem
Brukar funka att bara säga till någon lärare att du känner dig sjuk och behöver gå hem.
Citera
2015-10-07, 13:52
  #5
Medlem
Gör så stanna hemma. Du kommer inte dö av inte missa två lektioner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback