Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-07, 10:37
  #1
Medlem
njaexss avatar
Ett kort på min ena hand, den andra ser likadan ut samt att fötterna ser ut såhär också fast mycket värre. Vad är det som händer med mig egentligen? Har aldrig haft detta förut. Det gör varken ont, kliar, svider, det ser bara förjävligt ut.

Fingertopparna har flagnat av helt och hållet, nu efteråt är de rödaktiga och förhårdnade kan man nog säga. Syns nog inte så bra på bilden.

http://i.imgur.com/zXcVS9O.jpg
Citera
2015-10-07, 10:54
  #2
Medlem
Ser ut som du fjällar efter att ha solat, men insidan av handen solar man ju sällan. Sök upp en VC, du kanske har brist på något eller är allergisk.
Citera
2015-10-07, 11:02
  #3
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Har du varit sjuk nyss? Ont i halsen? Blåsor i munnen?

Ser ut som virusflag..
Citera
2015-10-07, 13:15
  #4
Medlem
Något ämne dina händer varit i kontakt med nyligen - flytande vätska, pulver, färg etc, tänker allergisk reaktion?

Psoriasis?
Citera
2015-10-07, 17:22
  #5
Medlem
Är det kanske keratolysis exfoliativa? Läs här och här
Citera
2015-10-07, 21:52
  #6
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Har du varit sjuk nyss? Ont i halsen? Blåsor i munnen?

Ser ut som virusflag..

Hade halsfluss och lunginflammation för inte så länge sedan, ~2 månader sedan kanske. Nu började detta flagnandet för 1 månad sedan ungefär.

Virusflag har jag dock aldrig hört talas om.

Men ah kommer kontakta vårdcentral, någon sa psoriasis men har svårt att tro det då psoriasis ser helt annorlunda ut? Jag har givetvis tänkt tanken också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback